Hey meiden, We zijn er nu al een tijdje uit wat de 1e naam van onze 2e dochter gaat worden. Het voelt goed en past nu al bij dr. Ook manlief is er blij mee. Maar we hebben nog steeds geen 2e naam!! Ik dacht dat we het eens waren over Faye, maar vond mijn man toch niet leuk. Onze dochter heet J.ennifer D.ylan. En haar zusje gaat Charlie heten. 2e namen die we leuk vinden: - Dawn (vindt vooral mijn man leuk, maar de nieuwe pup van mijn moeder heet zo!! Roepnaam van de hond is wel Donna, maar heb er toch mijn twijfels bij) - Faye (maar dat vindt mijn man dus niks) - Lynn (vind ik erg leuk, maar manlief is nog niet overtuigd) Namen die ons "te ver" gaan zijn namen als Hope, Joy, Love, Grace, Star etc. Dus namen met een echt duidelijke betekenis in het Engels vinden we allebei niet zo leuk. Heeft iemand misschien nog suggesties van een leuke 2e naam bij Charlie? Het mogen ook 2 lettergrepen zijn, als het maar goed klinkt samen (niet eindigend op -ie of -y). Noa is bijv. ook nog voorbij gekomen, maar vond m'n man ook niks... Alvast bedankt!
Charlie Lynn / Charlie Lynne vind ik het mooist samen klinken. Faye find ik een erg leuke naam, maar minder achter Charlie passen. Charlie Dawn vind ik ook wel ok klinken, maar minder mooie naam. Misschien nog ideetjes: Charlie Ann Charlie Beth Charlie Elle Charlie Esmay Charlie Eve Charlie Gwen Charlie Jade / Charlie Jayde Charlie Jane Charlie Jess Charlie Jill / Charlie Jyll Charlie Joan Charlie Joss Charlie Kate Charlie Lane Charlie Lola Charlie Lora Charlie Lou Charlie Lumen Charlie Luna Charlie Maye / Charlie Mae / Charlie May (vind ik veel beter klinken dan Faye, vreemd genoeg) Charlie Quinn / Charlie Quinne Charlie Rose Charlie Sam Charlie Scarlett Charlie Tess
Charlie Sam Charlie Liv Charlie Liz Charlie Leah Charlie Jordan Charlie Beau Charlie Loïs Charlie Joy Charlie Gina Charlie Tyra
Charlie Faye vind ik ook leuk hoor! Ik zal nog een paar voor je noemen Alicia Addison Alexis (leuk!!) Ava Blair Darla Delia Emmeline Erin Faith (ipv Faye? ) Fiona Gwen Harper Hazel Heather Imogen Isolde Jade Jill Kate Leighton Liv Morgan Meredith Mildred Millicent Nevaeh (Heaven omgekeerd gespeld Erg hip nu in Engeland! Uitspraak Nevea) Paige Phoebe Peyton Pippa Quinn Raine River Sage Skye (Misschien categorie 'te ver' maar ik zet hem er toch maar bij omdath ij zo leuk klinkt!) Taylor Violet Willow (geweldig!) Tot zover
J.ennifer D.ylan & Charlie Megan Charlie Daryl Charlie Glenn Charlie Lycia Charlie Brooke Charlie Danae Charlie Malia Charlie Drew Charlie Faylinn Charlie Caylen Charlie Alison Charlie Miya Charlie Delenn/Denee Charlie Rylon Charlie Senna Charlie Mae Charlie Renee
Oh wat een supergoede suggesties! Zodra manlief thuiskomt ga ik ze meteen voorleggen! Hij blijkt toch de kieskeurige van ons 2 Thnx! Ik zal laten weten welke favoriet zijn.
Na de lange lijst doorgelopen te hebben, kwamen we toch weer uit op Lynn. Grappig ik vind het ook zo lief samen. Charlie is best stoer, maar Lynn is weer duidelijk een meisjesnaam. Brengt elkaar wel in evenwicht.
Thanks! Dankzij jullie hulp! Hopelijk verandert manlief in de komende 5 weken niet van gedachten Zat nog te denken, misschien moeten we de namen omdraaien, dus de unisex naam als 2e, net als bij Jen. Maar gek genoeg klopt Charlie gewoon.
Zou ik echt niet doen hoor, als je zo'n goed gevoel bij een naam hebt! Bovendien vind ik Lynn Charlie ook niet mooi staan en andersom wel..
Aiii, ik vind persoonlijk die Lie-Ly klank niet mooi..CharLIE LYnn. Smaken verschillen uiteraard en als jullie je daar niet aan storen dan is het goed.
super mooie namen hoor...onze dochter van 3 jaar heeft als 2e naam Jennifer!! Charlie is nu ook voor bijgekomen maar is het niet geworden! Charlie Lynn mooi combi
Het was me idd al opgevallen, maar als ik het hardop uitspreek stoor ik me er totaal niet aan. Misschien leggen we de klemtoon anders?
Is Charlie dan nog afgekort van Charlotte of is het echt alleen Charlie? Ik zal trouwens mijn mond houden Jij weet mijn geheimpje ook haha!
Ik heb heel lang getwijfeld of ik de naam op het forum moest zetten, had al zo'n idee dat je het misschien zou zien. Maar toen manlief en ik maar geen knoop konden doorhakken over de 2e naam toch maar gedaan Charlie is echt alleen Charlie. Een meisje die we kennen heet zo, dus wij zijn al helemaal vertrouwd met deze naam als een naam voor een meisje. Maar het zal voor sommige mensen wel ff wennen zijn dat het niet een afkorting is. We willen daarnaast voor Engelse namen gaan, waardoor we Charlotte überhaupt niet geschikt vinden, omdat dat hier op z'n Nederlands uitgesproken zal worden. Ik erger me nu al wanneer mensen "Jennifer" op z'n Nederlands uitspreken..... Ik zou het wel maf vinden als Jen een heel stoer bomenklimmeisje blijkt te zijn en Charlie juist een popppenmeisje
Ik ken ook een meisje die zo heet hoor! Wel als Charley gespeld. Bij haar is het afgeleid van CHarlina, weer eens wat anders dan charlotte
Ik ken er 3! 1. Charlee (nergens van afgeleid) 1. Charley (Nergens van afgeleid) 1. Charlie (afgeleid van Charlize)