Mijn vriend en ik gaan er niet uit komen

Discussie in 'Babynamen' gestart door heeremeisje, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Ik ben bang dat mijn vriend en ik er niet uit gaan komen met de naam voor ons kindje. Ik ben nu op de helft, dus gelukkig hebben we nig de tijd, maar onze smaken verschillen zo erg dat het niet leuk meer is.
    Eerst wilde mijn vriend geen namen bedenken omdat het nog zo lang duurde en hij andere dingen aan z'n hoofd had. Ondertussen ben ik wel vast gaan bedenken wat ik leuk vind. Maar alles waar ik mee kom, schiet hij af.
    Sinds kort is hij ook bezig met de naam. We weten nu dat we een jongen krijgen, dus gelukkig hoeven we maar over 1 naam na te denken. Maar nu blijkt dus dat hij een compleet andere smaak heeft als ik. :(
    Mijn vrien vind mijn namen "saai en slap" en hij zegt dat Nederlandse namen "echt niet meer kunnen in deze tijd, want Nederland is veramerikaanst". Hij wil per sé een Engelse/Amerikaanse naam. En ik houd echt van korte, Nederlandse namen. Ik vind Engels/Amerikaans dus echt niks. Ik vind het ook niet mooi bij zijn Hollandse achternaam. Ik zei dat er een naam moet komen waar we allebei akkoord mee kunnen gaan. M'n vriend gaf meteen aan dat zo'n "slappe Nederlandse naam" er dus mooi niet in komt, en dat ik "maar pech heb" als ik geen Engelse/Amerikaanse naam wil. Maar zo werkt het toch niet? Ik heb absoluut geen gevoel bij namen als Colin, Jason of Jonathan (waar vriend mee komt). Wil hiermee niemand voor het hoofd stoten - het zijn gewoon niet mijn namen.
    Ik ben bang dat we er niet uit gaan komen en ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Op deze manier vind ik het gewoon niet eens meer leuk om over een naam na te denken.

2. Manque

Manque Niet meer actief

Er zijn ook namen met een internationale klank, die toch Nederlands aandoen. Zoals:
    David
    Daniël
    Vincent
    Victor
    Marcus
    Frank
    Etc.

3. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Inderdaad iets internationaals misschien :

Chris
    Sam
    Quint
    Tim
    Mick
    Dion
    Lex
    Noah
    Beau
    Finn
    Toby - Tobin
    Brent
    Nick
    Will
    Odin
    Milan
    Xander

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik zie dat je al 2 kindjes hebt..... Hoe zijn jullie op die namen gekomen dan?
    En tja... Persoonlijk vind ik een kindje van jullie beiden dus dan moeten jullie ook beiden de naam mooi vinden en niet dat het gaat zoals jij het nu omschrijft.
    Er zijn door mijn voorgangers al een aantal nlse namen genoemd die toch internationaal klinken, wie weet zit daar wat tussen?

Succes!

5. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb precies hetzelfde hier!

Alleen struikelen wij vooral over de meisjesnaam, ik vrouwelijk en Nederlands, hij kort en Amerikaans.

Wij proberen nu namen uit andere talen te verzinnen(Scandinavisch, Frans, Italiaans) die we allebei zien zitten.
    Wat ook helpt zijn Engelse klinkende namen die ook in Nederland goed klinken zoals Novan en Noah.

Mason
    Brent
    Olaf
    Sven
    Kyan
    Kai
    Nick
    Fender
    Chris
    Beau
    Dex

6. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik zou idd een middenweg kiezen, want jullie moeten nou eenmaal beiden de naam mooi vinden.

Mason vind ik zelf sowieso een hele mooie naam, maar ook evt een goede optie voor jullie. Want je kan als roepnaam Mase/Mees zeggen en dat klinkt al een stuk meer NL'.s

En mijn voorganger noemen ook al een paar leuke namen die NL's klinken.

Of evt Quint?

7. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Je zal er toch samen moeten uitkomen hoor. Dus alletwee wat water bij de wijn doen?
    Iets als
    Jack
    Lou
    Flynn
    Alec
    Bent
    Jona (kan als afkorting van Jonathan)
    Nathan (kan als afkorting van Jonathan)
    Otis
    Lias
    Nick
    Owen
    Aiden/Eden
    Robin
    Quinn
    Lenn
    Rick
    ...
    Hier zie je trouwens nog 100 populaire Engelse namen in Nederland: De 100 populairste Engelse jongensnamen van Nederland
    Daar staan ook wel korte, niet te Engels klinkende namen in.
    Emilie

8. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Mamavanmimi, mijn twee oudere jongens zijn van mij en mijn ex. Mijn vriend vind hun namen wel mooi, maar niet iets wat hij zelf gekozen zou hebben, zegt hij.
    Mijn oudste heeft niet eens een Nederlandse naam, maar wel eentje die gewoon goed klinkt in Nederland. Mijn jongste heeft wel een Nederlandse naam.

De naam hoeft wat mij betreft dan ook niet van oorsprong Nederlands te zijn, zo lang het maar leuk klinkt in Nederland. Helaas heb ik gewoon niet zo veel met namen die heel normaal zijn in Nederland, maar die Engels klinken. Zoals Jayden, Aiden enzo. Kan prima in Nederland, maar is door die echte Engelse klank gewoon niet mijn ding.
    De naam die ik nu het leukst vind, is zelfs geen Nederlandse naam en kan heel goed in Engelstalige landen. (S.tan) Maar ja, ik wil het dan wel uitspreken met de "a als in appel" en niet op z'n Engels. En mijn vriend vind dat dus een "slappe naam". Sten vind ik dan weer niet zo leuk.

Iemand zei nog Mason, en dan als roepnaam Mase/Mees. Dat is ook niet echt mijn smaak. Ik vind Mason toch te Engels, en Mees is dan weer een naam die wel in mijn stijl zou passen, maar die ik bij wijze van uitzondering niet leuk vind. Ik blijf het een vogel vinden.

Iemand anders noemde nog Lenn. Dat vind ik wel echt heel leuk! Die ga ik nog bij m'n vriend neerleggen. Vind het ook leuk passen bij de namen van mijn andere jongens.

Meer suggesties zijn welkom.

9. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Finn
    Jesse
    Luc
    Lucas
    Jim
    Vince
    Thom
    Beau
    Brent
    Storm

Zoiets misschien?

10. babyss

babyss Bekend lid

5 feb 2007
    549
    37
    28
    Nick
    Vince
    Robin
    Victor
    Ben (jamin)
    Chris
    Justin
    Ezra
    Leon
    Leo
    Lex

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.151
    113
    Cas
    Ivan
    Jim
    Joël
    Kelvin
    Levi
    Luka
    Max
    Mick
    Melvin
    Misha
    Noud
    Milo
    Nilo
    Roan
    Ralph
    Sam
    Sil
    Senn
    Vick

12. Sifra

Sifra Niet meer actief

Levi of Boaz?

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Sam / Sem
    Rick
    Max
    Thom
    Aron
    Mats
    Luuk

14. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    #14 Oliviafaye, 13 jul 2015
    Laatst bewerkt: 13 jul 2015
    Misschien zeggen dat Amerikaanse namen vaak snel als ordinair worden bestempeld en dat het wel heel meeloperig is om mee te doen met de massa alleen omdat hun het doen?
    Ik zelf deel de mening niet hoor maar sommige(vooral mannen) zijn daar wel gevoelig voor.
    Mijn vriend was zijn Jace, Aiden en Jaylinn fase heel snel beu toen hij hoorde dat het nu modenamen waren en al onze vrienden ervoor kozen haha.
    Toen kwam hij ineens met namen die ik ook leuk vind.

Edit: Ik neem mijn post terug:p
    Terwijl ik dit aan mijn vriend vertelde gaf hij aan dat hij geen modenamen wil maar toch wel graag iets minder Nederlands en heb nu weer hetzelfde probleem!
    Dus mijn manier werkt niet haha

15. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ook zou kunnen is als hij met een leuke Amerikaanse naam komt kijken of je het leuk Nederlands kan afkorten voor de roepnaam.

Bijvoorbeeld:

Mason, Mees
    Victor, Vic of Thor
    Sebastian, Sebas of Bas
    Patrick, Rik
    Benjamin, Ben, Benno, Jem ''Djem''.
    Bentley, Bent of brent.
    Alexander, Lex of Sander
    Thomas, Maas of Thom
    Jayden, Den
    River, Riff
    Rodger, Rogier ;)

16. misa

misa Niet meer actief

Nou dat klinkt gezellig vanuit jouw vriend......! Natuurlijk moeten jullie het er samen over eens worden en zul je naar elkaar toe moeten komen. Er zijn ook genoeg namen die niet Engels klinken maar wel in heel veel landen uitgesproken kunnen worden. Daarbij worden heel veel namen trouwens onterecht als Nederlands gezien.
    Wat als jullie nou eens beiden 10 opschrijven en daar twee van de ander uithalen. En zo een aantal keren. Wie weet kom je dan meer tot elkaar door aan elkaars namen te wennen? De gekozen namen allemaal bewaren. Is maar een ideetje....... ;)

David
    Nathan
    Daniël
    Vince
    Glen
    Lenn
    Finn
    Simon
    Jacob
    Benjamin
    Philip
    Noah
    Julian
    Sebastiaan
    Chris
    Hugo
    Aron
    Luc
    Jim
    Jack
    Owen

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Morris?

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik sluit me bij mijn voorgangers aan dat er genoeg namen zijn die internationaal klinken maar in Nederland ook goed uit te spreken zijn. Er zitten leuke suggesties tussen. Ik vind het wel raar dat je vriend zegt dat Nederland "veramerikaanst" is. Internationaler geworden misschien wel maar tussen Nederlanders en Amerikanen zit een wereld van verschil. Als Nederland zou "veramerikaansen" (leuk woord trouwens 😝 ) ging ik verhuizen denk ik. 😏

19. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Liam
    Vince
    Jari
    Milo
    Kai

20. Marietje25

Marietje25 Actief lid

7 nov 2013
    161
    21
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    En als je Mees anders schrijft? ZoalS bijvoorbeeld Mace? Of Jace.

Deel Deze Pagina