Mijn jongste is inmiddels een jaar geweest en wij vinden ons gezin met een meisje en jongen compleet nu. Ik heb alleen dozen vol met wikkeldoeken, kruiken, dekentjes, lakentjes en heel veel kleertjes. Sommige dingen bewaar ik maar het meeste heb ik niet meer nodig. Ik heb geen zin om het te verkopen en heb niemand in de omgeving die dit kan gebruiken en wil het ook niet weggooien of in zo'n Afrika-bak (hoe heet dat eigenlijk) gooien. Het is allemaal nog als nieuw. Is er een stichting ofzo waar dit afgegeven kan worden, voor tienermoeders of voor gezinnen die het niet breed hebben? Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat? Ik woon niet in Nederland maar krijg in maart bezoek en dan kan ik het allemaal mee geven... Iemand een idee?
Er bestaan ook Kledingbanken. Zelfde principe als de voedselbank, maar dan dus voor kleding. Die zullen heel blij zijn met die spullen.
Hier kan je het bij de plaatselijke verloskundige kwijt. Zij zorgt dat het bij moeders terecht komt die niks te besteden hebben.
Bedankt, ik had echt nog nooit van een kledingbank gehoord. Ga alles uitzoeken en het meegeven dit voorjaar!
eventueel ook via een weeggeefgroep op Facebook aanbieden, in elk geval in Nederland heb je deze groepen, soms zijn er ook groepen voor (gratis) baby en kinderspullen in de buurt zie net dat je in Italie woont, maar ook daar zullen mensen toch baby/ kinderkleding doorgeven? of locale initiatieven zijn voor jonge moeders..., ik zelfs was ook heel erg blij dat ik via Facebook groepen dingen heb gekregen, puur vanwege het feit dat wij in de familie/ vriendenkring weinig andere kinderen hebben om spullen door te geven/ te krijgen
Stichting babyspullen! Is een stichting die pakketten maakt voor zwangere vrouwen en moeders die onder de armoedegrens leven. Ze hebben inzamelpunten door heel Nederland, en zamelen naast kleding ook kinderwagens etc in. Home | Stichting Babyspullen
Kleertjes kun je ook inleveren bij bepaalde inzamelpunten van Stichting Baby Hope (evenals ongebruikte spullen uit je kraampakket).