Babyspullen, schenken aan..? (stichting oid?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gusto, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn jongste is inmiddels een jaar geweest en wij vinden ons gezin met een meisje en jongen compleet nu. Ik heb alleen dozen vol met wikkeldoeken, kruiken, dekentjes, lakentjes en heel veel kleertjes. Sommige dingen bewaar ik maar het meeste heb ik niet meer nodig.

Ik heb geen zin om het te verkopen en heb niemand in de omgeving die dit kan gebruiken en wil het ook niet weggooien of in zo'n Afrika-bak (hoe heet dat eigenlijk) gooien. Het is allemaal nog als nieuw.

Is er een stichting ofzo waar dit afgegeven kan worden, voor tienermoeders of voor gezinnen die het niet breed hebben? Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat? Ik woon niet in Nederland maar krijg in maart bezoek en dan kan ik het allemaal mee geven...

Iemand een idee?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij de meeste voedselbanken zijn ze er blij mee

3. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    ik weet wel een goede stichting, ik pb je even

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Er bestaan ook Kledingbanken. Zelfde principe als de voedselbank, maar dan dus voor kleding. Die zullen heel blij zijn met die spullen.

5. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hier kan je het bij de plaatselijke verloskundige kwijt. Zij zorgt dat het bij moeders terecht komt die niks te besteden hebben.

6. gusto

gusto Niet meer actief

Bedankt, ik had echt nog nooit van een kledingbank gehoord. Ga alles uitzoeken en het meegeven dit voorjaar!

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Tante van mijn man heeft huis inzamelplek voor dorcas, daar dien we regelmatig spullen heen.

8. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    #8 Zana28, 27 jan 2015
    Laatst bewerkt: 27 jan 2015
    eventueel ook via een weeggeefgroep op Facebook aanbieden, in elk geval in Nederland heb je deze groepen, soms zijn er ook groepen voor (gratis) baby en kinderspullen in de buurt

zie net dat je in Italie woont, maar ook daar zullen mensen toch baby/ kinderkleding doorgeven? of locale initiatieven zijn voor jonge moeders...,
    ik zelfs was ook heel erg blij dat ik via Facebook groepen dingen heb gekregen, puur vanwege het feit dat wij in de familie/ vriendenkring weinig andere kinderen hebben om spullen door te geven/ te krijgen

9. Banoma

Banoma Nieuw lid

10 sep 2014
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Stichting babyspullen!

Is een stichting die pakketten maakt voor zwangere vrouwen en moeders die onder de armoedegrens leven. Ze hebben inzamelpunten door heel Nederland, en zamelen naast kleding ook kinderwagens etc in.

Home | Stichting Babyspullen

10. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Timba-s te vinden op facebook. Halen het thuis op en hebben een winkel voor minima.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb het in overleg aan een AZC hier in de buurt gegeven.

12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Kleertjes kun je ook inleveren bij bepaalde inzamelpunten van Stichting Baby Hope (evenals ongebruikte spullen uit je kraampakket).

Deel Deze Pagina