Vanaf gaat ons jochie voor de 1e keer in zijn peuterbedje slapen. Mijn vriend is hem nu in elkaar aan het zetten en kyan vindt het al reuze spannend. Ben zo benieuwd voor vanavond. Ik vrees er echt voor dat het nachtwerk wordt vanavond en dat hij alle kasten leeg trekt maar goed het moet er nu toch van komen. De laatste paar keer dat ik hem uit bed haalde s'ochtends liet hij mij zien dat hij zijn been al Heeeee-lemaaal over de rand heen kon krijgen. Nou toen dacht ik van het wordt nu tijd. Straks lig ik te pitten s'nachts en hoor ik een harde knal dat moet ik niet hebben. Dus ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.
Hier viel het reuze mee, ik had gedacht ze er tig keer terug in te moeten leggen, maar dat hoefde maar een paar keer. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat!
Hier ging het ook prima. Maar pas na een week of twee een paar avonden gehad dat ik haar continu terug moest leggen. Om gek van te worden (mijn advies als het gebeurt: zo min mogelijk zeggen, en zo weinig mogelijk aandacht aan besteden en gewoon terugleggen) Maar het viel mij over het algemeen echt 100% mee. Moet wel eerlijk zeggen dat ze het zelf op een gegeven moment aangaf dat ze naar een groter bed wilde.
Hier ging het ook prima. Ik had dezelfde gedachte, dan zal het wel een rare nacht worden enzo. Niks daarvan. Onze dochter is er een keer uitgekomen en is een keer uit bed gevallen. Toen was het even halen, maar daarna ging het weer. We hebben wel een bedrand nu op haar bedje, dit omdat ze heel erg veel draait en dus uiteindelijk uit bed rolt. Via het voeteind kan ze er gewoon nog uitkomen en naar ons toekomen. In de nachten doet ze dit niet, alleen als ik mijn bed uit ben en ze hoort mij, dan komt ze eruit!
Onze mannetjes slapen ook sinds zaterdag in het 'grote' bed. Had gedacht dat het niet heel goed zou gaan, aangezien ze samen op 1 slaapkamer liggen. Maar het gaat echt super. Direct stil en komen echt pas uit bed als ik op hun kamer kom. Soms worden ze even wakker omdat het dekbed dan niet meer om hun heen ligt.
Mijn jochie is met 2 jaar overgegaan. En hij heeft nog nooit rommel gemaakt. Hoogstens een auto uit de kast gepakt. Of zijn pyjama/hemd uitgetrokken en op de commode gegooid. De eerste weken reageerde hij net als in het ledikant, even roepen en papa/mama komt je eruit tillen. Echt grappig dat in zijn hoofd die grens van het zelf doen lang bleef hangen. Uit de kamer doet hij pas sinds vorige week
Hey bedankt voor de reacties! Nou, dat we gister het bed in elkaar aan het zetten waren vond hij het al super spannend. Op een gegeven moment zette we het bed in zijn kamer,oude bed eruit. Zijn bedje opgemaakt. Nou hij sprong er al meteen in hahaha. Helemaal trots. Dus s'avonds was het moment daar. Gewoon alles zoals anders gedaan; schone luier,pyjama aan,even hadjes en gezichtje wassen,tandjes poetsen,liedje zingen... Nou we legde hem in zijn bed (hij had er ook een kussen bij nu)hij trok meteen zelf zijn dekens tot aan zijn kin. Hij lag toch te glunderen,niet normaal meer. Hij zei nog, ik ga lekker slapen mama , in het grote bed. Dus nou dikke kus,lekker slapen. En toen... Heb ik hem niet meer gehoord tot vanochtend 10 uur Hahahhaa. Ik ging naar zijn kamer,hij lag nog steeds in bed en had niets gedaan in zijn kamer. Ik vroeg hoe hij het vond zo in zijn grote bed, hij zei; '' Mama,het is leuk in mijn grote bed'' hahaha. Dus al met al is het alles meegevallen,maarja het is de eerste nacht geweest dus voor vanavond is het weer even afwachten. Maar toen ik hem zo in dat bedje zag liggen dacht ik,ZUCHT wat gaat de tijd snel zeg.
Fijn dat het zo goed gegaan is. Hier is de jongste van de week ook over gegaan..jaja pas net twee, maar ze wilde al weken alleen maar 'sapen' in het bed van haar grote zus Dus grote zus een nog groter bed, kleine zus het peuterbedje! Gaat ook goed, eerste paar avondjes lopen spelen enzo, enja dinsdag een potje creme uit de commode gevist en alles ondergesmeerd Domme domme mama ook om dat binnen bereik te laten. Dus daar kan ze nu ook niet meer bij. En ja wat worden ze dan ineens groot!