aparte naam voor jongen

Discussie in 'Babynamen' gestart door jostafientje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik vind het heel leuk dat jullie op zo'n creatieve manier aan die naam gekomen zijn dus ik vind 'm zéker bijzonder.
    Niet zo 10 in een dozijn, snap je?

Ik vind 'm wel mooi klinken (Ra-ies) en vind ook dat jullie die naam zeker moeten kiezen als jullie hem mooi vinden.

Er zit een betekenis achter en dat is veel leuker dan gewoon een naam om een naam.

2. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    ik hou ook niet van namen waarvan er zoveel bestaan en zelf wil ik graag een korte naam die niet meer af te korten valt.
    ik ben zelf juist wel van de vreemde namen.. en vernoemen naar iemand anders dat ligt mij echt niet.
    ik heb maar 1 opa (jan) gekend en de rest helemaal niet, en mijn vriend die wilde wel graag vernoemen naar zijn opa (jan) of oma(janna) maar meer naar zichzelf.
    vernoemen naar mijn ouders (john en marian)dat gaat hem ook niet worden en ook niet naar die van mijn vriend.(johan en dinneke) vind het allemaal zo op elkaar lijken!
    de namen van iedereen van onze familie lijken wel verzonnen zo goed dat ze bij elkaar passen haha en aangezien mijn naam (josta) ook lekker apart is vond ik het wel leuk om een aparte naam te nemen.

hoe vaker ik het ga zeggen hoe leuker en beter het klinkt.
    denk dat het ook een kwestie van wennen is natuurlijk.

moet gewoon bij veel andere namen gelijk denken aan mensen die ik ken of gekend heb.... dus die vallen al af.
    iemand zei net jorrit of joris dat zijn beide oude klasgenootjes en dat waren zulke vervelende jongens dat ik dat echt niet wil, en zo heb ik dat wel bij veel meer namen haha

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik vind het echt een verschrikkelijke naam.. Veel te gezocht.

Zou dan idd eerder Rhys doen, da's tenminste nog een normale naam..

4. noa81

noa81 Actief lid

13 dec 2010
    413
    0
    0
    In eerste instantie kwam het wat vreemd op me over. Je spreekt het dan uit als Rais toch. Ik vind de spelling Rhys ook leuker.
    Toen je de uitleg gaf hoe jullie aan de naam (en spelling) kwamen vond ik het wel een stuk leuker.
    De naam is niet mijn smaak maar als jullie er zo'n sterk gevoel bij hebben moet je het doen!

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind de naam niet meteen lelijk, maar de spelling wel. Rajs. Doe dan Rais of Rice inderdaad. Maar Rajs vind ik echt heel lelijk eerlijk gezegd.

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nee, ik vind het niet mooi, zelfs niet met het achterliggende verhaal. De klank zou ik wel aan kunnen wennen, denk ik, maar ik vind het gewoon niet mooi staan.

Rhys lijkt me geen goed alternatief, omdat die uitspraak helemaal anders is ("ries" ipc rais) en dat lijkt dan idd wel weer veel op Rich...
    Als jullie toch erg graag willen vernoemen naar papa, dan zou ik dat toch in de 2e naam doen en gewoon een leuke, totaal andere naam zoeken voor jullie kindje.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    helemaal mee eens ! x

8. Tennes

Tennes Niet meer actief

dit dus ;)

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Nee, en ik ook niet. Ik hou wel van aparte namen maar niet van zelfverzonnen namen.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    als 2e naam vind ik het wel kunnen.. maar niet als roepnaam..
    rajs...nee.. zowiezo spelling klopt naar mijn idee niet, Rhys is dan idd een goed alternatief.. en ik zei het ook als raJs dus J echt als een J ..en niet als een i ...

Deel Deze Pagina