Ik zou het niet doen. Ik denk ook altijd een beetje internationaal, en wat nou als je kind later in Engeland gaat studeren en het heet Maeby? Ik vind het híer al een best vreemde naam, en iedereen associeert het hier ook met maybe, laat staan internationaal. Nee, ik zou dan idd kiezen voor een naam zoals Maeve / Maevy of Maedy, Maely, Maecy. Maar dat is mijn advies
Ik zou het ook niet doen. Lijkt precies alsof je getwijfeld hebt aan je kindje er zijn wel veel varianten die wel leuk zijn. Ik zou eerder gaan voor Maybelle, Maeve, Mae,
Je leest duidelijk niet zo vaak mee in namentopics. Er komen hier geredeld nieuwe gebruikers om te vragen of Bart Barten een leuke namencombinatie is. De namen Stroef en Steun vond iemand ook heel leuk om te geven. Dus tja...
Ben ik het wel enigszins mee eens, sorry. Ik ben al heel wat jaartjes lid inmiddels en het zijn, ja echt, vaak personen die net lid zijn die soms met de meest rare namen aan komen zetten of compleet verzonnen verhalen komen vertellen. Vaak is dat het geval tijdens vakanties of feestdagen. Alsof men zich verveeld en aandacht wil. Ik durf te verwedden dat Nala89 haar mening ook nog wel bijsteld als ze wat langer lid is. Je maakt hier soms nogal wat mee namelijk! Maar goed. Je kunt ze het beste gewoon het voordeel van de twijfel geven. Vaak ontaarden dit soort twijfeltopics namelijk in reltopics en dan hebben ze de meeste lol. Over de naam Maeby/Maeby heb ik al mijn mening gegeven. Weet ook nog een mooie tweede en derde naam erbij. Maeby Totally Not.
Hahaha, die was ik alweer vergeten.. Maar goed, er zijn ook een hoop leden die wél al langer meeschrijven en die met naamsuggesties komen waarvan ik denk, dat kán toch niet?
Ik ben al een behoorlijke tijd lid, heb alleen een ander account gezien mijn naam in de vorige verwerkt zat. En de mod deze niet wou veranderen. Anyways... Misschien ben ik te soft kan ook nog haha. Ik hou wel van aparte namen. Maar niet voor mezelf, wij hebben vrij simpele namen. Heel zelden kijk ik eens of ik een naam voorbij zie komen die nog leuker is dan wij in gedachte hebben maar nee. En rellen, nee hou ik niet van doe ik niet aan mee haha.
Ik vind het een super naam lekker appart en hoor je niet zo vaak. wij hebben ook apparte naam. gekeken op Facebook hoeveel er zo eigenlijk vernoemd waren. En ook als je Google betekenis doet krijg je te zien hoeveel meisjes zo vernoemd zijn die van in totaal maar vier keer geloof ik.
Vind trouwens wel dat er absurt gereageerd word soms ze vraagt om mening maar kan ook gewoon nee niet mooi of jawel mooi of gewoon een normale alternatief. Ik zou nu zeker voor die naam gaan lekker tegen draad in. Mjah heb je niemand mee als jullie mooi vinden lekker doen
Onze zoon heet Hero, en daar heb ik bij een gering gezelschap in mijn zwangerschap geen geheim van gemaakt. En door allen werd de naam afgekraakt, dat ik dat niet moest doen want dat deed ze denken aan jam of cassis. Maar het voelde zo goed dat we hem Hero hebben genoemd. En toen hij er was vond iedereen het ineens wel leuk. Dus.......... tja het is jou kindje en de naam die jij wil geven moet gewoon goed voelen. Als je het aan een groep mensen op een forum vraagt voelt het misschien net niet goed genoeg.
Dat vind ik dan altijd zo apart, eerst een naam afkraken, en daarna is het ineens leuk Wees dan ook gewoon eerlijk. Natuurlijk kraak je het niet gelijk af (houdt gewoon je mond) Maar goed dat vind ik Ontopic Ik vind het geen mooie naam.
Leuk, dat je je niet hebt laten tegenhouden. De reactie op dit forum is vaak : "Het kind gaat gepest worden met zo'n naam." Ik heb 20 jaar op een lagere school gewerkt en pesten met een voornaam komt veel minder voor dan je zou denken. Het zijn vooral slecht weerbare kinderen met doodgewone namen, die helaas gepest worden.
Vinder reacties hier net zo bijzonder als de naam. Ja, het is een aparte vreemde naam die associaties oproept, naar wel een naam. Dus zeg gewoon wat je vind en verder niet belachelijk doen. Vind de naam net iets te apart, hou wel van biet te alledaags. Dus laat je niet tegenhouden als dit jullie naam is. Ik geloof echt niet dat kinderen daarom gaan pesten, volwassenen wel blijkt hier...