Hoeveel namen vind jij?

Discussie in 'Babynamen' gestart door kimm1988, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Hoeveel namen zou jij je kind geven?

ik vind zelf 2 op zich wel genoeg. Tenzij je een onwijs dillemma hebt met namen ofzo. Maar maximaal vind ik 3 genoeg.

2. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    ons kindje krijgt zowiezo 3 namen, een beetje aangepast voor een jongen en een meisje maar ik wil het kindje graag vernoemen naar een vriendin van mij die is overleden en naar mijn vader die in februari is overleden. 3 vind ik wel echt meer dat zat maar goed ieder voor zich natuurlijk!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik wilde heel graag 2 namen maar daar was mijn vriend het niet mee eens. Die vond 1 naam voldoende ;)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Onze kindjes hebben ieder 4 namen.
    Eigenlijk wilden we er 6 doen, maar vonden we later wel erg veel ;) .
    Geen vernoemingen, gewoon namen die wij mooi vinden.

Malou heet : Malou Indy Naomi Yannieck.
    Ruben heet : Ruben Nigel Mignon Aiden.

5. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Wij gaan het laten bij 1 naam (mocht het ooit gaan lukken dan ;)).

6. Niet meer actief

hier ook gewoon één naam tenzij ik graag een vernoeming wou dan had ze er 2 gehad maar er was niemand naar wie ik wou vernoemen...

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hier hebben we er voor gekozen om de kleine 2 namen te geven. We hebben zelf allebei ook twee namen en meer vind ik niet nodig.

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik vind 2 namen echt heel leuk :D
    Gelukkig vind mn man dit ook.

9. Niet meer actief

Wij gaan voor 2 of 3 namen.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij vinden 1 naam wel genoeg. Je gebruikt er toch ook maar 1. En we vinden allebei vernoemen ook onzin, wat voor nut heeft het om ons kind te vernoemen naar een dierbaar iemand die overleden is, dat kind heeft daar toch niks mee.. (no offence overigens hoor, iedereen is hier natuurlijk vrij in, maar wij vinden het gewoon niks)

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ook niet aanvallend bedoelt hoor maar: Waarom moet vernoemen altijd naar een overleden persoon? Dat is lang niet altijd zo. Verder is het een soort eerbetoon vind ik, ook voor de andere familie en vrienden die achterblijven en een extra manier om die persoon levend te houden in de gedachten, zeker als je je kindje over die persoon verteld later.

Ons kindje wordt ook vernoemd, naar mijn vader, maar die leeft -gelukkig!- nog gewoon. Maar het is een soort bewijs ook weer van mijn liefde voor hem zeg maar. Ik vind het mooi en speciaal om te doen en ik hoop dat mijn vader dat ook zo ervaart.

Wij houden het verder bij 2 namen. Mijn man heeft 1 naam, ik heb behalve m'n roepnaam 3 doopnamen. Mijn man vond 1 naam dus ook prima, maar hij stond ook wel achter de vernoeming, maar meer namen wilde hij dus echt niet.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa heeft twee namen. Haar roepnaam is een vernoeming naar haar beide oma's. Haar tweede naam is de naam van mijn oma. Brusje wordt (via de betekenis van de naam) vernoemd naar mijn vader. Deze naam komt ook veel voor in de familie van mn vriend. Brusjes tweede naam is ook een vernoeming naar beide oma's.

Drie namen vind ik ook nog mooi. Meer niet. Als Jarissa een jongetje was geweest, had ze 3 namen gehad. Nu zij 2 namen heeft, houden we dat bij brusje (en evt. volgende) ook zo.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Nee natuurlijk hoeft vernoemen niet naar een overleden persoon. Was gewoon even een voorbeeld...

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    2 namen!

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hier ook twee namen!

16. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    Als mijn vader nog geleefd had hadden we de kleine ook naar hem vernoemd maar helaas mag hij dit wonder niet meer mee maken! Voor mij is het idd ook een bewijs van mijn liefde voor hem en het respect wat ik voor hem had en nog steeds heb! Laten we voorop stellen dat iedereen dit natuurlijk voor zichzelf moet beslissen :)

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gaan voor één roepnaam en twee doopnamen (drie in totaal dus). Voor een meisje hadden we een dubbele roepnaam (met een streepje ertussen) in gedachten, die zou dan dus 4 namen hebben. Maar het wordt een jongetje.

Zelf heb ik één roepnaam en 4 doopnamen, 5 in totaal dus, vind ik toch wel een beetje veel.

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb zelf idd ook 4 doopnamen en 1 roepnaam.
    En mn roepnaam lijkt in niks op mn doopnamen.
    Maar overal sta je wel te boek met je doopnamen en niet met je roepnaam.
    Mensen kijken dus altijd heel raar op als ik mn naam noem...

Maar degene die 3 namen of 2 namen kiezen, zijn dit dan doopnamen of gewone namen?

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    1 of 2 namen vind ik genoeg. Mijn baas had 5 namen ofzo, verschrikkelijk, want voor al die reizen etc. die ik voor hem moest boeken, formulieren invullen etc. kon ik steeds al die namen weer opschrijven. Ben ook blij dat ik zelf maar 1 naam heb, 2 had ik ook nog wel oke gevonden.

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij zijn niet gelovig dus echte doopnamen zijn het niet. Maar Jarissa heeft voluit Jarissa Aleida. En Jarissa is haar roepnaam. Ik heb zelf ook 2 namen maar die hebben niets met mijn roepnaam te maken. Heel irritant. Dat doe ik dus zelf niet.

Deel Deze Pagina