aparte namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door christa24, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leliana

Leliana Niet meer actief

Mermaid, Mooie naam, Ayla!

Skatje, hoe wordt hij dan uitgesproken? Ik zeg eeden...

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja, dat is goed.

De meesten zeggen ajden.

Tenzij je in ierland of schotland of zo woont, is het fout :p

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik hou van aparte namen, maar de namen waar mijn ex mee aankwam waren echt belachelijk... Heb hem zo ver gekregen om onze dochter naar zijn moeder te vernoemen.

Ook een naam die niet veel MEER voorkomt. Maar vind hem wel mooi. Maar als ik echt mocht kiezen had ik er wat anders van gemaakt.

4. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Nee hoor dat ben ik nog lang niet. Dynasty werd tot 1989 hier uitgezonden. Dus tussen je 8ste en 18de zou je het dan hebben moeten gezien.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn oudste dochter heeft ook wel een redelijk aparte naam, ik ben hem 1 keer eerder tegengekomen (in real life dus) en dat was van degene naar wie ze is vernoemd. Maar het is wel een echt Nederlands klinkende naam.

6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Mijn zoontje heet Gerodi (uitspraak = Djerodi, het is Italiaans)

7. Leliana

Leliana Niet meer actief

Eén van mijn zoontjes heet ook zo alleen niet met een ' i ' maar een ' y ' ! ;) Je spreekt het ook gewoon uit als eeden ..
    Valt mij op dat met een ' i ' mensen inderdaad vaker ajden zeggen! En met de ' y ' niet!

Maar .. mooie naam hoor :D

8. Meara

Meara Niet meer actief

Persoonlijk vind ik het ook niets. Tegenwoordig zijn er zoveel namen waar in mijn mond over breek en niet weet hoe ik ze moet uitspreken. Ben ik daar eenmaal achter ben ik de juiste spelling alweer kwijt.

Wat ik ermee wil zeggen is dat het voor een kind niet leuk is zijn/haar hele leven overal maar de voornaam te spellen

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

ik heb de naam idd uit de boekenreeks van "De Aardkinderen". Heb altijd gezegd na het lezen van die boeken dat als ik ooit een dochter zou krijgen dat ik haar dan Ayla zou noemen. Gelukkig vond mijn man het ook een mooie naam, anders was het hele feest niet doorgegaan natuurlijk...

10. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij houden ook niet echt van standaard namen.
    @ christa mijn oudste dochter heet ook Joëlla, alleen spreken wij het niet uit als Djowella, maar als Jowella ;). Vind het echt een super leuke naam!
    Ook mijn jongste heeft weer een aparte naam gekregen namelijk Chenoa, misschien een tip ;) haha. De rest van de namen in het lijstje vind ik echt niet mooi!

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Die naam staat al jaren op nummer 1 bij ons! Als ons zoontje een meisje was geweest had hij zo geheten! Maar ik weet niet of we 'm bij een 2e zouden kiezen. Intussen nog meer leuke namen op ons lijstje en weet ook niet of ik 'm goed bij Aimar, de naam van ons zoontje, vind passen. Hoe spreken jullie het uit en hoe zijn jullie aan die naam gekomen?

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Geweldige naam! :D

Ayla vind ik ook nog steeds erg leuk, maar Aiden en Ayla is denk ik niet zo'n hele goeie combi..

13. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de naam gewoon gebruiken ;). Ik krijg heel veel reacties op de naam! En hij is ook niet heel moeilijk ofzo.:p Ik had de naam in de lijst van de svb gevonden en had steeds in mn hoofd de eerste letters che, en ja daarin is niet veel keus ;). Opeens zei mn man, wat vind je van Chenoa, ik zei had je dat niet eerder kunnen zeggen (was inmiddels 28 weken ofzo ;)). Toen we de betekenis gingen zoeken blijkt het in het indiaans : kleintje van de grote zus" te betekenen. Klein zusje dus, en gezien we al een dochter hebben en ze inderdaad het kleine zusje is, vonden we dat DE naam!

Wij spreken het uit als Sjenoa, je kunt ook een streepje op de e zetten, maar dat wilden wij bewust niet. Bij Joëlla weten de meesten ook de puntjes niet te vinden en dat vind ik HEEL irritant :D. Er is tot nu toe nog maar eentje geweest die Genoa :$ zei haha, maar goed dat was een oude kerel dus die neem ik het maar niet kwalijk haha.

Hoe komen jullie aan deze naam?

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Gehoord op de Spaanse televisiezender, was toen een Idols achtig programma op. Eén van de kandidaten heette Chenoa, zij verdient haar geld nu als zangeres. Zij spreken het uit als Tchenoa dus met een hardere klank net als Chester in het engels. Zo zouden wij het dan ook uitspreken.

15. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik had een aparte naam voor n meid, maar krijg een zoon:D als deze kleine n meid was geweest had ze Chenova geheten (is een niet bestaande naam :D)

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou voor die combi niet kiezen denk ik, omdat ik het redelijk op elkaar vind lijken. Alhoewel je de "ai" in Aiden uitspreekt als "ee" en de "ay" in Ayla als "aj", zo spreken wij het wel uit iig.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja klopt. Ik heb dezelfde mening.

18. Bgw

Bgw Actief lid

5 jan 2009
    101
    0
    0
    Alyssa
    Lieze

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Poeh, ik vind een beetje apart wel leuk, maar inderdaad niet te overdreven. Guitaro?? Dat is toch gewoon gitaar in het Spaans? Lemoni? Citroen?? Nee, daar krijg ik toch gekke ideeën bij. Natuurlijk zit er een gezichtje en een persoon bij, maar bij eerste ontmoetingen zal iemand altijd dat standaard praatje over z'n naam horen! Dat vind ik dan jammer...

Juul heeft een té populaire naam ;) Maar ja, het moet je naam maar zijn! Ik moet echt een klik met een naam hebben, en dat was "toevallig" dit. Een tweede krijgt wel een iets minder voorkomende naam ;)

20. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden

haha zo heet mijn buurmeisje ook! lol

Deel Deze Pagina