Dankjewel, hele leuke opties erbij. Ik ga ze met mijn man overleggen, dit zijn wel de namen in de richting die ik zoek. Er is 1 naam die hier ook genoemd is die me niet loslaat, alleen rijmt t op de naam die mijn pasgeboren nichtje heeft gekregen. Het is te vergelijken met Senna en fenna. De baby's zien elkaar iedere 14 dagen. Zou dat voor jullie een reden zijn om de naam niet te kiezen of toch doen?
En nee.. De nichtjes zullen gescheiden van elkAr opgroeien en elkaar 1x in de veertien dagen zien. Wat is dat nou in vergelijking met zon mooie naam. Je hoort het heelbaar in families als bijvoorbeeld de oma Anna heet. Dat kleindochters de ene Anne heet ende ander Anna. Als je je aan andere moet gaan storen, is er altijd wel n naam me een dubbele gedachten te bedenken
Hanne Linde Lise Lieve Suze Fiene Imme Jikke Jente Dinthe Benthe Femme Eebe Mare Mirre Lune Ben zelf ook helemaal dol op namen die op een -e eindigen. Hopelijk heb je wat aan dit lijstje.
Eebe (zo heet onze dochter ) Andere namen op het lijstje waren toen: Benthe Mirre Ninthe Siel Groeten, Emilie
Alweer bedankt. Bente was de naam die ik al heel lang in gedachte had maar toen realiseerde ik me dat de combinatie met onze achternaam niet mooi was. Beetje schaamnamen gevoel . Ik heb al hele leuke voorbij zien komen in jullie suggesties. Ook zit ik nog met de naam in mijn hoofd die rijmt op de naam van mijn nichtje . Eebe vind ik ook een super naam. Helaas begint de achternaam met b en dan vind ik dat niet zo soepel lopen, zoals met meer namen die op be eindigen. Wel jammer want ik vind veel namen leuk die hierop eindigen. Dinthe en rinthe vind ik leuk maar man helaas niet Loeke vind ik ook leuk maar krijgt wel meteen een associatie met moeke (dialect) maar is nog een optie. Wat vinden jullie van de naam roele ? Te ver gezocht?
Luuke vind ik leuk en stoer. Ken ook een meisje dat zo heet! Roele vind ik minder, klinkt mij wat ouderwets in de oren. Wat vind je van Janne of Janna? Of Kee?