aparte nooit gehoord jongen/meisjes naam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door floorfilla, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    er zijn genoeg aparte en bijzondere namen te vinden.
    Ik vind de meeste vreselijk.
    Het kind zal waarschijnlijk zijn hele leven zijn naam moeten spellen.
    En dat alleen omdat de ouders een aparte naam wilden.

onze dochter heet Valerie....een naam die je niet dagelijks hoort en niet in de namen top 10 staat.
    Maar iedereen kent de naam wel en weet hoe het geschreven moet worden.

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Mijn kindje wordt ouderwets vernoemd naar 2 oma's.
    En korten de roepnaam in

Dus het word dan Elisabeth Cornelia roepnaam Lisa

Niet heel orgineel maar ti's voor ons bijzonder

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Dat is het eerste dat ik dacht toen ik het topic voorbij zag komen...

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ben ik het helemaal mee eens! Waarom moet het persé een aparte naam zijn die bijna niet voorkomt? Als hij mooi is, is hij toch mooi?

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Een naam kan best apart zijn, bijna niet voorkomend en toch wanneer je hem hoort dat je weet hoe je het moet spellen en geen moeite met uitspraak.

6. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    wij zijn al niets anders gewend komt ook door de achternaam die we hebben,die klinkt ook heel apart ook buitenlands terwijl gewoon Hollanders zijn.

Ik zoek juist een aparte naam omdat we ook aparte achternaam hebben,het moet wel bij de achternaam passen.

7. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Wicher is een nederlandse naam die je eigenlijk nooit hoort....

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nja ik had met de naam van mijn jongste zoon een vraag gesteld hier , over de schrijfwijze en kreeg een reactie van iemand hier die net al ik in november uitgerekend was en de zelfde naam had , terwijl die ook niet veel voor kwam , en idd nu hoor ik de naam Sen(n) ook veel meer als voorheen , t is net als waneer je zwanger bent , lijkt iedereen zwanger te zijn :)
    Ik vind het ook niet erg dat zijn naam meer voor komt dan toen hij geboren was vind m zo leuk :)

toevallig is ook dat er ergens een jongetje rondloopt in NL met precies dezelfde namen als mijn oudste zoon (Dani Damien) maar dan omgekeerd :)

9. anna mamma

anna mamma Actief lid

8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige

Zo heet ook het ziekenhuis geloof in Nijmegen.

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Haha, hier net zo. Unieke naam die nog nooit eerder in Nederland gegeven is. En dat was precies de bedoeling.

11. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Ik hou ook van aparte namen. Mijn dochter heeft ook een aparte korte naam, en je schrijft het precies zoals je zegt dus zij hoeft niet haar hele leven haar naam te spellen
    Daarnaast heb ik een minder aparte naam, gewoon NL en ik moet het altijd spellen... Ieder zijn eigen ding!

Wat leuke namen: Amira. Amari. Devynn. Akira. Senoa. Aivy. Keoni. Saia. Kevani . Imani. Vooral meisjes namen, de jongens namen hout ik voor mezelf haha moet zelf nog wat leuks verzinnen voor mijn kleine mannetje op komst!

Jarlan is ook een aparte jongensnaam, zo heet mijn broertje (nu 26 jaar) en heb hem nog noooooit gehoord in al die jaren.

Succes in ieder geval!

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor..
    de naam van onze dochter is ook aardig uniek en ik heb ''m hier gewoon uitgesproken en heb nog niemand over die naam gehoord.

het is trouwens ook geen naam waar je je tong over breekt of die je 100X moet spellen voordat iemand 'm goed schrijft.

13. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Mijn naam heeft een hele aparte (makkelijke naam)

Voor zover ik heb kunnen vinden in de namenbank online komt die naam niet eens voor in Nederland.

Ik adviseer jullie goed te zoeken op engelse sites en bij de aftiteling van films enz te kijken. Je komt dan de leukste dingen tegen.

14. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    ziva

15. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    En dan hangt het er ook nog eens vanaf in welk land je woont. De naam van mijn zoon is sinds hij geboren is (het jaar 2000) slechts eenmaal in België voorgekomen (mijn zoontje dus), maar ik ben er van overtuigd dat zijn naam in Nederland wel veel voorkomt. Hij heet Geert-Jan.

Hetzelfde verhaal met onze baby'tje op komst. Haar naam is in België de afgelopen 10 jaar slechts 3 keer gegeven. Maar in Nederland komt hij ook weer veel vaker voor (uiteraard verklap ik deze naam nog niet).

Ook de namen van mijn andere dochters, Hanneke en Brechje, komen hier relatief weinig voor (zo'n kleine 30 keer op 10 jaar tijd), maar zijn uiteraard toch wel populair in Nederland.

Mijn roots ligt in Nederland en vandaar dat ik voor Nederlandse namen heb gekozen, komt mooi uit dat ze uniek zijn in België. Ook bij mij staat of valt een naam toch een beetje door zijn populariteit.

16. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Vind ik ook leuk, maar denk dan gelijk aan ncis

17. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    jongens: Brian (spreek uit als BRIEAN), Dian, Yael, Liam, Mathis, Yannick, Eloy, Adin, Jiron, Jeruel, Jakim

Meisjes: Azanja, Delaja, Jara, Melea, Misal, Salisa, Sereja, Zimran

Ik hou ook van aparte namen, alleen mijn man is daar helaas niet zo gek op hihi!

18. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    het radboutkwartier ... Ken het niet, maar dat is het eerste waar ik aan denk ... en bout is in Utrecht een andere naam voor scheet Hmm

19. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Milangelo,Everich marcelino,marciano,kenaoui,spreek je uit als Kienawie.meander.nairalie.Damany.

20. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    En dat zijn bij ons dan weer razend populaire namen. Hiervan kun je er makkelijk twee in één klas hebben zitten...
    Ik ben ook niet zo gek op echt aparte namen, maar wat is uiteindelijk apart, hé???

Deel Deze Pagina