Hai Ladies! We hebben een naam voor onze eerste zoon. Alleen twijfelt mijn man of hij gepest zou worden. De naam is Maylon en je spreekt het uit als 'mailen' op zn hollands. Volgens mijn man kunnen mensen later plagen met Ga toch mailen Maylon ofzo.. is het ver gezocht of heeft mijn man gelijk? Wat denken jullie?
Eigenlijk wel, we waren eerst beide met de naam eens. En ineens twijfelt hij. Ik ben ook nog over een paar weekjes uitgerekend.
Ik denk meteen aan de zanger Waylon (weej-lon), maar dan met een M. En ik zou dus denken dat het daarop geinspireerd is. Niets om een kind mee te pesten toch? Edit: waarom niet uitspreken met -lon op het eind ipv. -len?
Er zijn zoveel namen waar je mee kunt rijmen, en anders verzinnen kinderen wel iets. Voorkomen kun je dat niet. Wat mij betreft prima naam. En als het voor jullie dé naam is, zal ik het er zeker niet om laten.
Qua pestgedrag zal het wel meevallen denk ik.. Ja ze zullen het vast wel eens gaan zeggen, maar dat houd je toch niet tegen. Persoonlijk vind ik het wel wat meisjes achtig ogen. Maar dat zeg ik, dat is gewoon iets persoonlijks.
Ach een associatie met mailen is niet een hele rare of vervelende toch? De naam doet mij ook denken aan Waylon. Ik vind het wel mooi klinken.
Niet mijn smaak, maar het kan wel hoor! Lijkt me een soort kruising tussen Waylon en Mayson. De associatie met mailen zou ik niet meteen leggen en bovendien is het in het Nederlands nog altijd e-mailen.
Ik zou het niet op zijn nederlands doen. Je kiest voor een engelse naam en uitspraak of andere schrijfwijze maar dan is het weer raar. Ik zou verder zoeken of op zijn engels
Leuke naam, zie de pest link niet. Snap alleen de uitspraak niet zo goed. Of is dat standaard de uitspraak als een naam om -on eindigt? Ken toevallig ook een Phyllon dat spreek je ook meer uit met - en op het einde ipv - on.
Ik zou het niet laten afhangen van eventueel laten pesten. Als ze willen pesten doen ze dat toch wel, want er is altijd wel wat te vinden. Grote oren, rode haren, misschien wordt hij snel boos of huilt hij snel, etc etc. Nee hoor en mocht het zo zijn, leer je hem zeggen iets van goed plan, ik zal jou mailen en dan is Er voor pesters ook geen lol aan. Is pas “leuk” als hij gaat huilen of boos wordt.
Niet mijn smaak. Ik snap de gedachtegang wel. Is bijv Arlo een optie? Heeft hier nog een tijdje op de lijst gestaan...
Bedoel je dan noet dat je juist de sngelse uitspraak wilt. Want op zn Nederlands zou ik er meelon van maken net als veel anderen. Dat vind ik persoonlijk ook mooier dan meelen/mailen. Niet zo mijn naam, maar pesten kan bij vrijwel iedere naam dus zolang het niet rijmt bij een aparte achternaam kan het wel
Dankjewel dames voor alle reacties! Ik ben opgelucht dat het idd meevalt! Veel van jullie hadden het goed. De naam komt van Waylon, maar dan met een M. En het klopt ook, als kinderen willen pesten, zoeken ze wel iets! Bedankt voor de reacties!!