Wat vinden jullie van...

Discussie in 'Babynamen' gestart door liefssenh, 8 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke vinden jullie mooier?

Peiling gesloten op 22 nov 2021.
  1. Naevia

15 stem(men)
    55,6%
  2. Emilee

12 stem(men)
    44,4%
  1. liefssenh

liefssenh Nieuw lid

8 nov 2021
    3
    1
    1
    Vrouw
    Hoi! Ik ben in verwachting van de tweede, een dochter. Onze eerste dochter is na de bevalling overleden en we willen graag haar zusje in haar tweede naam naar haar vernoemen. Maar nu komen we niet uit de roepnaam!

Welke van de twee vinden jullie mooier? En als je de tijd hebt, waarom?

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Emilee, maar ik zou het anders spellen (of ik spreek het verkeerd uit?).

Gefeliciteerd!

3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.843
    3.611
    113
    Vrouw
    Emilee.
    Hoe wil je het uitspreken want ik moest er even over nadenken maar als je het uitspreekt zoals het er staat zeg je Ee-mie-lee. In mijn ogen dan.
    Ik vind Naevia niet mooi.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

De waarom is puur op gevoel. Emilee ik zou het uitspreken als em-mie-lie

5. Aries

Aries Niet meer actief

Ik vind ze allebei een beetje vreemd eerlijk gezegd, weet je zeker dat dit de spelling is die je voor ogen hebt? Ik zou voor Emilie gaan of anders eventueel een accentje erbij en dan Emilée, dan lijkt het meer bewust zo gedaan in plaats van een spelfout.
    Met de spelling zoals hij is zou ik denk ik toch voor Naevia gaan.

Wel een heel mooi idee om de grote zus te vernoemen. ♡

MAF126 vindt dit leuk.
  6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.825
    8.481
    113
    Vrouw
    Maar Emilée wordt emmileeee.. dat is een hele andere uitspraak dan ze denk ik wil.

Ik ga er vanuit dat de uitspraak hetzelfde is als bij Emily?

Ik vind Naevia heel mooi en zou daar voor kiezen (maar als Emily een optie is, zeker Emily!)

7. Aries

Aries Niet meer actief

Ah ok, ik had niet begrepen dat dat de gewenste uitspraak was. Dan lijkt me Emily de meest logische spelling. :D

8. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.819
    1.710
    113
    Vrouw
    Ik zou Emilee uitspreken als Ee-mie-lee. Ik weet niet of dat de bedoeling is? Gezien de mogelijke verwarring over de uitspraak van Emilee heb ik Naevia gestemd.

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Prachtige namen!
    Naevia (nee-vie-(j)aa) vind ik nog net even meer bijzonder dan Emilee.

Ook kan er bij Emilee verwarring ontstaan over de uitspraak: spreek je het uit als ee-mie-lee of als eh-muh-lie bijv.?

Ik heb Naevia gestemd!

Edit: voor ee-mie-lee zou ik ook een streepje naar rechts op de één na laatste e doen (Emilée dus). Dat geeft geen verwarring qua uitspraak.

Leraje vindt dit leuk.
  10. MAF126

MAF126 Bekend lid

11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Ik sluit me hier volledig bij aan!

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zit nog even te denken..: waar zou je de klemtoon bij Naevia plaatsen @liefssenh?

12. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ook ik twijfel over Emilee. Ik dacht dat het een creatieve spelling van Emily was, en dan zou ik dus voor Emily gaan om verwarring te voorkomen. Als het meer Frans moet klinken, dan idd met een streepje: Emilée, dan is het duidelijk dat het een ee-klank moet zijn en geen ie.

Ik vind Naevia een heel mooie naam, ziet er prachtig uit en leuke Latijnse geschiedenis - maar wat bijzonderder dan Julia of Caecilia! Alleen de betekenis is, net als met veel Latijnse namen, niet heel flatterend :roflmao: Dat stoort mij zelf niet echt omdat het vaak bijnamen waren die vervolgens door heel nobele families werden gebruikt, dus de daadwerkelijke betekenis is negatief maar de betekenis die het in de cultuur had en later ook had en heeft, is wél heel klassiek en deftig zegmaar.
    Uitspraak Nevia of Naivia? Beide is correct maar Nevia gaan mensen denk ik meer gebruiken.

13. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.958
    1.295
    113
    Ik heb Emilee gekozen. Zou het wel uitspreken als Emielee. Is dat ook de bedoeling? Die andere naam vind ik te ingewikkeld en niet mooi.

Deel Deze Pagina