Aparte rekening voor boodschappen etc?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier twee rekeningen.
    1 van mij. Daar gaan de dagelijkse dingen vanaf, kleren en extra
    1 van mijn man. Hij betaald de vaste lasten en de benzine. Dan is zijn geld op. Hij kan dus nooit iets kopen zonder te vragen of ik geld over wil maken (hij kan het ook zelf maar ik ben er sneller in)

Werkt voor ons perfect

2. Samama

Samama Niet meer actief

Als je eenmaal een tijdje met het "schema" bezig bent, begin je vanzelf door te krijgen wie wat wanneer afschrijft. En buiten dat om, even scrollen door je afschrift lijkt mij minder omslachtig dan aparte rekeningen en dan (steeds) geld overboeken.

3. Cabb

Cabb Niet meer actief

Wij doen het precies andersom omdat de vaste lasten altijd een vast bedrag zijn en de inkomsten nogal welleens kunnen verschillen.

Dus meer inkomsten dan kunnen we ook meer uitgeven aan overig. Heeft vaak ook met reiskosten te maken dus dan kunnen we een keertje extra tanken.

4. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Wij doen dit ook. Ideaal.
    Dan hebben we een goed overzicht wat we wekelijks te besteden hebben en hoeveel reserves we hebben opgebouwd van vorige weken. Dit voor uitjes of op de spaarrekening.

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben dat ook. Onze huishoudrekening, hierop storten we beiden een bedrag (die we berekend hebben in een excel-sheet). Hier gaan de boodschappen, tankbeurten en vaste lasten vanaf.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik doe precies dit sinds een goed jaar en het bevalt mij prima. De toeslagen en KGB laat ik op de boodschappenrekening storten dan maak ik van de vaste lastenrekening nog een klein bedrag over om het een rond bedrag te maken.

Voor ons werkt het in die zin prettig dat er nu op de vaste lasten rekening elke maand een beetje geld blijft staan om de 2 en 3 maandelijke dingen van te betalen. Dat zijn maar kleine beetjes (vaste telefoon en water) maar ongemerkt ging het toch mee op aan de boodschappen, en kwamen we elke keer geld tekort.

Overigens hebben wij 4 rekeningen, 2 gezamenlijke (waarvan er 1 oorspronkelijk van mijn man alleen was), 1 van mijzelf en een spaarrekening. Op mijn rekening laat ik de kinderbijslag storten, ook weer om te voorkomen dat het in de grote hoop mee op gaat.

Tot nu toe werkt het zo prima.

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij hebben het een tijdje gedaan, maar werkte niet voor ons. Na anderhalve week was ik door al het tank en eetgeld heen :) Had geen idee waar ik het aan uitgaf, en dat was juist wel de bedoeling met die tweede rekening.
    Boodschappen en zakgeld gaan hier ouderwets in envelopjes. Tanken pin ik wel, maar ik weet precies hoeveel ik moet tanken voor mijn werk, prive rijden we in auto van de zaak.

Deel Deze Pagina