We hebben onze rekeningen samen laten voegen op t moment dat we samen gingen wonen. We hebben samen 1 spaar en 1 lopende rekening. Op 1 rekening word alles gedaan: 2 inkomens gestort, min alle rekeningen, min boodschappen, min tanken van 2 auto's, en het restant gaat over naar de spaarrekening. Zou t niet anders willen, dat lijkt me juist veel te verwarrend.
Als we beide bij dezelfde bank zaten hadden we het ook samen gevoegd. Maar mn man zit bij de Rabobank en ik bij de ING.
hier hetzelfde, het is ons geld en wij vertrouwen elkaar 100% daarmee, ook gunnen wij elkaar eens als de een wat meer geld uitgeeft dan de ander (meestal ben ik dat haha) maar als manlief eens wat wil kopen is dat ook prima, dan vind ik dat leuk voor hem.. en wil ik prima een maandje mijn aankopen even voor op zij schuiven als dat nodig mocht zijn. Ik zie het nut niet in van aparte rekeningen..
Wij hebben elk onze eigen rekening, vriend mag mijn rekening inzien als hij wil en andersom. Nu is deze situatie bewust nog zo. Zo'n 2,5 jaar geleden had ik met mijn ex een gezamelijke rekening, en toen we uit elkaar gingen was dat nog best een gedoe om dat allemaal te regelen. Zowieso was het met ex altijd gezeik over wat wel en wat niet van de gezamelijke betaald werd. Met mijn huidige vriend gaat dat allemaal veel relaxter, ondanks dat we allebei een eigen rekening hebben delen we alles. Soms betaal ik voor hem, en hij voor mij enz enz. Zooo anders dan mijn voorgaande relatie.
wij hebben 1 gezamenlijke rekening en ik heb nog mijn oude rekening. wij vinden het handig om belastinggeld van mij daarop te storten. Als we dan in het buitenland zijn en er gebeurt iets met onze gezamenlijke rekening, dan hebben we iig dat geld nog. We houden die passen dan ook apart van elkaar. Of als de ing een keer een storing heeft ofzo, dan kunnen we via de rabo nog bankzaken regelen. En ik heb paypal aan de rabo gekoppeld.
Wij hebben alleen gezamelijke rekeningen. Zou niet kunnen bedenken waarom we aparte rekeningen nodig zouden hebben... Alles is van ons samen, dus komt ook op 1 rekening. Wel hebben we een rekening voor de vaste lasten en een gewone betaalrekening voor de rest. Zo houd je makkelijk overzicht in wat je echt te besteden hebt.
wij hebben 1 rekening, en/of dus 2 pasjes beide slarissen worden erop gestort en alle vaste lasten gaan eraf. daarnaast hebben we een gezamelijke spaarrekening. alles is van ons beide, er word niet gekeken wie wat uitgeeft omdat de 1 meer verdient als de ander. samen = samen
Hier een gezamenlijke rekening voor de gezamenlijke lasten, en eigen rekeningen voor de eigen uitgaven. We vinden het prettig om dat gescheiden te houden.
Wij hebben aparte rekeningen, maar weten elkaars uitgaven. We weten ook elkaars pincode en gebruiken elkaars pas ook gewoon. Gewoon een kwestie van vertrouwen! We hebben ook nooit ruzie of onenigheid over onze financieen. We weten allebei wanneer we rustig aan moeten doen, of wanneer we een keer iets leuks kunnen kopen, zonder dat we het met elkaar hoeven te overleggen. Als het maar binnen de perken blijft natuurlijk. Een gezamelijke rekening is er gewoon nog niet van gekomen
Ik heb zelf een rekening, vriend heeft een rekening, maar we hebben ook een gezamelijke rekening. Daarbij weet ik wat vriend uitgeeft, en andersom ook. Hij weet mijn code, ik de zijne.. hij gebruikt mijn pas, ik die van hem. We wonen samen, vormen een gezin.. geld is dus gewoon van beide!
Wij hebben aparte rekeningen waar elk ons loon op binnenkomt en van daar storten we op de gemeenschappelijke rekening voor alle kosten (lening, vaste kosten, boodschappen...). De een betaalt dan eens, de ander dan eens. Ook de kleren van de kleine gaat van 1 van de 2 rekeningen af. We zijn getrouwd dus zijn geld is ook het mijne en omgekeerd En alles wat er aan het einde van de maand op onze rekeningen over is, gaat naar de spaarrekening. En als er bijv. zoals nu belastingen betaald moeten worden, zetten we meer geld op de gemeenschappelijke rekening. Werkt prima voor ons
Waarschijnlijk door gewenning, en toen alles op 1 rekening stond wisten we niet goed wat we nou precies nog hadden. Omdat bij ons alles met automatische incasso gaat. Zoals we het nu hebben, gaat mijn man zn rekening gewoon elke maand leeg. Hij maakt 1000 euro over naar de spaar, en de rest wordt er door automatische overschrijvingen afgehaald. Mijn salaris is flexibel, de ene maand 900 en de andere maand 1400 bijvoorbeeld, en nu dat gewoon op mijn rekening gestort wordt zie ik in 1 oogopslag wat we over hebben deze maand. Toen alles nog op 1 rekening stond moest ik steeds uitzoeken wat er nou al allemaal af was gegaan, hoeveel ik deze maand nou ook alweer precies van mijn salaris binnen was gekomen, enz. Ik ben wel een miep en wil altijd weten of alles klopt. Als er nu aan het eind van de maand nog veel geld op mijn man zn rekening staat weet ik gelijk dat er ergens iets niet goed is gegaan, dan ligt er nog ergens een rekening of een bedrijf is een keer een week later met afschrijven. Het voelt gewoon overzichtelijker voor mij Het is trouwens niet zo dat we elkaars geld los van elkaar zien, maar dat we 1 rekening voor de rekeningen gebruiken, en de andere voor onszelf zeg maar. De hypotheek gaat helemaal van de rekening van mijn man, maar ik zie dat wel als "mijn" of "ons" geld. En wat ik verdien zie ik ook als " ons" geld.
Hebben hier beiden een aparte rekening en een gezamelijke. Op mijn vriend zn rekening komt zijn loon en veel toeslagen en daar worden ook de rekeningen van betaald. Wat over is gebruiken we voor boodschappen of leuke dingen. Op mijn rekening komen mijn toeslagen en alles wat we krijgen voor onze dochter. Dit word meestal ook gebruikt voor de boodschappen en leuke dingen en zo heel af en toe voor een rekening. We weten van elkaar wel de pincode en gebruiken ook elkaars pas. Met de gezamelijke rekening doen we eigenlijk niet veel, vindt dat een beetje onzin eigenlijk. Maar het geld is dus gewoon van ons samen, we doen alles in overleg.
Voorheen hadden we een gezamenlijke rekening en deelden we alles wat er over was na vaste lasten door twee. Dat bedrag werd dan op onze eigen rekeningen gestort en konden we dan op onze eigen manier besteden. Ik verdien minder, maar hij betaald alimentatie. Daar kunnen we moeilijk over doen maar uiteindelijk doen we alles samen. Het laatste jaar stortten we eigenlijk niets meer naar onze eigen rekeningen, alleen nog naar een gezamenlijke spaarrekening. Het gaat super zo en zijn allebei tevreden. We gunnen elkaar alles, dus dat is ook wel fijn. Zo ben ik afgelopen jaar op vakantie geweest met mijn moeder en hij een lang weekend weg met zijn vrienden. We gaan dan ook niet kijken wie er meer uitgaf. We zijn er blij mee zo!
Wij hebben alles apart, maar weten van elkaar wel wat erin en eruit gaat. We zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden, en daarom is bij ons alles gescheiden. We hebben wel een rekening voor de vaste lasten ( die staat wel op mijn naam), daar storten we allebei geld op voor de huur e.d
Toen vriend en ik gingen samenwonen zat hij al bij de ING, ik bij de ABN... We hebben dit ook zo gelaten, alleen veranderd in en/of rekeningen... Op ing komt zijn loon, abn de mijne... Bij hem gaan alle vaste lasten eraf en van mijn geld doen we leuke dingen... Sparen doen we allebei op verschillende rekeningen, maar het is wel ONS geld... We hebben het bij 2 banken laten staan omdat we eens hebben gehad dat de ING storing had, en we dus wel gewoon gebruik konden maken van ons geld omdat we ook nog de ABN hebben!
Wij hebben aparte rekeningen, mijn man 2 en ik 1tje. Ik werk niet, op mijn rekening komt de kinderbijslag etc binnen en een bedrag per maand om boodschappen te doen en vrij te besteden enzo. Dit doen we zo expres omdat mijn man heel veel zaakjes heeft lopen, zijn loon komt daarop binnen maar tegelijkertijd komen er heel veel bedragen binnen en gaan er heel veel bedragen uit, eigenlijk op allebei die rekeningen. Vind ze nu al onoverzichtelijk en wil van mezelf weten hoeveel ik zo ongeveer uitgeef aan boodschappen etc.
Ik ben bij mijn lief ingetrokken die op dat moment al in dit (koop)huis woonde. Omdat we in het verleden allebei afzonderlijk behoorlijk wat ellende hebben gehad met onze exen, hebben we er toen voor gekozen om alles gescheiden te houden. Hij zit bij de Rabo en ik bij de ING. Van mijn salaris maak ik 2/3 over naar mijn lief voor de vaste lasten en om te sparen. Van wat overblijft betaal ik mijn ziektekostenverzekering en telefoonrekening. De rest is speelgeld. We hebben vorig jaar wel een gezamenlijke rekening geopend maar die gebruiken we (nog) niet. Voor ons werkt dit goed. Wel willen we langzaam meer een gezamenlijke huishouding gaan voeren dus ik denk dat dit het aankomende jaar wel zal wijzigen.
Ik heb geen idee wat mijn vriend op zijn rekening heeft staan en hoeveel hij precies uitgeeft. En hij ook niet van mij. We hebben alleen een gezamenlijke boodschappen rekening. Daar stort ik van mijn geld elke maand 400 euro op. Verder betaal ik alles voor de baby, dus ook kinderopvang en mijn eigen rekeningen. Auto, huur, gas, water, internet, tv, enz betaalt mijn vriend. En dan nog zijn eigen rekeningen. Maar hoeveel die vaste lasten zijn? Geen idee! Ik heb een spaarrekening waar hij ook elke maand wat opstort. Gaat allemaal prima!