Het is meer dat dat geld 'eigen geld'is (ook al komt t idd van dezelfde 'hoop'), maar goed; linksom of rechtsom het werkt voor ons...
Aan alle mensen met alleen een gezamenlijke rekening: Hoe doen jullie dat met verjaardagen of als je de ander eens wilt verrassen? Je partner kan dat dan toch altijd zien? Gewoon een vraag die me te binnen schiet..
Je hoeft een cadeau voor verjaardag of als verrassing niet in de winkel te pinnen! Je kan van te voren natuurlijk geld pinnen en daar cadeau oid van betalen!
Hier nog gewoon aparte rekeningen in de toekomst zal het nog wel veranderen. Maar zoals het hier nu gaat is ook prima. Ik heb me eigen rekening en mijn vriend heeft er 2 een zakelijke en een prive rekening. zijn zakelijke pas heeft hij zelf altijd bij en de privepas heb ik, omdat ik vaak thuis ben en ik dus ook eigenlijk al de aankopen doe. Van zijn rekening gaan alle vaste lasten voor het huis enz en van mijn rekening worden mijn eigen vaste lasten betaald en als er wat over is dan gaat dat gewoon mee op aan boodschappen. Ik beheer al het geld, en zorg er ook voor dat er geld naar de 2 spaarrekeningen gaat.
Toen we gingen samenwonen hadden we natuurlijk ieder onze eigen rekeningen en dat was elke maand rekenen en moeilijk doen. We hebben nu een gezamenlijke rekening waar alles naartoe gaat en afgehaald wordt en onze eigen rekeningen gebruiken we als spaarrekeningen. Ik hou van overzicht: dit komt erin, dat gaat eruit en dat hou je over...en dat is toch echt makkelijker te overzien als je een gezamenlijke rekening hebt.
Hier precies hetzelfde als mamavan2meiden. De reden bij ons is omdat ik merkte dat ik veel meer uitgaf dan mijn man. Ik ben van de kleine aankoopjes, mijn man van de grote. Maar omdat ik telkens allemaal kleine dingetjes kocht, had hij naast ons spaargeld niet de mogelijkheid om van dit geld te sparen voor grotere leuke dingen. Dit vond ik oneerlijk en dus hebben wij een gezamelijke en 2 aparte rekeningen. Overigens is het allemaal aan elkaar gekoppeld en zijn onze aankopen volledig transparant. Voor ons werkt het ook.
Het gaat natuurlijk om de gedachte, de verrassing en het gebaar, maar een cadeau dat is betaald van je gezamenlijke rekening is toch ook altijd een beetje een sigaar uit eigen doos.... Zo zou het voor mij in elk geval voelen, maar wij hebben ook allebei eigen geld en eigen inkomsten. Als je dat niet hebt, heb je daar vast ook andere gevoelens bij.
Wij hebben allebei een aparte rekening en we hebben een gezamenlijke rekening. We storten allebei een vast bedrag per maand op de gezamenlijke voor de vaste lasten en een vast bedrag naar de gezamenlijke spaarrekening. En zo hebben we allebei nog wat 'eigen' geld over. Zo kan ik gewoon een dure stijltang kopen of iets dergelijks en kan hij gewoon lekker op stap gaan met z'n maten. Allebei van 'eigen' geld. Maar we hebben wel inzage in elkaars rekeningen. En t gebeurt alsnog wel dat we elkaars pinpas ff gebruiken, doen we niet moeilijk over!
cash geld pinnen of via mijn creditcard Alhoewel ik moet zeggen dat mijn man nooit op de bankrekeningn kijkt. Hier is alles 1 grote hoop. Wel hebben we 2 rekening (beide gezamelijk) 1 voor de vaste lasten en 1 voor leuke dingen en extra's.
dan pinnen we altijd even wat geld, zodat de ander niet kan zien waar het besteed wordt of was voor de verrassing
Hier 1 gezamelijke betaalrekening en 1 gezamelijke spaarrekening. Getrouwd in gemeenschap van goederen, dus alles is van ons samen. We zouden het ook niet anders willen.
Gewoon gezamelijke rekening en geen geheimen voor elkaar wat we uitgeven, vind het ook altijd apart als stellen dat wel hebben.
Wij hebben elk een eigen rekening. Ik heb nog een spaarrekening aan mijn rekening gekoppeld. Onze inkomens komen binnen op mijn rekening. Mijn man weet ongeveer wat er binnenkomt maar niet hoeveel er op de spaar staat. Dit omdat hij heel slecht met geld kan omgaan en anders alles gelijk uitgeeft. Zijn rekening wordt eigenlijk nog amper gebruikt maar we houden hem wel. Laatst kwam die trouwens nog van pas. Ik wilde nog een paar dingen online kopen en mijn kaart werd telkens geweigerd. Er liep iets mis met de beveiliging van de bank (waar je op het einde nog een extra wachtwoord moet geven). Mijn man heeft die beveiliging nooit gedaan omdat hij zijn rekening toch niet gebruikte, dus heb ik geld van mijn rekening op zijn rekening overgeboekt en zo de aankopen betaald. Ik heb dus volledige toegang tot mijn man zijn rekening, hij niet tot de mijne. Maar het werkt prima zo voor ons.
We hebben wel beide een aparte rekening, maar kunnen die van elkaar wel inzien. Ik betaal bijv. het gros van zijn rekening, of van onze gezamenlijke rekening. Het is ingeburgerd, we weten niet beter. We hebben samen een gezin, dus het is wel makkelijk zo. Het komt ook doordat ik weinig inkomsten heb momenteel, maar ik denk niet dat er veel gaat veranderen straks.
wij hebben alleen een gezamelijke rekening waarop ons salaris wordt gestort, hier gaan ook onze lasten allemaal vanaf. We hebben ieder onze eigen pas van deze rekening. De spaarrekeningen die we hebben zijn ook gezamelijk.
Wij hebben ook aparte rekeningen. Ik heb gekozen voor anders. Er is namelijk niet echt een reden voor, we hebben het gewoon nooit samen gedaan! Hahaha! En het werkt zo heel goed. Mijn man betaald het grootste gedeelte van de rekeningen. Ik betaal de boodschappen en het KDV (en mijn eigen telefoon en zorgverzekering) Als ik klaar ben met school en ik krijg een vast inkomen, dan wil ik wel graag een gezamelijke rekening. Ow..en ik weet trouwens wel wat hij uitgeeft hoor. Dat is niet geheim.
Waarom wel een gezamenlijke rekening als je een vast inkomen hebt, is daar een speciale reden voor? Denk overigens dat bij heleboel stelletjes de inkomsten verschillen. Mijn vriend werkt gewoon fulltime en ik heb een wao-uitkering, mag hij dan meer dan mij uitgeven? Moet ie alleen op vakantie of alleen op verjaardagsvisite omdat ik dat niet kan betalen? Ben wel benieuwd of er stelletjes zijn bij wie dat zo gaat?!?
Hier ook diverse rekeningen. Ieder een eigen betaalrekening en een eigen spaarrekening, en dan nog een gezamenlijke rekening. Ik maak elke maand een x-bedrag over naar de en/of rekening, net als mijn man. Hij maakt meer over want hij verdient meer. En dan heb ik zelf altijd nog geld op mijn eigen rekening, inderdaad voor de "nutteloze" aankopen. Ik koop ook vrij vaak kleding voor de kinderen, van mijn eigen verdiende geld, kan mijn man er ook niet over zeuren . Werkt prima voor ons.