Nee maar gelooft men als ongelovige dan wel in dit soort voorspellingen van dit soort sektes terwijl je verder niks met (dat) geloof hebt zeg maar?
De vader van ts die denkt dat DE dag bijna komt. Laat ik mijn vraag dan zo stellen: Denken alle gelovigen dit? Dat DE dag snel komt? Met snel bedoel ik niet nog 500 jaar.
Oh zo haha. Nee, ik geloof er zelf niet in. Tuurlijk zal de wereld ooit vergaan, denk ik, maar er zijn ondertussen al zoveel van deze voorspellingen gedaan dat het mij niet angstig maakt nee
Ik denk dat wel dat alle gelovigen denken dat de tijd nabij is, maar qua tijdsbestek valt daar denk ik niet echt iets van te zeggen.
Nou ik hoor namelijk ook gelovigen zeggen in mijn omgeving dat er eerst nog een 3e wereldoorlog komt en dan wat jaren vrede en dan pas einde der tijden. Wat nog erg lang duurt allemaal. Aldus die mensen. Dus ik ben nieuwsgierig wie wat gelooft en waarom.
Ik geloof er weer anders in. Eerder dat die periodes waarvan ze steeds denken einde der tijden er een nieuwe dimensie onstaat spiritueel gezien. Dat de mensen steeds meer gaan ontwikkelen.
Dit ja.. hier kan ik me wel erg in vinden. En inderdaad ondanks dat ik niet gelovig ben als in Christen of iets dergelijks, bezorgd het me wel kippenvel en dat heeft puur te maken met het feit dat er daadwerkelijk mensen in sommige extreme sektes zijn die zelfmoord plegen die hun kindjes doden om De dag des oordeels voor te zijn.. Ik vind dat echt verschrikkelijk en natuurlijk zou ik het ook angstig vinden als de wereld echt zou vergaan.. die gedachte alleen al vind ik ook al brr...