wat is er mis met schoenen als Nikes, adidas etc

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ikdus, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zoals het topic titel al zegt.
    Wat is er mis met al die merken om je kind zijn/haar voet te doen ?
    Ik zie hier altijd het merk shoesme woeffies en weet ik wat langs komen.
    Maar zodra ze goed en al een aantal maandjes lopen kunnen ze toch ook Nike schoentjes dragen of een ander merk ?

Of zijn die merken echt alleen bedoeld voor tieners en ouder ?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit zijn sportschoenen en zijn over het algemeen minder stevig, minder ademend,minder goed voetbed. Ze zijn eigenlijk alleen geschikt om veel op te lopen als de voeten uitgegroeid zijn. Voor een keertje is er niets mis mee.
    Bij kinderen die net lopen zijn zeer flexibele zolen belangrijk

3. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    tja is denk ik hoe je er zelf tegenaan kijkt, mijn zoon van 2 heeft overigens wel altijd nikies gehad en nu heeft hij adidas neo's ik vind dat juist super stoer! vanaf mijn zoon steeds op de grond wilde "staan"heb ik heb al nikies aan gedaan wel van die zachte dan he met zon buigbare bodem meer soort slofjes.. maar daarna gewoon leuke nikies en adidasjes

4. Linana

Linana Niet meer actief

Ik denk dat er niks mis mee is :)
    Mijn zoontje draagt alleen maar Nike en Jordan's, want dat is zo'n beetje het enige waar hij zijn voetjes fatsoenlijk in krijgt.
    Daarbij vind ik de schoenen van shoesme en woeffies belachelijk duur voor schoenen die ik er niet eens leuk uit vind zien.

Binnen draagt hij nooit schoenen, altijd blote voeten en buiten dus Nike of Jordan's.

5. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is er mis mee? Op zich niets.

Maar het is wel bewezen dat het beter is voor de ontwikkeling van de kindervoet als ze wel op flexibele zolen lopen.

Aan jou de eer als moeder om te bedenken of je daar in mee gaat of niet.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Met de schoentjes is op zich niets mis, ze zijn alleen minder stevig en minder kwa ondersteuning. Ik heb hier dus een shoesme schoen voor de lange afstanden en een hip adidas schoentje voor erbij. Thuis loopt hij op sokken/blote voetjes.

(Aan het lopen zie ik niets hoor, hij stapt op beide vrolijk weg!)

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Linana ik deel helemaal jouw mening over die shoesme schoenen duur en lelijk.

Ik zie in mijn omgeveving niemand op zulke schoentjes lopen. Nog erger kindjes die net lopen zie ik gewoon direct op normale schoenen lopen dus.

Mijn dochter kan niet lopen op flexzool schoenen. Geprobeerd maar ze viel alleen maar. Dus bij slofjes gehouden. Daarna weer die flexzool geprobeerd npg steeds vallen en toen een keer haar Jordans en ze liep er op weg.

Als er niet echt iets mis mee is kan ik dus gewoon zulk soort merken schoenen voor haar kopen (ik vind laarzen vam Replay geweldig)
    Maar als t echt zo fout is zou ik natuurlijk die lelijke schoenen kopen.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik koop ook voor de oudere kinderen geen sportschoenen, omdat dat geen goede schoenen zijn meestal: voetenbed is niet in orde en de schoenen zijn van kunststof, dus ontzettend zweterig/niet ademend.
    Je moet je hele leven nog met je voeten mee, en ik wil niet dat ze op jonge leeftijd hun voeten al verpesten met verkeerde schoenen. Geldt dan dus overigens hier niet alleen voor sportschoenen van welk merk ook, maar voor alle merken schoenen.

9. Linana

Linana Niet meer actief

Beetje kort door de bocht om te beweren dat met het dragen van sportschoenen, je de voeten van je kind verpest.
    Indirect zeg je dus dat ik de voeten mijn kind aan het verpesten ben, door de schoenkeuze ;)

Iedereen in mijn omgeving is groot geworden op normale schoenen en iedereen heeft prima voeten....
    Ik beweer verder niet dat shoesme en woeffies per definitie niet beter zijn, maar ik kies er niet voor. Als ik al zoveel geld neerleg voor een paar schoenen waar mijn kind binnen een half jaar uitgegroeid is, wil ik wel dat het mooie schoenen zijn.

En een kind van 1,5 lange afstanden lopen? Lijkt me stug.... Een beetje banjeren door de supermarkt of voor de deur en daarmee is de "lange afstand" ook wel weer afgelegd....

Ikdus: zoontje van mijn schoonzusje had hetzelfde. Nooit normaal lopen, 1 keer Timberland schoentjes aan en hij ging gelijk als een speer.
    Ik vermoed dat ze dan steviger staan en dus zekerder zijn van hun loopwerk haha

10. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL

+1 :)

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Linana ze liep wel goed hoor op blote voeten en slofjes maar flexzolen niet haha.

Ik heb trouwens voor mijzelf alleen maar nike's van leer en nooit zweetvoetjes :p
    Vroeger liep ik alleen op LA gears en "cowboy" laarzen. Ik onder vind tot nu toe nog geen last.

Mn dochter loopt trouwens wel lange afstand opzich voor zo een ukkie. De opvang is bijna 1 km verder op en dat lopen we met gemak.

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje heeft nu sneakers van Pantofola d'Oro en die zijn zowel van binnen als van buiten van leer. Ik heb ook een paar sneakers van Le Coq Sportif en die zijn ook volledig van leer. Voor van de winter ga ik wel een paat stevige leren schoenen erbij kopen. Sneakers zijn dan echt niet warm genoeg lijkt me.

13. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ga voor de Timberland boots dit jaar :)
    Lekker stoer en warm en ook gewoon leer.

Mijn zoontje heeft de voeten van z'n vader geloof ik, want die krijgt in sandalen nog zweetvoetjes... Als je dan aan z'n voetjes ruikt en zegt pfffoooeeee stinkt! Dan vindt hij dat nog geweldig ook (mama nog een keer? "Duwt voet onder je neus") :D
    Is trouwens alleen op enorm warme dagen zo, een dag als vandaag heeft hij nergens last van

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Woefies en shoesme? Dat klinkt belachelijk hahaha!
    Eens even denken.. Mijn oudste heeft elephant (ofzoiets) gehad, puma's, la coste, Allstars.. En nog wat sandalen waarvan ik het merk zo niet kan opdreunen. Ik vind het wel best :)
    Binnen lopen ze meestal op blote voeten of sokken.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier kies ik toch voor de duurdere schoenen voor de oudste moet het wel die heeft extreem hoge wreef en brede voeten.

Ik merk dat er op sportschoenen veel slechter gelopen word.

Over de lange afstanden mijn kids liepen met 9 maanden los en met 1,5 jaar liepen ze alles zelf geen wagen meer nodig. We lopen nu dagelijks 10 km de middelste is 2 en loopt gewoon mee.

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier heeft dochtertje ook adidasjes, le coq sportif etc aan sinds ze 1 maand kan lopen hoor...wij hebben een belgische cb-arts en die zei dat dat in belgie juist aangeraden wordt. De meningen verschillen dus nogal (zoals met meer dingen tussen belgie en nederland).

17. Linana

Linana Niet meer actief

Klopt, maar voor zover ik weet is er met de voeten van gemiddeld Belg niks mis :p
    Dus die artsen zullen wel niet gek zijn ;)

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Zo dacht ik ook Linana, lekker schoentjes kopen die je mooi vindt dus! Ook al zijn dat alleen de adidasjes, nikes etc.

19. Storm

Storm Niet meer actief

de woeffies die ik vorig seizoen voor mijn jongens had waren volgens mij niet echt heel veel anders dan adidas schoenen. Zie ik ook hele leuke van, zo op het oog zelfde model. Volgens mij maakt het niet veel uit.
    Het allerbeste is geen schoenen. Maar ja, geen doen natuurlijk in de winter.
    Er gaan ook veel mensen prat op de dr Visscher bij scapino. Ik eens heen om te kijken, wist niet hoe snel ik de winkel weer uit moest. Voelde helemaal niet goed en stevig.

Ennuh: alsof die echte allstar gympen zo vreselijk stevig zijn ;)

20. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb Nike in de kast staan voor mijzelf en ooit Allstars gehad. De laatste heb ik doorverkocht want ik kreeg echt pijn aan mijn voeten na een lang stuk lopen. Hier heb ik mijn Nikes dus geen last van :D
    Echt geen steun etc die Allstars

Deel Deze Pagina