Pff heb even hulp nodig. Mijn zoontje eet z'n avondeten super als er maar speelgoed voor z'n neus ligt en wij hem voeren. Hij kan prima zelf eten (brood en toetje doet ie ook zelf) maar weigert dat met het avondeten. Ik wil dit doorbreken met als gevolg dat hij net geen hap op heeft en er een hele scène van maakt. Hier baal ik zo van.. Daardoor twijfel ik weer of ik wat moet veranderen, want nu krijgt ie niks binnen en normaal eet ie heel goed. Wat is nou verstandig???
Hier ook dreumes altijd met afleiding laten eten. Op een gegeven moment mee opgehouden maar wel op een leeftijd dat er beter viel te communiceren ... Ik weet dat er veel ouders zijn die daar bezwaar tegen maken. Ik ben daar niet een van. Onze kinderen hebben als dreumes altijd prima gegeten. Nu nog trouwens maar dan zonder afleiding (bij ontbijt mogen ze wel een boekje, wij lezen dan nl ook de krant).
Ja dat communiceren was nu ook een probleem, probeerde hem duidelijk te maken dat 1 hapje voldoende was maar dat leek niet over te komen. Denk toch dat ik het even op de oude manier blijf doen, als hij ouder is zal het makkelijker zijn om dit af te leren. Vond er nu ook geen bal aan tijdens het eten en normaal is het altijd gezellig..
Ik zou nog even wachten tot ie wat ouder is. Hier hadden we dit ook, met alle maaltijdmomenten. Oudste dochter had oorproblemen die pas met 19 maanden aangepakt zijn en kon daardoor slecht kauwen. Voor de TV was de enige plek waar ze nog iets at, dus dat hebben we lang gedaan. Hier de mazzel dat we om het weekend en de helft van de vakanties de twee kids van mijn man in huis hebben, dus toen ze 3 was in de zomervakantie begonnen met strak aan tafel. Toen nog wat afleiding door de twee groten en daarna was het een gewoonte en kon ze ook gewoon aan tafel eten
Wat goed om te horen! Ik heb hem dus niet voor altijd verpest het is ook een heel ondernemend mannetje en ik heb het idee dat ie zonder afleiding nu z'n aandacht zou verliezen terwijl hij nog wel trek heeft. En omdat ik er nu niet 100% achter sta gaat het ook nog niet werken vermoed ik.
Komt wel goed hoor Hier bij de jongste regelmatig een speeltje aan tafel. Tja, lekker belangrijk hoor... Zolang de complete poppenuitzet niet op tafel belandt.....
Hier hetzelfde probleem. Echter weigert mevrouw alles te eten, behalve als ze Nijntje filmpjes op Youtube mag kijken.. Zonder dat eet ze dus werkelijk niets en is ze de hele dag niet te genieten. Ik wil hier eigenlijk van af, geprobeerd het gewoon niet meer te doen maar ze krijst alles bij elkaar en blijft dit gewoon de hele dag volhouden..
Bij S gaat het nu al vanzelf beter. Eerst bijna volledige maaltijd met boekjes maar nu vaak pas tegen het einde of zelfs helemaal niet. Zit nu ook weer in een vreetfase dat scheelt ook wel. Sowieso is het bij ons een beetje schipperen omdat mn M heel langzaam eet en S is heel snel... en die houden we echt niet rustig aan tafel als ie een half uur alleen maar zit te wachten op zn grote zus.
Hier weigert ze te eten wanneer bumba op staat of op zappelin Casper en Lisa op tv komt.. (We eten 's middags nog wel eens voor de tv) dus dan zappen we naar iets wat niet kinderlijk is, dan eet ze zo door.. Tegenwoordig tijdens het ontbijt eten we samen wat, en pas na het eten tv kijken/spelen. En de poezen zijn hier ook afleiding! Ik ''gooi'' ze gelijk naar buiten wanneer het weer zover is, anders gaat ze ze ook voeren... Ook doen we een spelletje met eten als ze niet door eet.. Dan zeggen we: haaaaaap! En dan pakt ze snel wat en gauw in haar mond, daarna doet ze het zelf telkens