vreemd figuur

Discussie in 'De lounge' gestart door Angie85, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik moet even iets van mij afschrijven!

Sinds een aantal weken staat er een man bij ons in de straat. Hij laat zijn fiets naast onze trap (we wonen in een appartementje met open portiek) en staat daar maar wat.

Echt serieus de hele dag staat hij daar, om zich heen te kijken, wat peukies te roken, en heen en weer te lopen. Tijdens etenstijd is hij verdwenen en komt weer rond 19.00 uur terug.

Afgelopen vrijdagavond. Wij hadden de gordijnen niet dicht dus je kunt van buitenaf zien dat er lichten branden, rond 0.00 uur deden we de lichten uit en die gozer ging toen ook weer weg:(

Wij kregen toen echt het gevoel alsof hij ons in de gaten hield!

Zaterdagmiddag heeft mijn vriend hem gevraagd wat hij hier te zoeken had. Geen antwoord.
    Sir do you speak English? Geen antwoord.
    (misschien spreekt hij geen nederlands en engels?)

Vervolgens liep hij weg en stond 10 meter verder.

Vanochtend stond hij er natuurlijk weer. Mijn vriend heeft hem voor de tweede keer aangesproken, en natuurlijk ook weer geen antwoord!!

Vandaag de politie gebeld, om advies of misschien dat ze eventjes kunnen pijlen bij die gast. Er werd gezegd dat hij niets bedreigends doet, dus we moesten het maar laten varen.

Maar ja, ik voel me niet echt op mijn gemak en mijn vriend ook niet.

Het is echt een vreemd figuur, heeft elke dag dezelfde kleding aan, en is denk ik, van hindoestaanse afkomst en zo rond de 49 jaar.
    Hij kijkt je niet aan als je langsloopt.
    Wij durven eerder hem niet aan te spreken omdat we niet echt konden pijlen hoe hij zou reageren.

Maar echter dit maakt hem helemaal een freaky figuur!!!!

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ieuw dat klinkt creapy .. wat vreemd dat de politie niet ff komt kijken...die vent moet zeker eerst weer je hele huis leeg roven voordat ze komen ... ik zou hem maar in de gaten houden ...

3. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Sja dat zei ik ook al tegen een vriendin van me: "ze komen pas in actie als het te laat is."

We houden hem nu echt heel goed in de gaten!

Maar het liefst zou ik natuurlijk willen dat hij ergens anders rondhangt!

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Pfff vervelend zo iets! Jammer dat de politie er niet op af gaat! Ik heb 1 keer gehad dat er een buitenlandse man achter mij aan kwam tot aan huis toe. mijn broer gelijk over dorp kijken of hij hem ergens zag.
    Ondertussen kwam die man nog een paar keer thuis langs gereden en heeft mijn ma het kenteken opgeschreven en de politie gebeld zijn gelijk gekomen en hebben die man aangehouden en waarschuwing gegeven. (ik weet het nummerbord nog steeds terwijl ik die van mezelf niet eens weet)
    En 1 keer kwam er bij mijn ouders in de straat een camper staan helemaal uitgewoond en die man ging er slapen ook politie gebeld omdat we het niet vertrouwden en zijn ook gelijk gekomen.
    Ik hoop voor jullie dat hij snel weggaat en anders gewoon nog een keer bellen hoor!
    En misschien kun je iemand van de buren ook laten bellen?

5. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag

IELK jeemig zeg, dan schijt je volgens mij wel echt 100 kleuren in je broek!!! Maar wel goed dat de politie erachter aan is gegaan!

Ik zal straks na werk even bij mijn buren aanbellen.

6. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Ik zou ook even de mening van de buren peilen, lijkt me nix als je denkt dat je in de gaten gehouden word!
    Laat je t weten als je meer weet??
    Succes!

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nee toen helemaal niet was klaar lichte dag en ik ben niet zo snel bang en het waren allemaal smalle straten waar ik op mijn fiets reed dus ik ben gewoon midden op de weg gaan fietsen haha
    Later dacht ik pas van o het had ook verkeerd kunnen aflopen!

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

misschien is ie wel helemaal de weg kwijt, heeft ie een psychose of wat dan ook, ik vind het maar raar dat de politie niet even komt kijken :(
    hou je deuren maar goed op slot!

9. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag

Dat heb je dan wel mee dat het op klaar lichte dag was, maar toch...

@Claudia86
    Ga ik doen! mijn collega heeft voorgesteld om op een afstand een foto van hem te maken.:D Dat vond ik wel een goeie!

@mymiracle
    Dat vind ik ook erg vreemd van de politie. Zijn er zorgelijke burgers, gaan ze er niet op in!

10. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik vind het ook erg raar dat de politie niet even komt kijken,en als ik jou was ik zou gewoon elke dag de politie blijven bellen en zeggen dat je je bedreigd voelt. gewoon lastig blijven vallen, dan zullen ze toch wel eens langs moeten komen ,al is het maar om van je 'gezeur' af te zijn!

en idd even een foto op afstand maken!

succes.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wat vreemd dat hij ook niks terug zegt...
    Als hij zou willen inbreken, dan doet hij nu wel heel opvallend.
    Lijkt me inderdaad iemand met psychische problemen.

Gewoon blijven bellen naar de politie.
    En ik zou ook voor de zekerheid een foto maken, voor als er wel ingebroken wordt ofzo, dan heb je in iedergeval een goed signalement.

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    En anders misschien een wijkagent ofzo? Ik vind het maar eng zo'n man voor je deur.

13. Dushi

Dushi Niet meer actief

Even een (flinke) hond (herder, Rotweiler) lenen en een paar keer langs lopen. Kijken of hij blijft.

of

Bak koffie aanbieden??

Tja, moeilijk hoor. Ik zou ook niet weten wat ik zou doen als hij hier zou staan.

Sterkte

14. koala28

koala28 Niet meer actief

In Den Haag en randgemeenten komt de politie niet zo snel langs. Heb zelf een jaar geleden gehad dat een oost-europees iemand bij iedereen in mijn straat aanbelde om te kijken wie er thuis was (en dan gelijk weglopen). Gelijk politie gebeld, kenteken opgeschreven maar daar konden ze niets mee omdat ze het zelf niet gezien hadden. Nee me hoela, als je pas 3 uur later komt aankakken, dan zijn ze al weg natuurlijk. Nee, ik ben geen vriend van de politie, dat is duidelijk.

Ik zou inderdaad ook een foto van die gast maken. Dan heb je tenminste wat als er iets gebeurd.

15. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hmm vreemd dat er hiervoor geen politie komt??!
    Misschien ligt het aan de dienstdoende centralist die je op dat moment gesproken hebt want voor dit soort meldingen ben ik (zelf werkzaam bij de politie en kan me best lullig voelen als er bij zoiets niets ondernomen wordt) al meerdere malen op pad geweest. Mogelijk nog een keer bellen en zeggen dat een "verward persoon" zich regelmatig bij jou voor de woning ophoudt en daarbij nogmaals vertelllen dat jij je hierdoor bedreigd en onveilig voelt. Als er nu weer gezegd wordt dat er niemand komt wat ik echt heel laks zou vinden dan misschien een gesprek aanvragen met de buurtregisseur van jou wijk. Anders mogelijk even persoonlijk bij een bureau in je buurt binnenstappen en je verhaal doen. Veel succes met deze vervelende siuatie. Ik hoop dat het snel ophoudt.

16. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik ga met Michelle mee. Nogmaals melden bij de politie. Het kan echt liggen aan de persoon die achter de centrale zit.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    brrr nee van zulke dingen houdt ik ook niet.

Ik zou morgen gewoon weer de politie bellen en vragen of ze je door willen verbinden met je wijkagent (vaak zet dat meer zoden aan de dijk).

Neem contact op met je buren, kijk of het hun ook opgevallen is en laat ook je buren contact opnemen met de politie/wijkagent.

Het kan ook zijn dat ze meerdere meldingen moeten hebben voordat ze in actie komen.

Ondertussen deuren dicht.

Groetjes Anita

18. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Heb je toevallig een instelling voor mensen met psychiatrische problematiek/verstandelijke beperking in de buurt zitten? Ik herken sommig gedrag namelijk van 1 van mijn ex-clienten. Die man was autistisch en kwam op mensen in de buurt soms bedreigend over. Maar hij was helemaal gefixeerd op 1 persoon. Hij begluurde ze bijvoorbeeld door de schutting. Natuurlijk is dit niet de bedoeling maar dit kwam wel door zijn handicap. Hij was niet agressief naar andere mensen toe.

Allicht kun je het daar eens over hebben met de politie? Sommige autisten praten niet bijvoorbeeld. Allicht neemt het spanning weg als je erachter komt dat de beste man iets mankeert. En echt, natuurlijk schrik je daarvan maar het kan ook zo zijn dat hij helemaal gefixeerd is op jouw paars met goude lamp ofzo! ;)

19. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Gister bij thuiskomst vertelde mijn vriend dat de man de hele middag is weggebleven. 's Avonds was hij ook nergens meer te bekennen.

Ik denk dat de toenadering van mijn vriend toch wat teweeg heeft gebracht bij hem.

We houden het in de gaten, en als hij nog een keer verschijnt neem ik een foto en bel ik de politie weer.

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken! Hopelijk hoef ik hier geen vervolgbericht plaatsen.

Deel Deze Pagina