Kleding voor kleine dames!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 30 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik ben vast niet de enige kleine vrouw hier op het forum...toch? :roflmao: Als ik zo recht mogelijk sta, haal ik net de 159cm :p

Nu is dat kleine maar fijne nooit een probleem geweest...het interesseert me weinig. Maar wat is het lastig met kleding kopen :rolleyes: Zo zoek ik al een poos een simpele roze spaghettitop, maar die lijken op mijn lijf eerder een mini-jurk die je in een rosse buurt zou vinden o_O

Jeans waren ook altijd een probleem qua lengte, maar tegenwoordig zijn er gelukkig diverse Petite merken die wel lengtemaat 28 verkopen en zijn 7/8 jeans in de mode. Maar qua jurkjes en tops houden Petite merken er helaas vaak geen rekening mee dat kleine vrouwen ook borsten hebben... Terwijl bij gewone merken de taille bij mij vaak op de verkeerde plek valt.

Dus uhh...kleine dames, verenigt u! :D Iemand misschien een tip qua spaghettitops? :roflmao:

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Spaghettibandjes kun je heel makkelijk korter maken. Heb je niet eens een naaimachine voor nodig. Gewoon doorknippen, wat te lang is eraf knippen en weer netjes terugnaaien. Verder maak ik, als ik het geduld ervoor heb, t-shirts enzo ook vaak korter met de naaimachine (maar soms ben ik er lui voor en prop ik het gewoon in mn broek/rok). Ik heb hetzelfde probleem als jij, ik ben kort, maar wel met borsten die zich niet in een ieniemienie petite shirtje laten propppen.

Overigens vind ik het tegenwoordig met rokken juist wel handig dat ik van die korte beentjes heb. Met mijn leeftijd wil ik geen heel korte rokken meer dragen, maar ik kan gerust alle rokken die ik leuk vind kopen, want ze zijn toch nooit heel kort :roflmao:. En als ze echt te lang zijn, maak ik ze korter. Is met 15 minuutjes gedaan.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben 1.60 maar kan eigenlijk altijd wel normale kleding kopen hoor.
    Op jumpsuits na, daarvan koop ik maat 164 bij h&m:p. Maar dat moet qua breedte enz ook wel passen natuurlijk.

Ik heb van shirtjes, blousjes enz altijd maat s. Dat zit altijd wel goed.
    Broeken lengtemaat 30 past hier ook prima. En van die simpele treggings maat s dan is de lengte ook goed.

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Nah, het zijn niet de bandjes, maar de lengte van de top zelf :( En dat inkorten lukt mij nooit zo goed met elastische stof, dan hobbelt en bobbelt het van jewelste :roflmao:

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    1.63. Wat shirts betreft geen problemen maar broeken en jurken zijn altijd te lang.
    Ik heb inmiddels een vaste naaister die alles korter voor me maakt. Netjes, alsof t zo uit de winkel komt.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Als je een bepaald topje echt heel mooi vindt, zou ik dan gewoon overwegen om het aan een naaister te geven. Desnoods koop je er gelijk een paar en laat je ze allemaal korter maken. Andere optie is bij de grote kinderen kijken? Doe ik ook wel eens, bij H&M ofzo. Voor die basics kan dat best. Juist met die elastische hempjes passen je borsten er meestal toch wel in.

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    1.62 hier. Spaghettibandjes-topjes slaag ik altijd wel voor bij de h&m, gewoon de stretch XS.
    Ik heb vooral problemen met jurken. Die horen dan tot de knie te vallen en zitten bij mij tot halverwege mijn kuiten, geen gezicht.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik ben 1.56m en slaag eigenlijk altijd wel bij de meeste winkels. Vero moda, only etc draag ik het meeste en zit eigenlijk altijd goed. Na de bevalling zal het wel een tijd lastig zijn, ik had hiervoor maat 36 maar verwacht na de bevalling wel maat 40 42 te hebben (had ik bij de vorige 2 ook namelijk). dan is alles qua lengte écht te groot.

9. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hier 157cm enige waar ik nooit in slaag zijn maxi jurken of rokken.

10. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Kijk eens bij Primark! Ik ben 1.55 maar de broeken en spaghettitops zijn daar goed op maat vind ik en vorige week ook daar een maxi jurk gekocht die qua lengte goed is!

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Leuk he klein zijn in nl;). Hier ook slechts 158, ik heb een tijd geleden bij forever21 een lading van die dingen ingeslagen omdat ik ze altijd als hemdjes gebruik. Maar idd korter maken etc is toch meestal het makkelijkste.
    En Yep top dat 3/4 in is die komen bij mij netjes tot Mn enkels hehe.
    En verder een tip ga niet specifiek iets zoeken want juist als ik gewoon niks zoek slaag ik altijd het beste. Omdat ik van te voren dan niet het perfecte plaatje in Mn hoofd heb.

Aegyo vindt dit leuk.
  12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben 1.60m maar heb eigenlijk maar zelden problemen met kleding.... alleen broeken zijn wel eens te lang, maar die laat ik dan gewoon korter maken.

Nu moet ik wel zeggen: ik heb grote borsten en mijn bovenlichaam is in verhouding ‘lang’.

13. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ja!!! Dat heb ik ook. Vreselijk! En wil zo graag een leuke jurk!

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Korter maken;). Dan kan dat toch gewoon, zo doe ik dat of laten doen.

15. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Kinderkleding, ik koop 158/164. Heb een kinderjeans van Hema in 158 die qua beenlengte prima is. Ik ben overigens 165cm. Spaghettitopjes/hemdjes heeft Zeeman wellicht?! Heb er voor mijn dochters wel gehaald maar die zitten nog in 92, geen idee of ze ook groter hebben. Nou moet ik wel zeggen dat de grootte van mijn borsten ook vergelijkbaar is met die van een beginnende puber. Dus als je wel een redelijke cupmaat hebt zou het best kunnen dat kinderkleding niet heel mooi zit.

16. maliro

maliro Niet meer actief

1m59 en kleding kopen vind ik irritant. Broeken gaan nog wel maar tops... Ik heb grote borsten en dat is geen goede combi met klein zijn. Zowiezo ben ik wel stevig en draag ik liever niet te strakke/stretch-kleding. Maar die grote borsten icm korte lengte is echt zwaar irritant. Heb wel eens een verkleining overwogen maar vanwege hartproblemen is elke operatie een risico. Dus dat wordt hem niet

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, bovenkleding is hier wel een probleem. Heb een flinke cupmaat, vooral voor de rest van mijn formaat :p Dus gewoon kinderkleding kopen gaat 'm niet worden.

Deel Deze Pagina