Even een "zorgen" vraagje Zaterdag ben ik bevallen van een flinke zoon! (4710g) Vanavond merkte ik ineens dat ik vol met vocht loop... Voornamelijk in m'n benen, maar ook m'n gezicht... Heb het gevoel dat er wat druk achter m'n ogen zit en merk dat er onder m'n kin wat vocht zit. Nou heb ik dit tijdens de zwangerschap zelf bijna niet gehad, dus vind het wel eng. Herkennen jullie deze klachten? Zouden ze weg trekken met veel liggen? Of wordt dan juist t vocht in m'n hoofd erger? Ik hoop dat jullie iets weten/tips hebben!
Hier word eten van bleekselderij en komkommer aangeraden.... Zweten doe ik bijna niet.... Verder weet zij t ook niet... Maar bedankt voor je reactie!
Brandnetelthee onttrekt vocht! Verder zo zoutloos mogelijk eten, geen koffie drinken en ook wat oppassen met suikers.
Niet gaan knutselen maar je verloskundige bellen. Grote kans op hoge bloeddruk!!! Ik heb dit ook gehad en is potentieel echt gevaarlijk!
Vk is ondertussen geweest, bloeddruk was welvoeren verhoogd (150/92) maakte zich niet zon zorgen.... Maar moest idd bellen als t erger werd! Ondertussen aan de komkommers en bleekselderij gezeten... Ga de brandnetelthee ook eens proberen! Bedankt voor de tip!!
Kussentje onder je voeteneinde, goed drinken en rustig aan. Ik had pre eclampsie, na de bevalling zakte de bloeddruk keurig om daarna weer flink te stijgen. Ben een paar keer thuis gecontroleerd, kreeg extra kraamzorg, twee ochtenden langer en moest na een paar weken naar de huisarts voor controle. Toen bleek hij weer normaal. Dat voelde ik zelf ook, want t vocht was 'weg' en na t douchen had ik wat puf over.