bril voor zoontje 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jongenmeisje, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    ons 2 jarig zoontje heeft een bril nodig. de glazen worden + 3,5.
    ik ben benieuwd naar ervaringen van andere moeders en tips en trucs om de bril op te houden en heel te houden.
    Ik ben gisteren bij pearl geweest maar daar hadden ze maar 1 bril waarvan het montuur klein genoeg was. Hij is klein van stuk en dus ook zijn hoofd. zaterdag gaan we naar een betere opticien in de hoop dat daar wat meer keuze is. Zijn er andere ketens die meer mogelijkheden hebben?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ons zoontje is 3 jaar, dus wel iets ouder maar wij dachten ook: oh nee hoe houdt hij die bril op en dan ook nog heel graag??
    Wij zijn naar een goede opticien in de buurt geweest (niet dat pearl ofzo niet goed is!!!) en we hebben nu een silhouette bril voor hem (hij heeft +7 aan beide ogen). Wij zijn er erg tevreden over, blijft ook supergoed staan op z'n neus. Hij doet 'm zelf af als dat nodig is, gaat ook prima want de pootjes van de bril zijn super soepel.

3. Girlymama

Girlymama Lid

29 mei 2013
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 3,5 jaar heeft sinds kort ook een bril. Heeft ook niet zo'n groot hoofd en kon bij de meeste opticiens niks op. Toen zijn we naar eyes and more gegaan. Daar hebben ze een rek vol kinderbrillen en daar kon ze gewoon uitzoeken. Tevens zijn de brillen niet mega duur, voor honderd euro heb je een complete bril.
    Wij waren ook bang dat ze hem niet op zou houden. Hebben aan haar uitgelegd dat het beter voor haar oogjes is en dat ze dan ook beter kan zien.
    De eerste twee dagen had ze na een dag hele vermoeide ogen en wilde ze hem af. Daarna wilde ze hem zelf graag op omdat ze merkte dat ze beter kan zien.
    Gaat nu echt super goed.

Succes met het uitzoeken van een bril en als hij eraan gewend is wil hij hem vanzelf ophouden.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoon kreeg zijn bril vr hij 2,5 jaar werd. wat je kan aanraden is, niet die baby rubber ding die achter de oren krult, die kunnen ze niet zelf aan en uit doen. zo trekken ze het kapot.je moet opletten dat weertje zit bij de zij kanten zodat het flexibel is bij het aan en uit trekken. bril winkel het liefst op loop afstand, want je zou daar wel vaak terug moeten komen om het opnieuw te verstellen. zachte kussentjes op de neus, geen uit een stuk kunststof bril zonder verstelbare neus kussentjes in het midden. want hun neus is nog niet gegroeid om bril te dragen.
    je hebt verschillende winkels waar je verschillende lease en verzekeringen aanbieden. goed uitzoeken wat ze aan bieden.
    we hebben nu 2 de bril zonder ontspeigeling gekocht. want het is wienig van belang of het ontspiegeling is vr n klein kindje. maar prijs gaat enorm omlaag als je dat weg laat.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat is zijn eerste bril van specsavers.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    deze is zijn nieuwe bril

van winkel 'look optiek' van merk BBig.look optiek had de beste glazen deal + mooie merk brilllen. pearl duurste glazen...
    ik liep alle winkels binnen om iets moois te vinden. best ingewikkeld allemaal. heel veel succes!

8. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hier hebben twee kinderen een bril vanaf ze 15 maanden zijn. Het ging makkelijker dan ik van tevoren had gedacht. Ze hebben bij mij wel die zachte krullen achter het oor. Lucas heeft even dat niet gehad bij zijn bril, maar gewoon als bij een volwassen bril, maar toen lag de bril te vaak van zijn neus af en konden we heel vaak naar de opticien. Ze kunnen hem niet zelf opzetten, maar ik heb liever dat de bril op zijn neus blijf. Ik dacht eerst zelf om elke dag een tijdje te oefenen en dat elke dag wat langer te doen. Uiteindelijk hebben ze de bril vanaf dag 1 de hele dag opgehad. We hebben veel geprezen hoe mooi ze er wel niet uitzag ( zo goed dat ons derde kind ook een bril wilde en de bril van zijn broer en zus afpakte) Bij de opticien waar ik nu zit, een plaatselijke keten, hadden we behoorlijk wat keus. Ook kregen we daar een tweede bril. Dit is er fijn, zodat er bij een kapotte bril we even de reservebril konden gebruiken.

Deel Deze Pagina