Hier 2 hele snelle bevallingen. Eerste keer is er nog minder gecheckt dan de 2e keer.. Ik heb bij de 2e wel iets horen zeggen "prima score"... en thats it.. Waren beide ook thuisbevallingen misschien dat dat scheelt.. En ze deden het allebei ook gewoon meteen goed... Dus ik denk meteen 10-en, want heb er echt niets meer over gehoord.
...-9-10 Omdat het met mij niet goed ging en m'n mannetje een half uur op m'n buik heeft gelegen hebben ze hem niet gelijk gecontroleerd. Maar alles was goed gelukkig
2-4-4 De bevalling ging niet echt lekker en hij moest nog een paar dagen in de couveuse liggen om bij te komen... Gelukkig is alles goed gekomen
bij ons meisje (gewone bevalling met knip) 9-10-10 de 9 omdat ze blauw zag. bij onze jongen (spoedkeizersnede omdat zijn hartslag weg viel) 8-9-9 waarom wat lager weet ik niet, maar voor een keizerkindje heel erg goed heb ik begrepen!! Zo gauw de weeen werden onderdrukt ging zijn hartslag weer omhoog en daarom ook wat hogere score!
Ik moest het aan mijn man vragen bij de intake van de verloskundige (4 jaar later) bij mijn huidige zwangerschap. Het was in dezelfde ruimte (ben thuis bevallen), maar ik kon/kan het me helemaal niet meer herinneren. Bij haar was de score 9-9-10
Ja, helaas wel Ik heb er gelukkig weinig van meegekregen, maar het duurde erg lang voordat mijn zoontje opgang kwam en zelf ging ademen. Hij is een tijd beademd geweest en moest heel snel de couveuse in aan allerlei apparatuur. Voor mijn vriend is het echt enorm traumatisch geweest...hij dacht echt dat ons zoontje dood was. Gelukkig is hij eenmaal in de couveuse relatief snel bijgetrokken en mocht hij er een paar dagen later uit. Het persen duurde verschrikkelijk lang, omdat hij klem zat in het geboortekanaal. Na heel veel getrek en gestress is hij eruit gekomen, maar het was dus erg zwaar voor hem. Hoop dat het bij een volgende bevalling in de toekomst beter verloopt...
Hier was het: 6-7-8 Wilde het per se weten, omdat mijn eerste Apgar score een 4 was...(stond in mijn dossier, wat ik inzag bij mijn huisarts toen ik met haar kennis kwam maken)