Bij mij zeggen de apgarscores ook niet zo heel veel hoor. Bij Megan 9-10 En bij Suzannah 9-10 en die bleek achteraf op dat moment al een hersenvliesontsteking te hebben! Ze kreunde was stijf en deed haar ogen niet eens open en toch kreeg ze hoge cijfers.
Ik weet alleen de eerst nog en die was 1. Hij had streptokokken en was heel slecht. Maar gelukkig knapte hij snel genoeg weer op. Groetjes lucky.
9-10-10 alleen snap ik het niet zo goed, want haar hartslag was helemaal niet goed en ze moest ook bij mij weg om aan de draadjes te liggen op de kinderafdeling..
APGAR-score zegt niks over het vervolg... Zijn genoeg kindjes die de eerste 10 minuten prima doen, maar daarna nog problemen krijgen! Dus het is inderdaad een momentopname van de eerste minuten na de geboorte... en bedacht door Dr Virginia Apgar in 1952. Het is dus écht mogelijk dat een kindje met een APGAR van 9/10 na respectievelijk 1 en 5 minuten na een kwartier misschien maar een 6 scoort of zo... Kindjes die te vroeg zijn of ziek zijn 'kachelen' vaak later in...
Hier (uit mijn hoofd): R 6-4-7 N 3-4-6 A 5-6-8 N is uiteindelijk 3 dagen beademd; A een paar uur later op de 1e dag en R helemaal niet, maar hij heeft uiteindelijk wel de meeste problemen (gehad), veel daarvan kwam pas later. Dit was trouwens na met volledige ontsluiting een KS te hebben gehad bij 29.1 weken....