APK: kan voortaan maar beter op de fiets

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    schijven moeten besteld worden vaak, ligt aan je naafdiameter en je schijfdiamater voor welke auto etc etc. En schijven zijn wel duurder.

Wat heb je betaald voor de remmen? want 97 euro voor alleen 4 remblokken aan de voorkant is belachelijk.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

op de bon staat 95 euro, 2 euro eraf gehaald..en bedoel je belachelijk duur of belachelijk goedkoop?

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Heb zelf meegemaakt dat ze bij de vw dealer ons een poot uit wilde draaien met een nieuwe voorruit.
    Doordat ze een nieuwe ruit onder spanning hadden geplaatst knapte deze na 2 weken spontaan.
    Afijn we werden gebeld dat de ruit een pit had gehad die was doorgescheurd dus de kosten waren voor ons.
    Mijn vriend op hoge poten daar naar toe en gezegt dat hij de ruit wilde zien.
    Lieten ze hem een andere voorruit zien dan die van ons zelf....
    Ja ja meneer de monteur maar dat is mijn ruit niet, die van mij staat daar...
    Lulletje rozewater was vergeten dat ons kenteken in de ruiten staat gegrafeerd hahahaha.......BETRAPT

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik vind het duur

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    ja dat vind ik ook, al zou ik niet weten wat je normaal betaald voor remblokken.

@ Kimmeding, jeetje, dat ze het lef hebben he! Asociaal, werkelijk waar!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nou ik heb remblokken van sandler (racemerk duitsland) en ik was 200 euro kwijt voor de voorkant EN achterkant (achter ook schijven en blokken, jij waarschijnlijk trommelremmen)

das 130 voor voorkant en 70 achterkant(zijn kleiner) en dan heb je merkblokken, ook groter dan die van jou etc.

Mijn remschijven zijn ook van Sandler en die kosten voor de voorkant 250 euro per 2 en voorde achterkant 150 euro per 2. Grote diamater.

7. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Met onder zetten en al is 95e echt niet duur hoor...

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

bij de peugeotdealer betaal ik voor standaard peugeotremblokken aan de voorkant 71 euro incl btw en uurloon. En dat gaat om remblokken voor een GTi.

9. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Dan heb jij een goedkope dealer;)

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    remblokken voor de voorkant kosten voor een Fiat 1.1 (Seicento) 21 euro. Voor een andere kleine Fiat zal dat niet veel schelen. Voorn een Fiat Bravo zijn de 29 euro.

Alsof ze 74 euro montagekosten hebben, vervangen is 10 minuten werk.

En dan heb ik het over EBC remblokken.

wat voor Fiat is het Jessy? Of eventueel kenteken.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    95 euro voor een setje remblokjes is duur, zeker als je nagaat dat het 10 min werk is, uurloon is ongeveer 50 euro, is dus zon 12 euro uurloon kwa montage, dan betaal je 83 euro voor een setje remblokjes voor een Fiat 1.2. Dat is echt achterlijk.

12. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Maar je weet niet wat voor blokken ze er onder hebben gezet? Je kunt ook andere EBC blokken er onder zetten(green stuff) en dan ben je wel wat meer kwijt dan 21e...

Ik denk dat het gewoon lastig met verschil in prijzen... Wat bij de een goedkoop is, is bij de ander duur.

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bij mijn vader ook! Ik zei tegen hem, je rijdt toch benzine? Ja hoezo? ik zei nou... je hebt er een roetfilter bij gekregen... ik zou ff terug gaan als ik jou was... had ie geen zin in... ik zei nou die 140 euri wil ik wel hebben dan, geef mij je sleutels maar :D

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Er is een groot verschil in garages heb ik gemerkt... en idd kwikfit kan dr wat van. Ik heb wel een klein beetje verstand van auto's maar ook weer niet zo heel veel... (iig te weinig om geen miskoop te doen...)
    meestal ben ik voor apk iets van tussen de 100 en 300 kwijt maar ik rij altijd in oude auto's (93/94) die ik voor een klein bedrag aanshaf(duurste auto was 860euro) dus dat vind ik netjes.
    We hadden nu laatst een espace gekocht maar daarvan blijkt uiteindelijk de automaat stuk te zijn... dom stom kut zegmaar... maar daarvoor al het eea laten vervangen zoals de startmotor, ruitenwissers, 4 stroomkabels en 2 remleidingen en een accu en dat koste me 340 euro incl. Ik denk dat ik bij de renaultdealer het 3dubbele kwijt zou zijn geweest...

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Remblokken kunnen prima worden vervangen zonder de remschijven te vervangen.
    Hier hebben we nog nooit de remschijven hoeven te vervangen wel de remblokken.
    En 95 euro valt reuze mee hoor.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Heb 1x apk bij kwikfit gedaan en grote beurt. Belden ze op dat mijn remleidingen lek waren... maar vriend van mij doet normaal mijn auto onderhouden dus dat gaf ik daar al aan (en toevallig kennen zij hem ook nog)..
    Ben voor ik naar die vriend ging nog een keer met spoed (duurde te lang namelijk en ik wilde mijn remmen goed hebben) naar ford dealer geweest.. maar echt geen lekkage... nu 5 jaar later nog steeds geen lekkage in de remleidingen...

Nu heeft ie pas grote beurt gehad, maar moet dus nog wel apk... kijk er wel tegenop.

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Onze auto is eind januari ook opgeweest voor APK. (Eerste keer tevens, want hij is van 2005)

Dat werd ook een lekker duur geintje. Ze deden en ze deden maar en na afloop kregen we de rekening gepresenteerd: 960 euro. :$

Mijn man werd tijdens de keuring wel gebeld dat de distributieriem vervangen moest worden. Dus daar heeft hij mee ingestemd, voor de rest was het een grote verrassing voor ons wat er met de auto gedaan is. Dus bijna 1000 euro was erg schrikken voor ons, zeker voor zo'n jonge auto.

Ze hebben er allerlei dingen aangedaan, zoals nieuew bougie en bougiekabels. En zelfs een nieuwe ruitenwisser achter waarvan ik echt zoiets had van: "Wassie kapot dan?" Niet dus. :x
    En alle vloeistoffen ververst of bijgevuld. En nog wel het één en ander. En het werktarief is ook belachelijk hoog.

Dus ik vroeg of we het in termijnen mochten betalen en dat kon niet. WEG GELD! :x Eindelijk weer een beetje gespaard na onze verhuizing, konden we onze centen weer uitzwaaien voor zoiets k*ts.

Maar: toen ik wegreed bij de garage bleef er nog steeds een 'defect-lampje' knipperen, dat hij voor de apk-keuring ook deed. Dus ik ging toen gelijk terug en dat was niet veel bijzonders of zo werd gezegd.

Maar nu een maand later merkten we tóch dat de auto echt voor geen meter reed, hij sputterde en reed niet lekker, stuk slechter als voor de apk-keuring. Toen hebben we de auto woensdag weggebracht naar de garage en hebben ook gezegd dat we niet van plan waren te gaan betalen, omdat ze de apk kennelijk niet goed hadden uitgevoerd. Wat bleek? Er was iets mis met de cilinder. De hele motor moest uit elkaar gehaald worden voor dat onderdeel.
    Vandaag mochten we de auto weer ophalen en we hoefden 0 euro te betalen. Dus daar waren we super blij mee.

Zijn dure geintjes, die APKAAS!
    Maar voortaan willen we naar een andere garage waarschijnlijk. Waar we hem heen brachten, was de echte dealer. Niet gek dat het ook zo duur was. ;)

18. Angelina

Angelina Niet meer actief

Nouhou....Ik heb het even nagevraagd wat mijn man er van vindt en die zei dat het vervangen van alleen de remblokken en niet de remschijven net zoiets is als gaan douchen en daarna weer een vuile onderbroek aantrekken ( Zal wel typisch een mannen vergelijking zijn :D )

Verder vindt hij de kosten van de remblokken wel aan de hoge kant, maar acceptabel ( Je weet inderdaad niet wat voor blokken er gebruikt zijn )

550 euro voor het totaal vindt hij een prima prijs.

ik moest het even navragen, ik was nieuwsgierig namelijk. :)

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Angelina. Dan verschillen onze mannen van mening daarin.;)

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik vind de rekening eigenlijk wel meevallen voor 4 banden, remblokken en de onderhoudsbeurt.

Maar het is wel naar hoe het is gegaan. Opzich ben je er voorlopig wel weer vanaf!

Deel Deze Pagina