APK: kan voortaan maar beter op de fiets

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik hoor net van manlief dat het eigen nooit voor komt dat bij de apk de remblokken worden afgekeurd.

2. Female

Female Niet meer actief

Tja auto rijden kost nou enmaal geld.
    Je kan wel boos zijn op de garage maar volgens mij doen die niks fout hoor.
    En ik vind 550 nog meevallen hoor.
    Wij hadden even een paar maanden rust, maar nu in 3 maanden weer ruim 1300 euro.
    Tis rot geld, maarja, als je de keuze maakt om auto te rijden weet je dat dat erbij hoort.
    Dus ik ben al lang geleden gestopt met wakker liggen van hoge auto-rekeningen.
    Probeer mn best te doen het zsm te betalen (bij mijn garage mag ik als ik wil ook in 3 keer betalen) en dan gaan we gewoon verder (Op naar de volgende reparatie :D)

3. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Dat is als het goed is toch echt wel een apk keurpunt... En ze kunnen daar dus toch echt wel op afkeuren.

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Het is zeker wel een afkeurpunt maar als de remmen remmen dan is het ok. Zegt een apk keurmeester bij de RDW!

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn auto zou ook niet door de remblokken worden afgekeurd hoor, maar werd me wel sterk aangeraden om nieuwe te laten zetten. Wat achteraf gezien wel redelijk terecht was:)

En ik ben ook absoluut niet boos op de garage voor het feit dat ik € 550,00 moet betalen. Ik vroeg me meer af of het allemaal wel eerlijk was gegaan nadat ik van meerdere mensen in mijn omgeving kreeg te horen dat het allemaal 'nepperij' was.

Nu gebleken is dat het allemaal wel zo'n beetje klopt ben ik ook wat meer gerustgesteld. Als ik zie wat er voor bedragen langskomen dan denk ik dat ik zelfs niets te klagen mag hebben:)

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik breng mijn autootje naar een garage waarvan ik zeker weet dat ze hun klanten niet naaien (in financieel opzicht bedoel ik :D). Toevallig moest 'ie vorige maand voor de APK, en ik was ervan overtuigd dat mijn remblokken en v-snaar vervangen moesten worden, wegens allerlei vreemde piepjes. Dus dat heb ik bij die garage verteld. Maar 's middags werd ik gebeld dat mijn auto klaar was, en dat ze niks hoefden te vervangen, alleen wat aandraaien/smeren en zo. Dat vond ik zó netjes. Ik had immers al gezegd dat het vervangen moest worden, dus ze hadden het zo kunnen doen en het geld kunnen vangen.
    En de garagemeneer heeft mijn auto ook nog thuis gebracht, wat een service 8)

Mijn advies: nooit naar een bedrijf gaan waar je een nummer bent, zoals de Kwik-Fit, maar naar een plaatselijk bekend bedrijf met veel vaste klanten en een goede naam.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #87 Devilschase, 7 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2010

Juist, een man die er verstand van heeft;) en de blokken die er gebruikt worden zijn altijd de standaard remblokken voor dat type auto, ze mogen niet zomaar duurdere remblokken eronder gooien zonder dat te overleggen met de eigenaar. Als ik tegen de dealer zeg, gooi er ff 4 remblokken onder, gaan ze echt geen bremboblokken eronder gooien maar gewoon Peugeotblokken. Zou lekker zijn, breng je je Fiat Panda weg omdat je 4 nieuwe blokjes nodig hebt, krijg je Sandtler of bremboblokken eronder en een rekening van 150 euro. Ja mevrouw we hebben bremboblokken gebruikt, terwijl dat helemaal niet nodig was en jij daar niks van weet.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #88 Devilschase, 7 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2010

als je remmen zijn afgesleten wordt je auto wel afgekeurd. In de apk eisen staat echt wél dat de REMSCHIJVEN geen slijtage mogen vertonen dat er kans is tot breuk, en niks over remblokken. Maar als je remblokken dusdanig zijn afgesleten dat het zowat ijzer op ijzer is zijn je remschijven ook wel dusdanig slecht. Daarom mijn vraag ook waarom de schijven niet vervangen zijn. Zelfs als je achteruitverwarming niet werkt wordt ie afgekeurd. Remmen en banden zijn de belangrijkste aspecten van een auto, zou wat zijn als ze autos goedkeuren met compleet versleten remmen.

9. Skye

Skye Niet meer actief

Wij hebben een garage, die is echt super!!! Die zullen je nooit naaien en proberen alles zo goed mogelijk voor je te regelen. Die maken zelfs dingen, waar je niks van weet en rekenen daar ook niks voor.

Zo hadden we in onze vorige auto een bezinemeter die het niet meer deed. Heel onhandig, dus wij bij de keuring gevraagd aan de garage of ze die wilde maken. Anwoord "dat kan je beter zelf doen, want heel het dashboard moet open ed, en dat is gewoon heel prijzig". Nou ok, dan gaan we zelf wel eens kijken. Halen we 's middags de auto op en rijden we weg. Doet de benzinemeter het opeens. Hebben ze niks over gezegd en ook niet berekend. Echt supertof!!! Daar ga ik dus nooit meer weg!!

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik denk dat wij de mazzel hebben dat mijn vader een showroom met auto's heeft en meerdere auto's per week brengt. Daardoor vallen onze rekeningen doorgaans wel mee en worden we in ieder geval niet opgelicht. Mijn man heeft een eenmanszaakje (taxi) en daarmee hetzelfde verhaal. Echt hoge rekeningen hebben we vrijwel alleen wanneer de distributieriem er weer aankomt bijvoorbeeld. Remblokken enzo vallen hier wel mee.

Deel Deze Pagina