onze apotheek is goed, duidelijk en relatief snel( het controleren kost tijd maar dat is logisch) Echter gisteren in het ziekenhuis. eerst duren de afspraken, wachten,afspraken, invullen weer wachten al oneindig en het ging echt snel. al met al toch 2,5 uur.. Daarna een half uur!! staan wachten bij de apotheek...en ik was gelijk aan de beurt, gaf ze nog commentaar omdat zoon (3, afspraken waren voor hem) ongeduldig en verveeld was..
Hier ook wel een paar bijzondere dingen meegemaakt. Ik ging medicijnen halen voor mijn zoon en de apotheker vroeg naar zijn gewicht voor de dosering. Ik gaf dat door en hij zou het medicijn klaar maken. Kijk ik bij toeval op zijn briefje waarop hij het gewicht had opgeschreven en ik zeg vervolgens, hij weegt 10,6kg. 'Oh pardon, ik verstond 3,6kg'. Iets verkeerd verstaan kan natuurlijk altijd maar eeeh je snapt toch wel dat een kind van 1 geen 3,6kg weegt? Andere voorval was dat ik een antibioticakuur voor mezelf ging halen. Ik kreeg amoxicilline. Ik gaf aan dat dat fout was aangezien ik daar altijd overgevoelig voor ben geweest. Niks van bekend in hun systeem volgens haar en of ik het toch niet wilde proberen want soms 'groei' je over bepaalde allergieen heen. Ik bedoel... Bleek ook nog dat ze op de eoa manier een oude recept naar voren had gehaald ipv degene die de huisarts had uitgeschreven. Huisarts was trouwens woest toen ik dit vertelde. Die heeft daar meteen actie op ondernomen. Weet alleen niet wat daaruit gekomen is.
Leuk heh die apotheken. Ik heb altijd het idee dat ze hun werk verschrikkelijk haten en totaal een zin hebben in een baan waarbij je mensen te woord moet staan en helpt. Bij mij was het toppunt vorig jaar, toen was er opeens geen medicatie meer beschrikbaar. Ze hadden mij ( en alle andere mensen) niet op de hoogte gesteld "omdat het er nogal veel waren en die bellen was echt te veel werk en niet hun taak." En ja dit is geciteerd. Afijn, dus geen medicijnen meer, je zou dan denken dat ze met een oplossing komen waar je de medicatie wel kan halen - in het buitenland of de leverancier bellen die altijd een reserve vooraad hebben - nee dat wilde ze niet. " het is niet ons probleem" werd er gezegd. Het enige alternatief was de goedkopere versie, maar laat ik nou net epilepsie hebben waarbij je absoluut niet op de goedkopere versie over mag stappen. Conclusie, ik heb mijn medicijnen 9 maanden lang uit Portugal moeten halen zonder dat de apotheek mij wilde helpen. Ik moest het maar zelf uitzoeken en als ik de goedkopere niet wilde moest ik maar helemaal niks slikken. Met een zwangerschap is het een top idee om een epileptische aanval te krijgen.
Hier zijn ze oké maar wel vreselijk traag. 10/15 minuten zijn tijden waar ik van kan dromen. Meestal gaat het richting het halfuur
Hier hebben ze ook van die afhaalautomaten. Dan kan je daar je medicatie afhalen en hoef je niet naar de balie. Kan natuurlijk niet bij alle medicatie Maar als je bijv een herhaalrecept op komt halen van zoiets als de pil... Hier zijn ze best vlot bij de apotheek. Leuke mensen ook. Ze hebben wel vaak spullen niet op voorraad.
Hier ook traag. En wat ik vooral bijzonder vind is dat ze die telefoon maar laten overgaan terwijl ze daar met zijn zessen rondlopen
Jaaa dat lijkt echt overal zo Heel bijzonder. Ik zou daar weleens een verklaring van willen lezen. Een apotheker in de zaal hier?
Ik zat eerst bij een hele grote apotheek. Je moest eerst een half uur wachten totdat je aan de beurt was, daarna nog 10 minuten totdat je je medicijnen had. Toen ik regelmatiger heen moest voor mijn dochter was ik er snel klaar mee en ben ik overgestapt naar een kleinere apotheek. Hier sta vaak na 10 minuten weer buiten.
Ik werk in de thuiszorg en wij hebben regelmatig problemen met de apotheek, word er af en toe zo gek van.
Ik zit echt bij een super apotheek zo te lezen! Mijn medicatie is ook nooit op voorraad. Maar als het thuis op begint te raken bel ik ze even op, krijg meteen medewerker aan de lijn en ik vraag om medicijnen te bestellen. Volgende dag krijg ik een e-mail met daarin een afhaalcode. Ik loop naar de apotheek, type mijn code in bij een aanmeldzuil en ik ben direct aan de beurt om mijn medicijnen op te halen. Het gaat altijd zo soepel en ze denken extreem mee. En als je even niet in staat bent om het op te halen (ziekte, zwanger, net bevallen weet ik het) dan komen ze het gewoon gratis bij je thuis bezorgen! Ik zou als ik jou was snel overstappen naar andere apotheek.
Hier hetzelfde. Zelfs als er geen klanten zijn sta je gerust 10 min te wachten tot er iemand komt. En dan lopen ze er serieus met zn 4'en rond. Er gaat duidelijk een bel bij binnenkomst en ze blijve gewoon doorbabbelen met elkaar. Ik werk in de thuiszorg en zodiende ook veel met apotheek te maken. Helaas. Wat een ellende zeg. Ten eerste al een flink stuk chagerijn wat altijd de telefoon op neemt. Nooit is iets hun schuld. Ligt altijd aan een ander. Ze kwakt ook gerust de telefoon er zo op. Medicijnlijstrn die niet kloppen en waar we achteraan moeten. Spullen niet voorradig. De clienten hebbem hier een baxter met medicatie. Als er iets in medicatie veranderd dan moeten hun dat aanpassen. Zij moeten dat ding komen halen en weer afleveren omdat wij dat niet mogen doen. Ze vertikken het gewoon onder het mom, niet genoeg personeel. Yeah, sure. Medicijnlijsten te laat. Medicatie die we sochtends met spoed aanvragen worsen vervolgens niet gebracht. Dan bel je op en dan weten ze van niks of smoesjes dat het niet voorradg was of zo. Dan bel je toch even? En paar dagen later wordt op de vaste bezorgdag de baxter geleverd en dan zit ineens dat medicijn er toch bij met daarop een briefje " niet los bezorgen, alleen op vaste dag met de baxter. Kortom, gewoon te besodemieterd om tussendoor af te leveren. Een keer gehad dat een client inco materiaal kreeg van een ander persoon. Ze moest zelf die persoon maar beĺlen om het om te wisselen En zelfs een keer gehad dat een client paracetamol moest krijgen en die kreeg prednison hoge dosering van een andere client. Het is dat ze pienter is.... En een keer een client die een veel te hoge dosering prednison had gekregen. Die had het helaas niet door...
Wow... ik heb ook epilepsie. In september hadden ze mijn medicatie niet. Leverancier had het pas over 3 weken weer. Ze hebben toen onwijs hun best voor me gedaan en weet ik het hoeveel apotheken benaderd totdat ze het ergens hadden gevonden. Zij gaven zef al aan me echt geen ander merk te gaan geven.
Kan je het niet in de herhaalservice laten zetten en anders bij een apotheek waar ze lockers hebben dan hoef je nooit meer in de rij te staan. Werkt perfect en scheelt een hoop tijd en irritatie.
Hier zaten ze vanmiddag met zijn drietjes 1 telefoontje te beantwoorden. Waaronder de medewerkster die mijn medicatie zou moeten halen. Tot mijn verbazing zag ik vanmiddag ook de vaste chauffeur medicatie uit de lades halen. Dat kon ik ff niet echt rijmen...
Hier een hele goede apotheek. Ze hebben niet altijd alles op voorraad maar dat lijkt mij logisch. Dan kan ik het een dag later ophalen. En verder altijd snel geholpen en altijd goede aanvullende informatie. Ik zou wisselen van apotheek als ik jou was.
Gisteren gaf een medewerkster aan dat ik ook een foto van het recept kon mailen zodat ze het vast konden bestellen. Als ik dan bij het ophalen het origineel meenam was het ook goed.
bij mij gaat het ook altijd mis. Heb een flinke lijst met medicijnen en 3 artsen die ze voorschrijven. De huisarts een deel, en 2 specialisten uit het ziekenhuis 2 andere medicijnen. Als ik bij alle 3 tegelijk een herhaalrecept bestel dan kan ik niemand anders sturen om het op te halen want dan geven ze maar van 1 arts mee omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. En dan heb ik nog het probleem met 1 medicijn (een pijnstiller) daar heb ik 2 vormen van. Een langwerkende die ik dagelijks slik en een escape variant die kort maar snel werkt voor noodsituaties. Telkens als ik 1 van die 2 bestel krijg ik de andere en zeggen ze "oh de arts heeft de verkeerde voorgeschreven want zie dat je normaal de snel/lang werkende gebruikt" dan kan ik het hele verhaal weer uitleggen en dan moeten ze weer de andere variant klaarmaken. Dus om het handig te houden probeer ik zoveel mogelijk alles in 1x te bestellen en stuur ik als ik zelf niet kan man met een briefje met instructies er naar toe anders gaat het altijd fout.