Apothekersassistent of huisarts in de zaal?

Discussion in 'De lounge' started by rocketscience, Jul 20, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,274
    3,239
    113
    Female
    Ik ga morgen wel bellen met de apotheek maar misschien weet iemand hier al het antwoord. Mijn zoon van 3 heeft een aambei. Mag je daar aambeizalf van dr Swaab opsmeren of is dat ongeschikt voor kinderen?

wij zijn op vakantie en heb wel die tube bij me van dr Swaab maar geen bijsluiter. Kan het online ook niet terug vinden. Wie heeft het antwoord?

2. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    781
    198
    43
    Er zit in ieder geval ook alcohol in (als hulpstof), dus zou het zelf niet doen zonder overleg met de apotheek.

3. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Google even op neusspray bij aambeien. Dat schijnt goed te helpen. En zorgen dat de ontlasting goed zacht blijft. Veel drinken, veel vezels en desnoods bij de apotheek iets halen om te laxeren.

Overtherainbow likes this.
  4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Alcohol zit ook in shampoo, in billendoekjes en alles!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    https://www.gezondheidenwetenschap.be/richtlijnen/anale-problemen-bij-kinderen

Ik zie op geen enkele aambeienzalf bijsluiter iets staan dat het niet op kinderbilletjes gesmeerd kan worden dus dan kan het wel anders had het er echt wel gestaan!
    Maar misschien wel als je thuis bent ff contact nog met je huisarts opnemen? Volgens bovengenoemde site komen aambeien niet veel bij kinderen voor en moet de oorzaak ff uitgezocht worden.

6. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    781
    198
    43
    Maar al die dingen smeer je niet op je slijmvliezen, die alcohol opnemen. Als ze het op een aambei wil smeren, zal dat deels wel slijmvlies zijn. Ik zou dus zelf eerst willen weten hoeveel erin zit en of dat zou kunnen bij een jong kind.
    Maar wel eens dat een kind niet zomaar aambeien krijgt, dus goed om ook te kijken naar de oorzaak.

7. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Ik zou er persoonlijk dan wel wat op smeren (gewoon heel weinig). Ik weet niks van aambeien, maar ik denk niet dat het veel kwaad kan om een keer wat te smeren. Aangezien je morgen toch gaat bellen zou ik het wel aandurven. Zou dan wel weinig smeren, dus geen dikke laag.

8. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik kreeg na mijn zwangerschap de tip curanol wat ik ook in combinatie met borstvoeding kon gebruiken omdat het natuurlijke producten zijn.

Share This Page