App corona melder

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door aYh4L8, 13 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat is gewoon een afgeschreven batterij volgens mij. Een telefoon batterij moet een telefoon 12h in de lucht kunnen houden, wat je ook doet.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.415
    30.760
    113
    Vrouw
    Ja hier hetzelfde. Doodgewone Android telefoon.
    Staat van alles op aan. Maar gaat makkelijk een dag mee. Schermgebruik vraagt veel meer stroom. Vooral als het helder staat. Dus alleen op dagen dat ik te lang hier op t fotum zit (of op andere sites of spelletjes) is ie aan het eind van de dag leeg.

3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nee, niet gedownload en ga ik ook niet doen. Ik zie het nut er voor mijzelf niet van in.

Ik kom amper ergens.... werk vanuit huis, boodschappen doe ik op rustige momenten en houd afstand. De mensen die ik af en toe zie hebben mijn gegevens en die zouden mij informeren. Omgekeerd net zo.

Kans is groot dat als ik Corona oploop ik de bron of heel makkelijk kan achterhalen of juist helemaal niet.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik vraag het me af.

5. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

6. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb de app niet. Ik kom al maanden met niemand in contact, behalve mijn man en mijn kinderen. enige keer dat ik buiten ben is als ik de kinderen van school haal en dan heb ik geen contact met anderen en ben binnen een minuut weg.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ik zie het nut er niet van.
    A denk ik dat op dit moment nog bijna niemand de app gebruikt.
    En B: als iemand corona heeft en dit weet, dan hoort diegene toch niet in mijn buurt te zijn maar in quarantaine??

8. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    A, wordt steeds meer en meer

B, zou idd niet moeten zijn maar helaas . Laatst iemand die woensdags getest heeft, komt donderdag boodschappen doen en vrijdag hoort ie dat uitslag positief is...

9. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Heb m gelijk gedownload, hij vraagt veel minder toestemming dan dingen als whatsapp, fb en insta. Ondanks dat ik niet veel buiten kom (wat ik hier lees als argument om m niet te downloaden) hebben mijn man en ik m toch beide gedownload. Ookal is de kans klein dat we een melding krijgen; ik zou hem toch graag krijgen als ik toch wel in aanraking geweest zijn met iemand zodat ik in quarantaine kan om te zorgen dat ik zéker niemand besmet.

Gevalletje baat het niet dan schaadt het niet, net zoals mondkapjes. Geen idee hoeveel het helpt maar het is een kleine moeite en het doet me geen kwaad dus als dat kan helpen dan ben ik er helemaal van de partij.

10. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    b, je kunt ook al mensen besmetten tot wel 2 dagen voor je zelf klachten ontwikkelt. Mensen gaan ook niet bij de eerste nies in quarantaine, dus mensen kunnen heel goed anderen besmetten voordat ze zelf doorhebben dat ze besmet zijn. Dat maakt Corona ook zo lastig.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Hm ja maar bij boodschappen doen kom ik bij niemand een kwartier lang binnen 1,5 meter hoor dus dan doet die app toch niks.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Nou daarom. Die app helpt mi echt geen besmettingen voorkomen.

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Gaat niet om boodschappen doen maar dat iemand zich laat testen en gewoon op pad gaat

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ja, maar ik denk dat iemand die dat doet, die app ook niet gaat gebruiken.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.415
    30.760
    113
    Vrouw
    B Als iemand het heeft maar niet weet. Na jullie contact klachten krijgt en zich laat testen. Dan kan hij bij positief resultaat fit via de app aan al zijn contacten laten weten.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.415
    30.760
    113
    Vrouw
    Maar daarom kan de app toch juist wel werken.
    Je bent in contact met een besmet persoon die het nog niet weet. Die persoon test positief. Jij krijgt een melding en weet dus dag je thuis moet blijven. Dus jij kan vanaf het moment van die melding besmettingen voorkomen.

Enige probleem hierbij is dat de periode tussen eerste klacht en testuitslag vaak nog te lang duurt :|

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

eh nee hoor , je krijgt een brief van de GGD waarin staat dat je jezelf de komende 14 dagen goed in de gaten moet houden en wanneer je in die 14 dagen klachten krijgt het aan te raden is om je te laten testen. Er staat niets in dat je zelf thuis moet blijven , alleen dat je handen moet wassen, in je elleboog moet hoesten en niezen, 1,5 meter afstand moet houden, geen handen moet schudden en drukke plekken moet vermijden.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Euh nee, als je een melding via de app krijgt dat je contact hebt gehad met een persoon met corona, dan moet je 10 dagen in quarantaine.

“Als je een melding krijgt, ben je dicht bij iemand geweest die later corona bleek te hebben. Raak dan niet in paniek: het is niet zeker dat jij dan ook corona hebt. Je hebt extra kans gelopen op besmetting: misschien heb je corona.

Blijf daarom thuis tot 10 dagen na de datum van het contact met een besmette persoon. Daarmee voorkom je dat je ook anderen besmet.

Heb je klachten, binnen die 10 dagen of erna? Neem dan contact op met de GGD om je te laten testen.”

GossipGirlxoxo en Mamafiets vinden dit leuk.
  19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco

Er bestaan verschillende gradaties. Je hebt huisgenoten, nauwe contacten en overige contacten. Hoe de app het verschil kan weten weet ik niet dus die nemen mogelijk de zwaardere catagorie, en dus de quarantaine.

20. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Nou mijn schoonzus is kapster (oke ander beroep maar hetzelfde idee). Haar man was positief getest dus zij wilde zich laten testen omdat ze bang was dat ze misschien klanten had besmet. Ze mocht zich van haar baas niet laten testen want ze gingen toch niemand bellen (waren bang dat de salon dicht zou moeten). Ze heeft zich overigens wel gewoon laten testen (negatief) maar niet alle mensen in contactberoepen melden dit dus netjes.

Deel Deze Pagina