Heeft iemand ooit een ceeg slaaponderzoek gehad? Of is er iemand bekend met de slaappoli van het ziekenhuis in Ede. Gewoon even benieuwd, ik heb binnenkort een ceeg en ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.
Ik niet, mijn stiefvader wel! Ik weet niet waar jij ervoor naartoe moet, maar hij moest voor zijn slaap-apneu. Je wordt aan een boel slangetjes verbonden d.m.v. stickertjes. Voor de rest ga je eigenlijk ' gewoon' slapen. Zij meten dan van alles d.m.v. de aangesloten apparatuur. De volgende dag wordt je af gekoppeld en mag je weer naar huis. Het stelt niet zo heel veel voor, hij moet 1 keer in de zoveel tijd. Succes!
Ik! Stelt weinig voor. Ik mocht 24 uur van tevoren niet slapen (was er voor een andere reden) en dat vond ik het ergst. Al die draadjes zijn niet zo spannend en verder slaap je gewoon lekker.
Ja ikke, meerdere keren een slaaponderzoek gehad. 1 keer thuis, 1 keer in het VU en 1 keer moest ik een weekje slapen in een centrum. Maar bij beide keren sliep ik amper of niet op de manier waarvoor ik getest moest worden. Toen ik thuis gemeten werd moest ik naar het VU, daar plakte ze mijn hele hoofd vol met elektroden en kreeg ik een kastje mee. In het ZH zelfde verhaal alleen dan sliep ik in een andere omgeving en keken ze of ze dan wat uitlokte. En de 3de keer in het slaapcentrum sliep ik er 5 dagen, mocht 5 dagen niet de kamer af zat constant aan de monitor en die stomme draden op mijn kop. Uiteindelijk is er niks uitgekomen, atans niks geks op dat moment. Ik sliep er namelijk als een roos. Maar vervolgens slaap ik nog steeds extreem onrustig thuis en heb ik regelmatig heftige nachtmerrie's met heeeeel veel wakker schrikken in de nacht. Maar omdat er niks uit komt kunnen ze ook niks voor mij betekenen. Heb wel de diagnose Parasomnia maar daar is ook alles mee gezegd en ik moet het verder zelf uitzoeken. Mag ik vragen waarom jij gestest word? mag ook in PB hoor
Ik slaap al heel lang slecht (sinds mijn laatste zwangerschap), al vaak voor bij de huisarts geweest, maar het lag natuurlijk aan de zwangerschap, aan het voeden 's nachts, aan het feit dat ik jonge kinderen heb, aan dit en aan dat, maar nu na 3 jaar ben ik het zo zat. Ik slaap nooit een hele nacht lekker door, wordt heel veel wakker, ben altijd moe en slaap ook heel licht, ik krijg alles mee. Ik begin ondertussen veel klachten er door te krijgen, migraine, somber, slechte concentratie/ geheugen etc. Dus daarom ben ik doorgestuurd naar het slaapcentrum in Ede. Ik heb al een melatonine test gehad (nog geen uitslag) en binnenkort de CEEG. Ik mag wel thuis slapen, maar zie er best tegenop....
Wat vervelend Mausie! Echt je hoeft er niet tegen op te zien. Het stelt echt niks voor en het slaapt prima. Het is even iets wat gedaan moet worden en misschien worden ze er heel veel wijzer van en daar doe je het voor
Daar heb je gelijk in! Ik hoop echt dat ik er meer duidelijkheid door krijg! Bedankt voor de reacties!!
Ik krijg er binnenkort ook 1 maar dan omdat ik heel diep slaap. Je kan een bom naast mij ontploffen en nog word ik niet wakker. Of ik word half wakker maar kan mij niet bewegen. Maar ondanks dat ik dus zo diep slaap en echt wel 7 a 8 uur op een nacht red ben ik smiddags kapot en kan ik zo weer 3 uur slapen. Ik moet zelf een nachtje blijven en krijg slaap medicatie toegediend.
Mijn man heeft in Ede een slaaponderzoek gehad voor zijn slaapapneu. Weet niet of dat hetzelfde is als bij jou. Kreeg allemaal plakkers op zijn hoofd en die gingen met draden naar een kastje die de dieptes van de slaap en slaapduur registreerden. Heb mijn man er ook niet over gehoord dat hij daar last van heeft gehad en volgens mij heeft hij ook prima kunnen slapen met die draden. Een dag later moest hij het kastje weer inleveren en werd dat uitgelezen.