Hallo allemaal, Wie van jullie doet er ook mee met de roamler app? Dit is mystery shopping via een app.
Wat is mystery shopping? En dus nee, nooit van gehoord, maar nu wel nieuwsgierig naar wat het inhoudt.
Kende het niet, heb het snel even opgezocht.. Is me dan nog niet helemaal duidelijk wat je moet doen haha. Wat voor taken kun je verwachten? Valt er echt iets mee te verdienen?
Het is een app waarin bijna iedere dag nieuwe opdrachten komen in jouw buurt waarmee je geld kunt verdienen. Het varieert van 2-5 euro per opdracht. Dan moet je bijvoorbeeld checken of er een actie goed gepresteerd wordt in een supermarkt of tankstation oid. Soms heb je ook opdrachten die meer geld opleveren. Er zijn bepaalde levels in de app en hoe hoger je komt, hoe meer je kunt verdienen en je taken uit kunt breiden. Mystery shopping is eigenlijk een check van de leverancier van bepaalde merken die graag willen weten of het er netjes uit ziet in de winkels.
Het is in het begin wel even doorzetten, maar het is vooral een leuke bijverdienste. Ik heb de afgelopen paar dagen iets van 40 euro bij elkaar gespaard.
Ja ik vind het leuk om te doen. Ik heb gewoon een baan in de avonduren, maar als mijn kinderen overdag op school zijn doe ik iedere dag wel een opdracht. Het is vaak maar een paar minuten werk.
Klinkt inderdaad best leuk eigenlijk. Ben je verplicht opdrachten te doen, of is het gewoon als het uitkomt? Ik denk niet dat ik er voldoende tijd voor heb, maar klinkt wel interessant. Hoe krijg je dan je verdiensten?
Nee het is niet verplicht, je accepteert alleen de opdracht die je wilt doen. Je verdiensten kun je gewoon via je bankrekening laten betalen. Ik spaar het nu nog op tot ik echt geld nodig heb haha
Geldt het ook als inkomen? Aangezien je schreef dat je in een paar dagen 40 euro hebt verdiend, dat kan dan best aantikken op jaarbasis.
Ja ik geef het wel op aan de belastingdienst. Het is gewoon inkomen. Ik hou wel mijn kilometers bij, want die mag je er weer vanaf halen
Hoe weet je of er werk is in jouw regio? Moet je je dan eerst helemaal registeren? Ik heb geen invite code.
Het werkt wel op basis van uitnodiging. In welke regio woon je? Mag ook via pb als je dat niet openbaar wilt zeggen
Maar als ik het goed begrijp, moet je dus naar bijv. een supermarkt of tankstation gaan. Dat red je toch niet in een paar minuten? (Behalve wanneer je er letterlijk naast woont.) En de kosten die je maakt, bijvoorbeeld wanneer je er met de auto naar toe moet rijden en evt. parkeerkosten moet betalen, krijg je die ook vergoed?
Het bezoek zelf duurt maar een paar minuten. Ik combineer het vaak met een boodschap, tanken of op de terugweg van het naar school brengen van de kinderen. Ik hou wel de kilometers bij en die geef ik op bij de Belastingdienst, alsmede parkeerkosten