App groep van het werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 7 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Klopt grotendeels wat je zegt.
    Maar als de app er niet was,zouden ze gaan bellen en daar zit ik al helemaal niet op te wachten want dan verwachten ze ook dat je terug belt.. De zorg is in dat opzicht al heel lang ziek en ja dan is zelf als team de openstaande diensten oplossen toch wat moet. Houden we het zo in stand? Ja dat zeker.. maar andere oplossingen zijn er niet voor nu..
    Het dan samen dragen is dan wel het minste wat je kunt doen.

Zakelijke houding is prima,maar in de zorg toch meer uitzondering als regel. Tenzij je op een plek werkt waar nooit diensten open staan,geen ziekmeldingen zijn en een volle beschikbare flex Pool. Dan kan dat..
    Maar die plaatsen heb ik nog niet mogen werken.

Even terzijde: ik heb echt een toffe baan hoor,en ik lig dus totaal ook niet wakker van die apps..
    En heel eerlijk als ik in nood zit met een dienst omdat bijv zoon ziek is of moeder in zh ben ik ook blij dat collega's toch op hun app kijken en ik niet hoef rond te gaan bellen wie mij kan vervangen..

Zeebra en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  2. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Yup..dat had ik ook bij mijn vorige baan. Ideaal.

Als dat niet lukt zou ik een tweede toestel aanschaffen of gewoon niet in de groepsapp gaan.

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb 6 groepsapps lopen van mijn werk.
    Staan allen op stil en lees wanneer het mij uitkomt.
    Krijg de meldingen ook pas te zien wanneer ik whatsapp open.

Ik ben vrijdag t/m zondag vrij en dan lees ik niks.
    De rest van de week buiten werktijd soms wel en soms niet.
    Als het dringend is dan bellen ze anders gaat het via app.

4. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Je kunt een groep archiveren. Dan staat hij niet meer in je lijst, maar moet je eerst naar boven scrollen om op ‘gearchiveerde chats’ te klikken. Je ziet en hoort dan niets van die groep. Zo kan je hem dus openen wanneer je maar wilt (tijdens werktijden bijvoorbeeld).

cherrytomaatjes en Shay25 vinden dit leuk.
  5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.674
    515
    113

Geluid kan uit maar de app komt wel steeds bovenaan te staan toch? Of kan je dit ook veranderen? Zou geweldig zijn…

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dit kan je ook veranderen. Je kan alleen het geluid uitzetten, of alleen die meldingen bovenaan of beide.

7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Dat klinkt handig! Hoe doe je dat? Als ik een groep selecteer of in zo'n groepsgesprek sta zie ik het niet. Of ik kijk er finaal overheen :oops:

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ja dit is een van de grote redenen dat ik o.a weg ga bij mijn huidige werk, er word te veel van je verwacht. Als ik lees op mijn vrije dag er zijn diensten open komen te staan krijg ik ik al weer een schuld gevoel. Ik heb ook gedacht aan een 2de mob net wat ik nu dus nu nog heb maar ik weet niet of dat gewaardeerd word want dan lees ik niet alles.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Nou dat viel mij dus in deze app ook op, er kwamen zulke onzinnige dingen voorbij. Ik krijg er gewoon de kriebels van. Dan wil ik eigenlijk nu al niet starten zo erg is het ( ga ik uiteraard wel doen maar ik krijg er wel een beetje spijt van soms )

En wat erg dat ze dat van je verwachten, dat je even reageert. De hoge nood tijd is er inderdaad niet meer :(

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Een 2de mob heb ik aan gedacht, maar ik ben bang dat dit niet gewaardeerd word want dan lees ik heel vaak niet. Ik ga maar 2/3 dagen werken per week. In mijn huidige werk deed ik mijn mob gewoon uit in het weekend bijv, door de week vind ik niet zo erg maar als ik weekend had wilde ik vrij. Maar zelfs op een gegeven moment sloopte het er in dat ik toch even keek of alles wel goed gaat.

Geluid heb ik altijd al uit, nooit aan gehad voor niks. Ik krijg nu steeds meldingen boven aan mijn scherm dat kan ik wel proberen uit te zetten. Dan zie ik alleen maar zoveel berichten zijn er als ik de app open. Nadeel is dat je het nog steeds ziet en je vooral als er staat hoeveel berichten er staat je toch gaat kijken.

Misschien moet ik maar helemaal app loos gaan, soms is dat toch wel lekker denk ik.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik heb dus straks geen werk telefoon meer dat is het hele punt, anders had ik dat uiteraard gedaan.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat kan je oplossen door die groep te archiveren. Dan zie je het alleen wanneer je die groep echt op zoekt.

13. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik weet niet in welke zorg je werkt? Maar in de gehandicaptenzorg is het opgenomen in de cao. Dat je recht hebt om vrij te zijn op je vrije dag. Dat wil zeggen geen belletjes en appjes of andere zaken.

Daarmee is het dus heel gelimiteerd om meldingen te dempen of überhaupt niet deel te nemen in een groepsapp. Niemand kan je dat verplichten.

Kolibrie2 en cherrytomaatjes vinden dit leuk.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    VVT CAO. Maar dat is dus juist het beroerde, als iedereen dat doet dan is het erg lastig om je zaken te regelen, je wil toch dat er gereageerd word.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Iemand hier boven kan het ook niet vinden, ik ook niet. Zie groep verlaten, chat wissen chat exporteren, snelkoppeling maken en rapporteren.

16. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Dat is niet jouw probleem op jouw vrije dag. Dat artikel is er niet voor niets in opgenomen. Mensen vallen om bij het leven en kunnen niet bijtanken omdat ze niet écht vrij zijn.
    Dus dat is niet jouw probleem maar van je werkgever. Maak het bespreekbaar.
    Zeg dat je niet in een app groep wil zitten. Als ze je nodig hebben kunnen ze het je vragen als je aan het werk bent of vraag of ze je mailen desnoods.
    Ben gewoon eerlijk. Niemand neemt je dat kwalijk.

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Je hebt absoluut gelijk hoor, ik weet alleen niet of ik dit direct allemaal kan zeggen zonder een slechte naam te krijgen daardoor. Ik wilde idd wel aangegeven dat vragen via de werkmail kunnen of als ik werk. En ik had zo wel meer suggesties maar dat kan ik niet maken om dat direct allemaal als idee aan te geven. Ik weet wel een beetje hoe dat allemaal gaat, ja maar zo doen wij dat altijd is een heel gebruikelijk woord.

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Juist nu je nieuw bent kan je nog afspraken maken. Ik kom bij jullie werken maar ik wil niet in de appgroep, klaar. Juist als je er langer zit nemen ze het allemaal maar voor lief ;)

Nellie4 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  19. Neilia

Neilia Niet meer actief

Meldingen uit zetten.
    Ik werd gek van de werk app.
    Wij moesten daar verplicht in maar alles wat er in gedeeld werd ging mij niks aan.
    Ik heb toen de meldingen uit gezet en 1x per week opende ik die app, keek of ik genoemd was en anders scrollde ik zo naar beneden.

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Jij werkt ook in de zorg toch? Heb je dan niet openstaande diensten etc gemist?

Deel Deze Pagina