App groep van het werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 7 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik zit dus helaas al in de app. Begin volgende week. Ik dacht het is een nood nood app, maar er komt vanalles op. Ook overlijden etc. En dat had ik gehoopt dat zie ik wel als ik weer werk. Deur dicht en pas bij de volgende keer zie ik wat er speelt. Nu met mijn huidige werk lees ik thuis, dus de deur was nooit dicht.
     
  2. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.158
    582
    113
    Op de iPhone is dat naar links swipen, als je de lijst met gesprekken ziet. Dus die specifieke groep naar links swipen. Android weet ik niet.
     
  3. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.819
    1.673
    113
    Vrouw
    In je chat lijst houd je de betreffende groep een paar sec ingedrukt. Dan komt er rechtsboven oa een mapje met een pijltje tevoorschijn. Daar druk je dan op.
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Je kan niet alles 24/7 bij gaan houden omdat je mogenlijk wat gaat missen... dat is het gevaar van zo'n app, je gaat bij elke piepje kijken, bang dat je wat mist. Gewoon alleen die app op je werkdagen bekijken. Er zullen dan vast nog diensten zijn die je evt in kan vullen
    En zetten ze alle open diensten in die app?
    Bij ons alleen de diensten die last minute opgelost moeten worden. Dus door ziekte of omdat collega bijv naar de dokter moet en vervanging zoekt. De afgelopen 3 weken geen bericht meer in die app gehad.

    Hier wordt er aan het begin van de maand een lijst verstuurd waar alle open diensten op staan. Diensten in de toekomst zodat het niet last minute hoeft en er genoeg tijd is inval te regelen.. Nu de diensten vanaf januari. Collega's krijgen een week de tijd om hierop te reageren. Via de mail naar de planning zodat niet iedereen belast wordt met berichtjes.
    met alle binnenkomende berichten past de planner de lijst aan. diensten die overblijven gaan direkt naar het uitzendbureau en er wordt een aangepaste open diensten lijst nog 1x naar college's verzonden zodat ze nog kunnen kijken en evt wat in kunnen vullen.

    Op een gegeven moment houden we nog een enkele open dienst over die niet door collega of uitzendkracht ingevuld kan worden. Die komt in de app. Komt er geen reaktie dan zijn er vaak collega's die een klein deel van de dienst willen doen of enkele clienten en in het uiterste geval worden een aantal clienten afgebeld of verschoven naar een andere dag.

    En echt, het is niet makkelijk om je grenzen aan te geven hoor. Hier heb ik ook nog een paar die-hard collega's die volgens mij elke minuut van de dag met die werktelefoon in hun handen zitten , overal op reageren en dit ook van anderen verwachten. Zijn ook de collega's die duidelijk overbelast beginnen te raken en dit niet in de gaten hebben...
    Dus duidelijk aangeven dat je alleen op werkdagen naar die app kijkt en evt reageerd. Uitleggen wat het voor een stress geeft en dat je dit uit zelfbescherming en om overbelasting te voorkomen.
     
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Ah oke, dat wist ik niet!
    En hoe kun je die dan weer terug zien?
     
  6. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Ik heb sowieso de leesbewijzen uitgeschakeld en de groepsapp gedempt.
    Ik reageer alleen op vragen om te kunnen werken en niet op alle voorstelrondjes.
     
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    In een groepsapp kun je de blauwe vinkjes niet uit zetten.
     
  8. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    En archiveren dan komt die groep enkel op achtergrond te staan
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Leesbewijzen uitzetten heeft in een groepsapp geen nut. Ze kunnen alsnog zien wie de berichten wel of niet gelezen hebben.
    Enige voordeel: ze kunnen niet zien of je wel of niet online geweest bent. Dus ze kunnen je niet verwijten dat je wel online geweest bent maar niet gereageerd hebt.
     
  10. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Oké
     
  11. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik zit dus expres wel met mijn privé nummer in de app groep van mijn werk. Dat is omdat ik liever wel bij blijf of kan checken in de avond. Maar goed mijn werk is ook in balans: ik doe soms iets Prive tijdens werk en ik werk wel eens een paar uur in het weekend of op mijn vrije dag. Ik vind dat niet erg en heb hem wel op gearchiveerd staan zodat ik zelf kan besluiten te kijken.

    Dus dat is de tip: de app archiveren en niet kijken op je vrije dag :)
     
  12. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je kan toch gewoon aangeven dat je niet in die app groep wil. Dan verlaat je daarna de groep.
    "ivm balans werk en privé heb ik besloten niet in deze app te willen."
    Ze kunnen je bellen bij hoge nood en anders is het jammer.
    Vrij is vrij hoor.

    Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken.
     
    Sophy vindt dit leuk.
  13. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Bij ons is de regel dat je alleen op een verzoek in die dienstenapp reageert als je kan. Anders krijg je 40 keer ‘ik kan niet’.

    Ik krijg van al mijn groepen geen meldingen. Ik zie het toch wel als ik mijn app open.
    Als ik iets kan betekenen en ik hoef mij niet in duizend bochten te wringen om te regelen dat ik kan komen, prima. Als ik niet kan, dan voel ik mij echt niet schuldig. Mijn werkgever heeft meer aan mij als ik gezond ben en tevreden blijf, niet als ik mij een slag in de rondte ga werken uit een soort misplaatste solidariteit.
    Het gaat mij niet overkomen dat ik een burn-out krijg, ik bewaak heel goed mijn grenzen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb echt een superleuke baan! Ik ben alleen wel alert op een gezonde werk-privé balans.
     
    Nellie4 en Zeebra vinden dit leuk.
  14. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.819
    1.673
    113
    Vrouw
    Helemaal onderaan je chatlijst vind je "archief". Vanuit daar kan je hem openen en weer de-archiveren
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Zo wat ben ik hier blij mee, gelijk gedaan.
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  16. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.830
    1.661
    113
    Leerkracht
    België
    Maar stel dat al de collega's van het idee zijn ik kijk niet op mijn vrije dag en je kind is plots ziek waardoor je vervanging nodig hebt dan is dat toch ook erg vervelend?
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  17. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Wij reageren ook alleen bij kunnen, maar als er niemand reageert komt toch een 2e keer de vraag.. Lezen en wel of niet reageren maakt voor het gevoel niet uit.
    Mensen die gevoelig zijn voor werkstress zullen hier dan ook sneller last van hebben. Die willen in principe gewoon niets van t werk horen op vrije dag. En dat is denk ik lastig in de zorg. (Ook in andere vakken natuurlijk waar op rooster gewerkt wordt en vervang noodzakelijk is bij uitval/gaten in rooster)
    Ik heb daar gelukkig geen last van, ik werk al 20+ jaren in de zorg, ik weet inmiddels wel hoe t gaat.. Ik sta er net zo in als jij; kan ik zal ik zeker komen en helpen, zo niet dan ook niet. Voel mij daar ook niet schuldig over.
     
    Roos12 vindt dit leuk.
  18. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Je hebt wel whatsapp business. Dat heb ik ook op mijn dual sim mobiel. De 2e sim zet ik gewoon uit buiten werktijden. Ideaal.

    Edit: Mosterd na de maaltijd lees ik nu wat verder.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Volgens mij zijn die vinkjes er alleen als iedereen in de groep het bericht heeft gelezen. Dat dacht ik althans.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Ja klopt, maar als je op de info klikt van je geplaatste berichtje kun je het over persoon zien wat de status is.
     

Deel Deze Pagina