Hallo dames, Ik heb 3 kinderen, een zoon van 10jr, en 2 dochters van 8 en 6 jr oud. Nu willen we voor een 4e gaan. Lijkt me geweldig om dit nog een keer te mogen meemaken Bij alle 3 de kinderen was ik na 2 rondes zwanger en had hele regelmatige cyclussen. Altijd tussen de 26 tot 30 dagen. Tevens meteen na het stoppen van de pil. Nu ben ik gestopt met de pil en heb voorafgaand aan een streng koolhydraatarm dieet gezeten (6 weken) Ik heb nu het idee dat mijn hormoonhuishouding/menstruatiecyclus in de war is. Ik heb een hele hevige menstruatie gehad ineens (nog nooit zo gehad in mijn leven) en 3 dagen mijn hoofd onder de bultjes en uitslag. Nu heb ik gelezen dat dit kan komen door het dieet. Op dag 20 van de cyclus nog geen ei gespot dmv ovulatietestjes. Dit betekent dat mijn eerste cyclus dus al langer dan 30 dagen gaat worden... of heb ik het mis? Zijn er hier mensen waarvan de menstruatiecyclus in de war is geraakt door een dieet? Hoe lang duurde het voordat alles weer "normaal" was? Of zou het deze keer aan mijn leeftijd liggen (ben net 36 geworden) en/of misschien toch aan het ontpillen? ondanks dat ik daar de vorige 3 keer geen last van heb gehad. Er gaat vanalles door mijn hoofd en ben waarschijnlijk ongeduldig...
Hallo! Ik heb geen ervaring met diëten, maar heb wel al vaker gelezen dat je beter niet gaat diëten als je zwanger bent of wil worden. Je kan natuurlijk wel gezonder gaan eten, maar bij een streng koolhydraatarm dieet krijg je misschien te weinig binnen van wat je nodig hebt? Voedsel kan best een reden zijn dat je cyclus in de war is, maar dit kan evengoed door het ontpillen komen... Ik denk dat je niet teveel moet afgaan op je vorige zwangerschappen, deze keer heeft lichaam misschien gewoon wat meer tijd nodig? Zou het gewoon allemaal rustig proberen afwachten. Succes!
Ik denk dat de kans groter is dat je klachten door het ontpillen komen dan door het dieet. En je bent nu inderdaad ouder, waardoor de situatie geheel anders kan zijn. Je kunt anders reageren op het stoppen met de pil, het kan langer duren voordat je cyclus weer op orde is, het zwanger worden zelf hoeft ook niet even snel te gaan. Je man is natuurlijk ook ouder geworden, zaadkwaliteit kan veranderen. Dus helaas geen garanties. Er zit niks anders op dan afwachten, succes!
Ik heb zelf 3 jaar geleden koolhydraten vermeden voor 4 maanden (!!!). Maar mijn cyclus bleef gewoon normaal. Regelmatig en geen hevige bloedingen. Misschien kan je nu overstappen naar gezond eten? En kijken wat dat doet met je cyclus...
Ik ben tegelijkertijd met het dieet gestopt als met de pil. Hopelijk is mijn cyclus snel weer de "oude"
Mijn cyclus begon ook te veranderen door een dieet. Ik heb al jaren dezelfde cyclus tot op de dag af. Maar de maand voordat ik zwanger raakte duurde het al ineens 5 dagen langer. Ik dacht nog dat het wel eens een keertje kon. De maand erna ben ik dus zwanger geraakt omdat ook toen mijn cyclus gewoon niet was zoals ik het al jaren had en mijn ei dus ineens weer eerder sprong dan gedacht en het was dus meteen raak en kan ons vierde wondertje ieder moment geboren worden.
Spannend zeg! Ben benieuwd hoe het gaat zo met 4 kindjes. Hebben jullie straks voor alle kindjes een eigen kamer? En de auto aan moeten passen?
Ik ben ook heel benieuwd hihi. Ze kunnen wel allemaal een eigen kamer hebben. We hebben 4 slaapkamers op de eerste verdieping, maar ik wil graag nog allemaal op dezelfde verdieping slapen dus onze oudste 2 slapen samen. Als ze straks wat ouder zijn dan gaan wij naar de zolder (die slaapkamer staat nu gewoon leeg) en de kids slapen dan allemaal op de eerste verdieping. We moeten idd nog wel een grotere auto kopen, daar zijn we nog naar op zoek. Mijn man heeft nogal wat eisen
Haha ik ken het. Hier ook een man die van de auto's is. Had met de kamers dezelfde gedachte. Hebben nu 3 slaapkamers op de 1e en 2 op zolder. Wil de eerste tijd mijn 2 dochters op 1 kamer leggen. Liggen nu al vaak samen omdat ze dat leuk vinden. En later de 2e kamer op zolder klaarmaken als slaapkamer, zodat ze allemaal hun eigen plekje hebben. Maar goed het moet hier eerst wel lukken en dan kijken we wel verder. Beetje "dagdromen" mag wel lijkt me
Ja dat kan toch prima. Ze vinden t hier ook leuk om samen te slapen. Ze spelen eigenlijk ook nog niet op hun kamer, maar altijd beneden. Behalve als ik boven aan het rommelen ben, maar dan spelen ze overal en nergens. Dus ik heb ook niet het idee dat ze al echt een eigen plek nodig hebben nu. Jouw zoon is natuurlijk alweer een stukje ouder maar die kan dan idd prima op zolder.