Voor de eerste keer zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kiela, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    Hallo,

Even voorstellen, ik ben jonge dame van 24 en mij man is 26.
    In mei 2012 zijn wij getrouwd en besloten wij samen dat ik van de pil af zou gaan.

Aangezien in in September en Oktober niet zwanger mog worden ivm Operatie zijn wij dus vanaf halverwege oktober echt begonnen met proberen. Maar omdat ik al vanaf mei gestopt was met de pil had ik gelukkig wel al kunnen ontpillen.

Dit betekent dat we nu z'n 5 maanden onderweg zijn... Ik denk niet dat ik de enige ben maar ik had in eerste instantie toch echt wel de illussie: Dat zal meteen raak zijn! Ik ben jong, gezond en fit en mijn man ook.

Ondertussen begin ik me te realiseren dat zwanger worden een hele klus kan zijn. Daarom ben ik dan ook sinds een aantal weken mee aan het lezen op internet naar anderemans ervaringen. En dat is echt een openbaring. Ik ben niet de enige die het zo graag wilt en waarvoor de dagen opeens een eeuwigheid lijken voor je kan testen!

Nu komt het spannendste... Ik heb gedurende de laaste 5 maand een zeer regelmatige cyclus van 29-29-29-28-29 dagen en dit keer zit ik al op 35 dagen en er is nog steeds geen ongi op komst!

Verder heb ik geen grote verschijnselen zoals misselijkheid, zere borsten of dat soort zaken. Ik heb alleen een beetje last van veel plassen, erg moe en het gevoel alsof ik net een kerstdiner gegeten heb (alsof je buik groter wilt zijn dan dat die kan zijn).

Ik heb op dag 33 en dag 35 een test gedaan maar deze zijn beide negatief... Zal het dan toch zijn dat deze 1 keer mijn periode een stuk langer duurt of zal ik toch een feestje mogen gaan bouwen?

2. Annie23

Annie23 Actief lid

14 jan 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow wat spannend zeg!
    Je kan je vraag even bij de huisarts neerleggen? Misschien ben je gewoon al een week overtijd maar heb je nog niet genoeg hcg aangemaakt.
    Ik weet nu na 3 maanden al dat ik het een hele klus vind om zwanger te worden, daarom vind ik steeds de weken tussen ei en NOD zo bere-spannend! Heb ook respect voor iedereen die al zolang er mee bezig zijn!
    Ik hoop voor je dat je een knalfeest kan gaan bouwen!

Groetjes..

3. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je reactie.

Ik heb me er nu na 5 maanden bij neergelegd dat ik er in mijn omgeving met niemand over kan praten dus dit forum is wel een enorme uitkomst.

De HA geeft helaas aan dat ik maar gewoon netjes moet wachten en volgende week terug mag komen. Ik denk dat die huisartsen soms ook moe worden van al die vrouwen die graag zwanger willen worden. Alleen vind ik het wel jammer dat een HA vaak z'n reactie geeft.

Ik ben niet iemand die snel zeert of de HA belt voor iets en het zou toch fijn zijn als mensen je serieus nemen bij onzekerheden van bepaalde zaken.

Het is wellicht nu nog te pril om te testen en daarom voel ik me emo gezien heel erg gemeng... Mag ik blij zijn omdat ik 6 dagen overtijd ben of word de teleurstelling dan alleen maar groter als het niets blijkt te zijn....

Mijn geduld word tijdens zwangerworden wel erg zwaar op de proef gestel :) en dat terwijl ik normaal echt geen geduld heb haha

4. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ooww spannend!! Misschien ben je wel zwanger maar nog een te laag meetbaar hcg in je bloed (geen idee of dit mogelijk is btw). Ik zou over een paar dagen nog een keer testen, maandag bv.
    Heel veel succes!

5. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Oh wat spannend zeg.

Echte zou ik nog niet blij worden. Het kan nu eenmaal zo zijn dat je ineens een langere cyclus hebt of misschien zelfs en cyclus overslaat. Zou je nu blij worden loop je risico teleurgesteld te worden.

Ik hoop uiteraard dat het wel een goed teken is en dat je over een paar dagen alsnog positief test.

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik wil je niet teleurstellen maar kijk na mijn onderschrift was ook altijd keurig op tijd en dat kan zomaar veranderen,je lichaam kan je ook voor de gek houden als je iets heel graag wilt
    succes en gewoon weekend nog x testen

7. cindy490

cindy490 Lid

12 okt 2010
    44
    0
    0
    NULL
    roermond
    hoi,

ik ben ook 7 dagen overtijd. testen zijn negatief dus vanmorgen maar eens de ha gebeld moest.nog maar een week afwachten. bah ben het wacgten zat en wil eens weten of ik zwanger ben of niet. dit is mn tweede maar even spannend. ben ook al vanaf oktober.gestopt met de pil en in januari een vmk gehad. we moeten maar wachten hoop dat we snel een posi test hebben.

8. Suzemama

Suzemama Lid

10 mrt 2013
    33
    0
    0
    Ik herken mezelf heel goed in jouw verhaal! Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder waren vrijwel direct zwanger van al hun kinderen. Dus toen wij vertelden ook voor een kleintje te willen gaan was de algemene reactie: dat is vast zo raak!

Helaas, ook voor ons loopt dat niet zo heel gemakkelijk en dat is best wel een frustratie!

Mijn cyclus is (was) ook heel regelmatig: netjes 28 dagen, tot de laatste dan die ineens 31 dagen duurde. Blijkt toch maar weer dat je eigen lijf best onvoorspelbaar kan zijn...

Laat het allemaal maar gebeuren, als het zover is dan wijst dat zich vanzelf wel uit. (Dit zeg ik ook altijd heel hard tegen mezelf als ik weer veel te vroeg met een test in mijn handen sta, misschien geeft het idee jou ook wel een beetje rust!)

Ik hoop van harte voor je dat je snel een positieve test in handen hebt!

9. priincess

priincess Bekend lid

20 feb 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland
    heeeyyy..
    ik heb ookk 35 cyclusss laatst ongie op 5feb. maar nog steeds niet ongie.
    zo te zien mijn banner ben ik 2dage overtijdd... of dat klopt weet ik niet :p heb onregelmatige cyclus. ik ga pas 22ste testenn

10. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    5 maanden is niet lang hoor

11. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    Allereerst... Vanochtend voor de eerste keer echt enorm misselijk geweest en moeten spugen maar de test (kv) die ik vanochtend gedaan heb was echt Spierwit :( Nu ga ik echt wachten tot maandag... Heb genoeg van al die stomme testen!

Wensmoeder, Ik kan me goed voorstellen dat voor heel veel mensen 5 maanden niet lang is. Ik wil daarmee ook zeker niemand voor het hoofd stoten. Maar ik denk dat als je iets graag wilt elke dag dat het langer duurt als lang ervaren kan worden.

Suzemama, Bedankt voor je bericht. Het is inderdaad fijn om te lezen dat er meer mensen zijn met een verglijkbare situatie. Mijn moeder is ook vanaf het begin al overtuigd dat het zo raak zou zijn net als bij haar. Het voelt dan toch altijd vreemd als ik de telurstelling in haar stem hoor als ik weer ongesteld ben. (ze bedoeld het goed)

Cindy490, Wat spannend zeg, ongeveer net zoveel overtijd als ik. En of het nou de eerste of de vierde is... Als je een kind wilt is het bij elke even belangrijk en spannend voor jezelf! En wat is een vmk? Ik vind het wel altijd enerzijds logische en anderzijds frustrerend als de huisarts tegen mij zegt; wacht nog maar een week :(

Sem Frummel, Ik ben me inderdaad goed bewust dat je lichaam je voor de gek kan houden... Daarom voel ik me ook niet echt blij maar eerder gewoon gemengde gevoelens erover.

12. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Hai hai,

Ik heb n keer hetzelfde gehad. Altijd 28 29 dagen cyclus en ineens 36.....frustrerend!!!!!
    Was wellicht stress of zo. Nu ben ik weer heel regelmatig.
    Ik hoop voor jou dat t laat hcg aanmaken is meid!

13. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    Gisteren gebeurde dus het volgende:

Na een aantal dagen flinke buikpijn gehad te hebben bereikte de pijn klachten gisteren een hoogtepunt. Ik ben ziek naar huis gegaan en ben meteen naar de huisarts doorgegaan.

Zij deden een zwangerschaps test (Negatief) en deden wat korte onderzoeken waaruit bleek dat ik inderdaad behoorlijke buikklachten had en veel vocht in mijn buik had zitten.
    De urine was ook niet helemaal zoals het hoorde en die gingen ze dus op kweek zetten.
    Vanochtend moest ik ook van mijn huisarts naar het ziekenhuis voor wat onderzoeken omdat zij het toch een beetje zorgelijk vond allemaal...

Nu wordt het wachten tot vanmiddag, dan krijg ik de uitslagen van de testen via mijn huisarts.

Als ik inderdaad niet zwanger ben dan vind ik dat natuurlijk erg jammer maar dan ga ik weer gewoon verder met proberen...
    Maar zoals nu zonder ongesteldheid (al 7 dagen te laat) met heel veel buikpijn is toch wel frustrerend!

Lichaampje van me wat is er met je aan de hand?!

14. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Hoi!!
    Oejeeh wat spannend bah..
    Spanning daar word je ook niet goed van en wat goed van je ha dat hij nu al stappen onderneemt..
    Wij zijn inmiddels een jaar bezig.. En snap wel hoe je,je voelt.
    mijn cyclussen zijn helemaal nog niet regelmatig..
    Hopelijk heb je vanmiddag een beetje een positief antw van je ha.

15. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    Eeven voor de duidelijkheid,

De stappen die mijn huisarts onderneemt voor onderzoek richten zich puur op mijn buikklachten en niet op het proberen zwanger te worden.

Maar evengoed blijft het spannend om te zien of ze kunnen vinden waarom mijn buik zo pijnlijk is momenteel.

Bedankt voor de reacties ;)

16. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    Nou net de uitslag van de dokter gekregen.

Ik heb dus een urineweginfectie, dat verklaart in ieder geval mijn rugpijn en buikpijn.

Maar waarom mijn ongesteldheid nog steeds niet gekomen is, is voor hun ook een raadsel?!?

Ik sanp der niks meer van.
    Nu weer wachten tot midden volgende week tot de kuur afgelopen is
    en als ik dan nog niet ongi ben gaan ze weer verder zoeken...

Deel Deze Pagina