Beoordeel jij een ander op zijn / haar huidskleur of afkomst?

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Wellicht zien sommigen deze vraag als een vraag die je eigenlijk niet mag stellen. Of als een vraag die je eigenlijk niet met "ja" mag beantwoorden.

Ik ben er gewoon erg benieuwd naar en zou dan graag ook eerlijke, serieuze reacties willen.

Voor zover ik weet doe ik het zelf niet, althans niet bewust.

Ik weet dat er mensen zijn die bewust op uiterlijk / afkomst afkraken, ik had vroeger een vriendin die dat ook deed. Haar reden: een donkere, Surinaamse man had ooit geprobeerd haar zus te vermoorden. Sindsdien heeft ze een hekel aan donkere mannen.
    Hoe spijtig de situatie ook....om dan een heel ras af te schrijven? M.i. not done.

Om het ijs te breken: ik heb zelf ook een tintje, ben van Portugees/Javaans/Chinees/Hindoestaans/Duitse afkomst. Wat dat Duitse ertussen doet moet je me niet vragen. :)

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Nee ik zou niet weten waarom.. Ik ken net zo veel nette blanke mensen als nette Antilliaanse en moslimse mensen als dat ik er asociale mensen van ken...

( en van al mijn buren waren de Marokkaanse en Jehova getuigen en Italiaanse de liefste buren die je maar kon wensen )

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Nee ik reken mensen niet af op hun afkomst Iedereen heeft zn eigen karakter of dat geel blank zwart of bij wijze van pimpelpaars is..

Van ieder Ras zijn er genoeg foute en genoeg goede mensen..Waarom perse veroordelen om huidskleur.

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ben benieuwd hoeveel ja'tjes je gaat krijgen. ;)

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
  7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee, ik ken ook niet getinte mensen die asociaal zijn ...

Huidskleur (of taal, of cultuur, of religie doen) is voor mij echt niet belangrijk.

8. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Jep... Heel erg misschien maar als ik opsporing verzocht kijk en er is weer een tankstation overvallen dan roep ik altijd het zou wel weer een Marokkaan of een neger zijn... En meestal klopt dat ook ;) Verder niks tegen die mensen, maar als het om misdaden gaat dan zie je vaker mensen van buitenlandse komaf dan nederlands

dit gaat vast weer voor veel discussie zorgen

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dames deze topic gaat dicht.

Deel Deze Pagina