Terug van Landal Warsberg, supervakantie!!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lumiere, 16 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zo, de wasmachine draait weer op volle toeren!

Wij zijn thuis na 12 dagen Landal Warsberg in Saarburg, Duitsland. Wat een prachtige omgeving, midden tussen de wijnbouwvelden en heuvels.
    Het park was mooi, leuke speeltuin, zwembad vonden veel mensen op Zoover te klein maar was voor onze peuter van 2jr3mnd precies groot genoeg. Medewerkers waren heel vriendelijk en behulpzaam. Huisje was wel klein, maar omdat wij met drieeen een zespers huisje hadden was het te doen. Maar ik moet er niet aan denken met meer personen in dat huisje te zitten.

Omdat het nonstop 28-34 graden was zonder een spatje regen (alleen afgelopen nacht) hebben we ons programma wel aangepast. Mijn vriend kan niet tegen warmte. Bij meer dan 25 graden denkt hij te bezwijken ;)

In de ochtend hebben we gewandeld (nog een echte, levende ringslang gezien) en wat bekeken, en in de middag naar het binnenzwembad. 's Avonds tot 22u bij het huisje buiten gezeten, heerlijk.

Er is een kabelbaan, die van het park naar Saarburg loopt. Er zaten mensen in met dreumesen en peuters, maar omdat onze zoon enorm druk is en wij bang waren dat hij onder de beugel door zou glippen, durfden wij het niet aan om erin te gaan. De wandelpaden waren steil, maar wel veel buggy-vriendelijk (als je flink kon duwen, met een rolstoel zou het lastiger zijn). Er was ook een rodelbaan, maar daarvoor vonden we onze zoon nog te klein. Hij is best bang aangelegd, durft bv niet op een springkussen als er andere kindjes zijn.

Volgend jaar gaan we weer iets verder weg, waarsch wordt het Landal Salztal Paradies in de Harz. Iemand daar ooit geweest?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij vonden Landal Warsberg ook érg leuk. Wij hadden toendertijd een kinderbungalow. Enige nadeel was dat de omgeving vrij saai was, en die berg telkens he...
    de wandeling is wel mooi.. Wij hadden daar een hert die de weg overstak! Ik was te verbaasd en te langzaam om mijn fototoestel te pakken.. wauw!

Maar met kleintjes zijn de Landal parken (en dus ook het zwembad) echt leuk.

Ik hoorde dat Landal Sonnenberg nog net iets completer was dan Warsberg (binnenspeeltuin er nog bij - ideaal dus ook voor wat minder weer, in mei ofzo) . Maarja, die ligt niet zo heel veel verder...

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn twee keer naar Salztal Paradies geweest, een paar jaar geleden en afgelopen meivakantie. Het park ligt aan het einde van een straat in een woonwijk, maar dat zie je vanuit het park niet.

Er zit een heel groot subtropisch zwembad bij en een binnenspeeltuin. Het ligt in een prachtige omgeving! Genoeg te doen en te zien.

Wij hadden een 4-6 beneden appartement met een redelijk grote tuin. De appartementen zijn ruim en modern ingericht, grote slaapkamers, hele ruime badkamer, lekkere bank.

We zijn er twee keer geweest, dus dat zegt genoeg!:)

We zijn niet in Landal Warsberg geweest, maar we gaan in de herfstvakantie voor de tweede keer naar Landal Sonnenberg in Leiwen, aan de Moezel. Ook een aanrader!

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    De berg was inderdaad wel een issue...vooral toen we met 34 graden onderaan de berg stonden met onze zoon in de buggy die geenszins van plan was om nog een halve meter te lopen :p en fietsen huren was ook wat minder aantrekkelijk hierdoor.
    Maar daarentegen was het uitzicht echt super!

In de regen was het denk ik wel wat minder geweest. Binnenspeeltuin is er niet. 30km verderop, in het plaatsje Merzig, zou wel een binnenspeeltuin met trampolines en klimtoestellen zijn. Daar zouden we nog heengaan, maar omdat het zo warm was hadden we geen zin om in zo'n bedompte ruimte te gaan zitten.

Herten hebben we niet gezien. Wat we wel tijdens een wandeling over de wijnvelden hebben gezien - ook heel bijzonder om mee te maken- was een levende ringslang die op de weg lag op te warmen.
    Ik was er bijna op getrapt, zag hem net op tijd liggen :p

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Warsberg is te gek!
    Omgeving is ook prima. Trein naar trier, stadje saarburg zelf echt klein venetie, lekker ijs!

Sonneberg is ook leuk, maar meer park dan camping, wel erg steil! Was ff pittig met buggy
    Nadeel is dat je altijd met de auto de berg hier af moet, geen kabelbaan. Zwembad is klein maar voor peuters goed genoeg en idd de binnenspeeltuin is bij slecht weer weer een echte topper
    6 persoons d 1 gehad en voorkeur geboekt 90/91 die liggen goed bij de winkel en centraal punt,mrest is best wel berg op af...

Ik vind warsberg net wat meer toegankelijker, maar dat komt omdat sonnenberg wat meer terrassenachtiger is.

Omgeving saarburg leuker dan leiwen

Deel Deze Pagina