Leuke ideeen voor feest schoonmoeder 60jaar!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely2011, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik heb een redelijk grote schoonfamilie. 6 schoonzussen, 4 zwagers en inmiddels zijn er 10 kleinkinderen.
    Mijn schoonmoeder wordt in november 60 en dit willen we natuurlijk vieren.
    Mijn schoonmoeder heeft voor iedereen wel een keer wat georganiseerd, die een werd 30, de ander was geslaagd, wij gingen in geregistreerd partnerschap.
    Kortom, ze verdient een leuke dag!

2 schoonzussen en ik hadden het idee om naar de Efteling te gaan op die vrijdag en daar te overnachten.
    We hebben een kamerindeling gemaakt en het komt dan op 250 euro per stel.
    Is een hoop geld, maar er zit wel 2 dagen park bij, overnachting, ontbijt en gratis parkeren. En het is natuurlijk super leuk!

Mijn schoonvader zou het eten betalen.

Eerst vond ik het vreemd, want wij betalen dus net zo veel als mijn schoonzus met 3 grote kinderen. En wij hebben een "gratis" kindje nog.
    Maar voor ons scheelt het zo'n 30 euro als we een 2 persoonskamer zouden nemen, daar wil ik niet moeilijk over doen.
    Er is 1 zwager die 'moeilijk' doet. Terwijl hun er eigenlijk 100 euro goedkoper vanaf komen, doordat we het delen.

Ieder geval.
    Het ziet er naar uit dat dit idee het niet gaat worden.
    Ik weet niet wat hun budget dan wel is, maar we zijn op zoek naar andere ideeen.

Weten jullie misschien iets leuks om te doen die dag?
    Ik vind een avondje bowlen en steengrillen eigenlijk een beetje afgezaagd, het moet wel speciaal zijn.

-Het is voor mn schoonmoeder, ze wordt 60.
    -Het is in november, dus je zit wel met het weer.
    -Het is een grote groep, dus een hoop verschillende mensen.
    -Er zijn 10 kinderen, in de leeftijd van 1 tot 14 jaar.

Het is moeilijk om in iemand anders zn portomonnee te kijken, maar ik baal er stiekem zo van. Vond het zo'n leuk idee.

2. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Als ik het zo lees dan zou je ook kunnen denken aan een weekendje center parcs. Dan ben je per koppel misschien nog wel minder kwijt en heb je een dag extra. Vermaak voor zowel de kinderen als ouders. Op sommige parken kun je zelfs 2 huisjes huren waar je 1 huis van kan maken.

Het lijkt me wel handig om eerst te inventariseren wat het budget voor iedereen is. Anders kom je steeds op een leuk idee en kan het weer niet doorgaan :)

Verder zou je misschien kunnen denken om een zaaltje af te huren en als verrassing de hele familie uit te nodigen (als je schoonmoeder daar waarde aan hecht).
    Of met de vrouwen overdag naar een spa gaan en 's avonds met zijn allen lekker luxe uit eten gaan.

Veel plezier met het organiseren!

Groetjes,
    Foofer

3. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Kun je niet gewoon per kamer betalen. Ik werk zelf in een hotel vlakbij de Efteling, en wij hebben best veel families te gast. Soms reserveert een iemand voor de hele groep, en dan elke kamer op een eigen naam. Iedereen checkt dan apart in en betaalt gewoon voor zijn eigen kamer.
    Want inderdaad tot 3 jaar zijn kindjes gratis. Bij ons betaal je 84.50 per persoon en dan heb je 1 overnachting met ontbijt, 3-gangen diner, kaartjes en gratis gebruik van zwembad. Maar voor dat kindje betaal je dan alleen het bedje voor op de kamer en toeristenbelasting.

4. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Bedankt voor het mee denken!
    Heb inmiddels begrepen dat me schoonzus en zwager toch ja hebben gezegd.
    Jammer dat het zo is gegaan maar goed, het wordt vast heel leuk!

Dus, het wordt toch de Efteling!

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    heel erg veel plezier!!!
    wij zijn 2 weken geleden er geweest en hebben het super gehad!

nog een tip: je kunt een kinderbedje reserveren die dan opgemaakt in de kamer staat... wij vonden dat ideaal omdat we dan niet met nog meer hoefden te slepen...

6. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ow en trouwens Polles Keuken is het nieuwe pannenkoekenrestaurant van de Efteling... geweldig voor de kids en superservice!!!!

Deel Deze Pagina