grr...vakantieveilingen. Ben ik nou gek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Willes, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik zit af en toe wel eens op vakantieveilingen, maar ik erger me suf zeg. Eerst begint er iemand te bieden met 1 euro. Leuk denk ik dan. Maar vervolgens gooien mensen er bij het volgende bod gelijk 20 euro bovenop. En dan zijn er vervolgens nog mensen die daar weer gelijk een tientje boven gaan zitten en dan nog niet "winnen" , doordat de laatste bieder net 1 euro meer biedt:D. Dat is dan toch niet leuk meer? Of zie ik dat verkeerd. Het is toch juist leuk om voor zo weinig mogelijk geld een dagje weg te kunnen? Dus als er 10 mensen bieden, dat het dan de sport is om voor minder dan 20 euro bijvoorbeeld 2 kaartjes voor een pretpark te bemachtigen. Maar dat snappen mensen niet geloof ik. Of vertoon ik juist afwijkend gedrag/denkwijze??

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Zo denk ik ook hoor, maar helaas denken velen zo niet.. wel raar voor ons Nederlanders...willen toch graag altijd alles zo goedkoop mogelijk! :D

3. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Nee hoor ik denk precies zoals jou! ik blijf dan ook wachten haha totdat ik er wel voor de prijs die ik wil krijg, kan soms wel even duren. ;)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Mensen gaan ook al bieden ver voor de tijd afloopt, ook erg irritant. Zo drukken ze prijs idd erg omhoog. In de laatste 20 seconden gebeurd het bieden nl pas echt.
    Je denkt net als ik.

Hoor ook wel eens dat mensen van het bedrijf zelf meebieden zodat hij niet voor een te lage prijs weggaat. Of dit waar is weet ik niet.

Heb soms ook het idee dat mensen van te voren niet even kijken hoeveel het normaal kost waar je op bied, zodat ze veel te hoog bieden.

Toch haal ik er wel eens wat leuks weg voor minder.

5. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik heb sterkt het idee dat er mensen bieden die betaald worden om de prijs op te drijven. let maar eens op het zijn vaak dezelfde namen. heb dat wel vaker gehoord maar bewijs het maar eens.
    en het is nu ook te populair. er ziten zoveel mensen op, wat de prijs ook hoger maakt. en sommigen letten niet op oorspronkelijke prijs. en dat verpest het.
    veel dingen gaan maar een paar euro onder de normale prijs weg. zonde, al kun je soms geluk hebben. bijvoorbeeld op zondagochtend om 630. maar dat hebben ze ook al veranderd want dan lopen er eigenlijk geen veilingen meer af. terwijl ik zo wel een keer goedkoop kaartjes voor NLelftal heb gekocht.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vorige keer bood iemand 50 euro voor vier kaarten voor Land van Jan Klaassen.

Kaartjes kosten 10 of 11 euro per stuk normaal dus die was duurder uit. Ook dom

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Erg he, ben al jaren geleden daar mee gestopt.
    Heb ook het idee dat er mensen achter zitten om de prijs op te drijven

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja, heb het ook al meerdere keren gehad, denk ook iemand van het bedrijf zelf. Maar na een paar keer proberen heb ik toch al vaak een leuke deal kunnen krijgen.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hahaha, wat een actie zeg!

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    pas 4 kaarten voor koningin julianatoren. voor 39 euro ( ok plus 5 euro) maar online had ik 70 euro kwijt geweest dus toch lekker

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier ook al verschillende keren leuke deals gehad hoor! Ook zelfs bij veilingen die nog 3 uur liepen... en toch gewonnen :D

12. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ik heb het ook wel eens gehoord idd dat er mensen van het bedrijf ook op gaan bieden zodat het niet te goedkoop weggaat. Toch heb ik al een aantal keer een paar hele deals gehad, nog niet eens voor de helft van de prijs ;) Het tijdstip maakt ook heel veel uit.

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Dat zag ik pas ook met walibi en de apenheul. Apenheul is € 39,- iemand bood €35,-. Je moet €5,- administratiekosten betalen, dus dan heb je het niet helemaal handig gedaan.

Ik erger me vooral aan de prijsopdrijving bij de bbq-pakketten. Die gaan van €10,- naar ineens €75,- ofzo.

Ik heb wel al 3 keer een veiling gewonnen met hele goede deals.

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Volgens mijn zijn het de bedrijven vaak zelf.
    Ik had een fotosshoot en toen zat er iemand achter de balie te bieden(had me niet zien staan)

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wij doen t ook regelmatig maar als je soms die stumpers ziet he. Met een euro verschil of zelfs duurder uit zijn:(
    En volgens mij bieden er medewerkers van vakantieveilingen zelf mee, zodat t niet te goedkoop weggaat.

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat is wel heel dom:D

17. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Maar wat is het gunstigste tijdstip dan?

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Had het gevoel al, maar dit is wel erg.. Betrapt :D

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Soms duurt hernemen, maar als je geduld hebt lukt het vaak wel. Ik ben afgelopen vrijdag nog met mijn oudepste dochter, een vriendin en haar dochter naar de musical Doornroosje geweest voor €7 per kaartje ;)

20. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb al zo vaak iets gewonnen met vakantieveilingen en ik ben altijd meer dan €10 goedkoper uit geweest. Met name etentjes en hotels :)

Je moet echt pas in de laatste 10 a 15 sec bieden

Deel Deze Pagina