heel erg bang: buikgriep of listeria becterie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mizzy, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    Ik zit heel erg met iets:

Ik ben nu 20 wkn zwanger.
    Ik heb vrijdag de 20 wkn echo gehad en alles was goed.
    vrijdag avond heb ik bij de ikea gegeten en donderdag avond heb ik een sunday ijs gehad bij de mac met me 2 zussen. 1 zus zei dat het ijs niet zo goed smaakte heel anders zeg maar. ik had de helft gegeten en toen maar direct laten staan. Ze ging een nieuwe vragen en heeft een nieuwe voor ons opgehaald ook die heb ik voor de kwart opgegeten.

vrijdag nacht voelde ik me misselijk en niet goed. Ik had die hele nacht erge buik en maagpijn! die zaterdag ochtend had ik de hele dag erg veel pijn in me maag! ik heb 2 paracetemol gehad en het verlichte een beetje. na een paar uur kwam de heftige pijn weer terug en heb ik weer 1 paracetamol gehad. de heftige pijn ging niet over!
    pas s'avond heb ik diaree gekregen en heftig overgegeven.
    daarna ging het veel beter en kon weer normaal slapen.
    de volgende dag was het bijna over.

Ik vraag me dus af of ik buikgriep heb of een bacterie ben opgelopen van het ijs.me beide zussen hebben niks.

van de verloskundige kreeg ik niet echt een antwoord waar ik wat mee kan.

kan iemand me aub helpen?

2. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    niemand ? :(

3. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

31 aug 2007
    147
    0
    0
    sorry, ik kan je niet helpen
    maar lees wel met je mee
    ik eet namelijk zelf erg vaak een Mac Flurry..
    succes en hoop dat alles goed is!

4. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    oke en heb je nooit last gehad van maag of buikpijn nadat je het hebt gegeten?

5. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik zou even je huisarts bellen en dit verhaal uitleggen.. alleen zij kunnen je hiermee verder helpen.. wel even laten nakijken hoor meid!

sterkte..

6. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

31 aug 2007
    147
    0
    0
    heb ik eigenlijk nooit op gelet
    ik heb best vaak last van buikpijn maar dit komt door mijn stoelgang
    ik heb in ieder geval nog nooit overgegeven sinds mijn zwangerschap

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej mizzy..

Het enige wat ik me kan verzinnen, en ik ben uiteraard geen dokter, dat het me stug lijkt dat het door het ijs komt.

Meestal als iets niet goed is, dan gaat je lichaam meteen aan het werk, en niet als je het donderdagavond hebt gegeten, dat het pas vrijdagnacht begint te werken. Denk zelf dat het door het eten van de ikea komt. (en niet zo gek ook, brrrrr dat is ranzig!)

Inderdaad zou ik zelf je h.a. bellen en zeker proberen voldoende vocht binnen te krijgen!

8. maica

maica Lid

28 feb 2007
    90
    0
    0
    barendrecht
    Nou ,ik persoonlijk denk dat het een buik griep is .Ik heb het gisteren de hele dag gehad en voel mijn buik maag nog wel een beetje.Het heerst heel erg namelijk

groetjes maica

9. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

31 aug 2007
    147
    0
    0
    je mag toch wel gewoon softijs als je zwanger bent ofniet :(:

10. Niet meer actief

Ik eet me bijna ziek aan ijs, geen soft-ijs want word ik misselijk van.

En zou het idd even laten checken door je huisarts, kan ook buikgriepje zijn, maar zou het voor de zekerheid toch even na laten kijken.

Groetjes Xena

11. dolfijntje1980

dolfijntje1980 Actief lid

23 okt 2007
    104
    0
    0
    Hoi hoi.

Lijkt mij haast een buikgriepje, maar als je er zelf niet zo zeker over bent zou ik ook even de huisarts bellen. Maar gezien de effecten van de listeriabacterie, lijkt het me nogmaals een buikgriep.

Laat even weten of je de huisarts hebt gebeld, hoop dat het allemaal meevalt.

Liefs Silvia

12. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Softijs houdt altijd meer risico in dan gewoon ijs ivm bacteriën omdat het vaak minder goed gekoeld wordt of de machine niet op tijd schoongemaakt wordt.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Listeria is uiteraard nooit goed voor je. Of je nu zwanger bent of niet. En het is niet goed voor jezelf, maar volgens mij heeft het kindje er zelf weinig last van.

Het weerhoudt mij in ieder geval niet om soms lekker een ijsje of een milkshake te nemen. De kans is zooo klein.

14. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    bedankt voor jullie berichten ik heb donderdagochtend een afspraak bij de dokter.

ik laat het wel weten.

15. zwaantje33

14 dec 2007
    45
    0
    0
    regio utrecht
    Hi Mizzy,

Ik heb een soortgelijke ervaring. Ik was nog maar heel pril zwanger en ben ongelooflijk ziek geweest door kip die niet helemaal goed gaar bleek (achteraf).

Ik ben doorverwezen naar de internist (omdat ik echt ongelooflijk ziek was), en er is bij mij ontlasting (bah) op kweek gezet. Ik ben ongeveer anderhalve week vreselijk ziek geweest en toen kwam de uitslag, het was een staphylococcus infectie.
    Er werd me verteld dat dit geen kwaad kon voor de baby...

Inmiddels ben ik een hele poos verder, en heb net een gunstige uitslag binnen van een vruchtwaterpunctie (die wij hebben laten doen nav een ongunstige uitslag van combinatietest). Alles is dus helemaal oké met ons spruitje nummer 3!

maak je dus niet te druk, een infectie (ook een lysteria infectie) kan geen kwaad voor de baby. Het is alleen voor jezelf ongelooflijk vervelend om zo ziek te zijn. Ik kan me herinneren dat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest, en heb letterlijk gezegd: laat mij maar bevallen, dat is 10 keer minder erg dan dit!

Beterschap meid!
    groetjes Zwaantje

16. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    oke zwaantje bedankt voor je verhaal.

wat bij mij wel anders is, is dat ik maar 1 dag erg ziek ben geweest en gelukkig niet langer.

Deel Deze Pagina