Hey Meiden, Misschien een rare en overbodige vraag maar in hoeverre is vermoeidheid normaal in de eerste 12 weken? Ik ben inmiddels 8 weken zwanger maar zo verschrikkelijk moe, Als ik opsta ben ik nog doodop. Op mijn vrije dagen tel ik de uren af dat ik 's middags nog even kan slapen zodra mijn zoontje op bed ligt. Met gemak slaap ik zo 3 uur om weer moe wakker te worden. Vaak wordt ik wakker omdat de kleine huilt maar niet uit mezelf. Op het werk heb ik de neiging om in mn auto te gaan slapen in de lunchpauze. Er komt niets uit m'n handen en vraag me smorgens echt af hoe ik in hemelsnaam de dag ga doorkomen. Nou heb ik vorrig jaar al een keer op de eerst hulp gelegen vanwege kalium te kort en nou blijkt tijdens een standaard test op het werk dat mijn cholesterol heel erg laag is. Dat schijnt ook weer effect te hebben op kalium. Ik wordt al zenuwachtig bij de gedachte dat ik weer kalium te kort kan komen. Heb me zo beroerd gevoelt toen. Ernstige kkrampen waardoor ik echt over de vloer heb gekropen... was zo slap als een vaatdoekje.... Nou schijnt vermoeidheid ook een van de eerste tekekenen te zijn..ja lekker makkelijk. Bij zwangerschap ook dus hoe weet ik nou wat normaal is....
Ik was dood en dood op! Kon zo 12 uir lang slapen. De tijd die ik tussendoor mijn ogen dicht kon doen pikte ik ook mee. Was lijk bleek en had wallen onder mijn ogen... En dan heb ik niet eens een kleintje rondlopen! Energie is nu wel wat terug maar zeker niet zoals t was voor mijn zwangerschap
Ik was ook extreem moe, voelde me burn-out! Ik had vooraf niet verwacht dat het zo extreem kon zijn. Sinds 15 weken is dat gelukkig helemaal over. Nog wel eens moe, maar wel met een dutje weer op te lossen.
Ik was in die eerste 12 weken ook kapot, en ik had geen kleintje rondlopen. Alles kostte de grootste moeite, en ik kon zelfs een paar weken echt niet zonder middagdutje; en dan 's avonds ook gerust 10 uur slapen en 's ochtends opstaan alsof ik 3 weken gefeest had. Het heeft bij mij ongeveer tot week 14 geduurd, toen kreeg ik weer energie en heb ik in de weken daarna lekker hard kunnen werken en veel leuke dingen kunnen doen. Nu bijna 25 weken zwanger en merk dat ik aan het einde van de dag echt moe ben, maar niet meer zo erg als in het eerste trimester. Sterkte!! Liefs Rus05
Ik was in het begin ook heel erg moe! Als ik thuis kwam van mijn werk, dan aten we snel wat en dan ging ik lekker op bed. Nu ik wat verder in de zwangerschap bent, komt de moeheid echt met vlagen... Zoals nu.... ik krijg dan ineens een inzinking en zit letterlijk half te slapen achter de pc!
Dan zal het misschien ook wel gewoon normaal zijn.... Pff niet grappig wat je lichaam je aan doet. Mijn kleine is heel makkelijk dus die put me verder helemaal niet uit. Maar damn ik kan vandaag niet overdag naar bed.... hoe gaan we er weer doorheen komen???
Ik ben vanaf dag 1 extreem moe. Met 25 weken heb ik me volledig ziek moeten melden omdat zelfs halve dagen werken niet meer ging. Er is weinig aan te doen behalve naar je lichaam luisteren en zoveel mogelijk te rusten. En pas op met autorijden!! Sterkte er mee!!
dat is inderdaad erg vervelend. doe lekker op het gemak en alles wat je niet moet doen, ook niet doen. behalve wat je voor je kind moet doen dan he... ik heb het denk ik tot week 18 gehad, kreeg niks uit mijn handen. zelfs een vaatwasser uitruimen was te veel. daarna ging het beter hoor! vanaf vorige week ook weer met vlagen moe maar dat zal er wel bij horen in deze periode van de zwangerschap.
Herkenbaar! In het eerste trimester inderdaad extremer dan nu. Ik ben dan ook al vrij vlot maar 6 uurtjes per dag gaan werken, dan kon ik uit werk nog eventjes een dutje doen. Inmiddels op 26 weken en nog wel moe maar lang niet zo erg! Ik denk dat het er gewoon bij hoort en slaap gewoon wat extra waar het kan. Gewoon accepteren en aan toegeven waar het kan! Maar wees gerust, er komen, zo blijkt alle alle bovenstaande reacties (ietsje) betere tijden! Hou vol!
Ha nou ik hoop echt op betere tijden. Werk vandaag maar 4,5 uur maar ben in 2,5 uur al 4-5 keer naar de wc gelopen om even te gaan zitten met mn hoofd tegen de muur en ogen dicht. Nog 2 uur te gaan! HELP!
Hier ook hoor de eerste 14 weken doooooodmoe. Lang slapen hielp niet, en ook ik ging het liefst op mn werk even een dutje doen. Er kwam nauwelijks iets uit mn handen.. Van 14 tm ong 28 weken ging het prima! Veel meer energie en kon de dagen weer volhouden. En nu... de vermoeidheid komt weer terug . Gelukkig nog 4 weken werken!
Ik ben ook vre-se-lijk moe geweest, pas nu gaat het eigenlijk weer wat beter, gelukkig! D8 dat het nooit beter zou worden... Er is dus hoop Naar mate de vordering van je zwangerschap zal het minder worden, even volhouden nog en neem je rust als je denk t dat het nodig is! Succes!
je kunt ook je ijzergehalte even laten testen. Misschien is dat wat aan de lage kant. Dat kan ervoor zorgen dat je nog moeier wordt! Maar extreme vermoeidheid komt wel veel voor in het begin van de zwangerschap hoor, zeker als je nog een kleintje hebt rondlopen!
Hier ook ontzettend moe! Toen dat na 12 weken alleen maar erger leek te worden, ben ik teruggegaan naar de VK om mijn hb te laten prikken. Die bleek goed te zijn, dus was het echt een kwestie van gas terugnemen. Een week later kwam ik er achter dat ik in korte tijd een paar kilo was kwijtgeraakt (at en eet heel slecht, vandaar). Dus dat heeft ook niet echt meegewerkt. Op dit moment ben ik voor 2 uur per dag ziekgemeld om even de ruimte te hebben om recht te trekken. Heb sinds maandag het idee dat het ietsje beter gaat. Dus ik heb goede hoop dat het ook echt over gaat. Een dag met onze kleine meid is trouwens wel echt slopend. Ben nu ook behoorlijk total loss. Belangrijkste is dat je naar jezelf luistert. Ook al hoort het erbij, je moet ook weer niet te diep in je reserves duiken anders betaal je later misschien wel de rekening en val je alsnog volledig uit.
ik had dat ook, ik kon niks anders dan slapen, maar dat gaat over, nu slaap ik snachts heel licht en weinig en wonder boven wonder ben ik door de dag onvermoeidbaar
ik ken het helemaal. bij de eerste ben ik de hele zwangerschap moe geweest en ik moest dan eerder in de ziekte wet. bij deze zwangerschap is het niet anders alleen heb ik er nu een rondlopen en heb ik nu al last van mijn bekken. vandaag ben ik door de therapeut voor mijn bekken terug gefloten dat ze liever zie dat ik halve dagen ga werken.
ik was tussen de 5de en 8ste week ook enorm moe. Kon slapen, werken, slapen, slapen en nog meer slapen. In het weekend slapen, "dutjes" van 4 uur lang in de middag. Denk dat het bij iedereen weer anders is, maar ik vroeg me ook wel eens af of het ooit weer zou bijtrekken dat vermoeide. Maar het is weer goed Energie voor 10 Dus ff volhouden!!
Ik was niet zo vermoeid tijdens de 1e 12 weken, bij mij begon het erna juist! Ik kan je dus helaas niets vertellen over wat normaal is of niet...
ohhh ik herken dit zo. Heb ook nog een kleine rondlopen en ben zo zo ongelovelijk moe. En ook misselijk. Hang echt vaak boven de pot. Kleine meid snapt er niks van. Voel me schuldig tegenover manlief.. Ben vandaag gewoon ziek thuis ervan.... Trek het echt even niet. En dan voel ik me daar weer schuldig over.
ik heb hier ook geen kleine rond lopen en ben nog steeds elke dag moe... lig tussen de middag op de bank, als ik gewerkt heb ben ik daarna uitgeteld en lig 's avonds om 9 uur standaard op bed... wanneer het minder wordt weet ik niet maar ik hoop gauw...