Zorgen...

Discussion in 'De bevalling' started by Lindangel, Nov 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Aanstaande zondag ben ik uitgerekend en ik probeer me rustig te houden en te hopen dat het maar gewoon begint. Maar ik maak me steeds meer zorgen. Ik ben ineens bang dat er iets met de baby is.

Misschien komt het ook doordat deze week dat boek met de downsyndroom-baby's is uitgekomen. Daardoor denk ik ineens 'wat als het nou wel down heeft'? (De kans van de triple test was 1 op 1900).

Het stomme is dat ik me een paar weken geleden nog druk maakte om de bevalling vanwege het feit dat de schoondochter van mijn vaders vriendin nogal in paniek raakte met allerlei gevolgen van dien. Het lukt me dan wel om dat van me af te zetten, maar vervolgens heb ik dit weer. Het lijkt wel alsof zorgen om het ene ingewisseld worden voor zorgen om het andere.

Het hoort er natuurlijk ook een beetje bij. Dat weet ik wel, maar heeft iemand misschien een tip? Behalve erover praten, want dat lijkt even niet echt te helpen...

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Oh, ik geloof dat ik net wat info op internet heb gevonden dat me wel wat geruststelt. Kinderen met down hebben namelijk in verhouding kortere armen en benen, maar die van ons heeft juist (extreem) lange benen. Niet zo vreemd, aangezien mijn vriend 2 meter is (met lange benen) en ik heb ook best lange benen.

Iemand anders nog wat geruststelling voor mij?

3. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik weet wat je bedoelt, ik zag dat gisteren ook op tv over down syndroom. Nou hebben wij geen triple test laten doen dus ik heb geen idee wat de kans is. Maar mijn broertje is autistisch en dat is heel moeilijk, dus ik heb ook zoiets van als onze baby dat maar niet heeft!
    Maar ik hoop dat de baby gewoon gezond is, en aan de andere kant zouden we net zoveel van m houden als er iets niet helemaal goed zit.
    Ik denk dat je er gewoon niet te veel over na moet denken (makkelijk gezegd ;)) want mocht er iets zijn kun je er nu toch niks aan doen.
    Heel veel sterkte met de laatste loodjes!

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Tjah mijn broer is autistisch en 2 broers van mijn man ook, tevens weten we dat het een jongetje is dus de kans is meer dan 75% dat hij een autistische stoornis heeft... plus daarbij ben ik drager van een stofwisselingsziekte, kans dat het kidnje dat heeft is zeer klein.... maar goed met beide ziektes valt te leven dus tjah... als er niks bijzonders uit is gekomen uit de testen waarom dan druk maken dk ik bijmezelf....

En datboek ging juist over de positieve kanten van het downsyndroom!

5. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    cvwinkoop@ ik kan je geruststellen als je broer autistisch is dan krijgt je kindje het niet. autistische vormen erven altijd via de vader namelijk.

sorrie noatje dat ik je met dit bericht misschien weer laat schrikken.....

6. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    lindangel@ jou score is mega goed hoor 1 op 1900. zou me geen zorgen maken meid.

Share This Page