In mijn buik leefde je als een klein wezen geen kans om te leven afscheid nemen doet me altijd pijn geen kans om je te leren kennen om in deze wereld te zijn nooit zal ik je kunnen verwennen je al mijn liefde geven je in mijn armen nemen ik heb je al je kansen ontnomen je uit je leven genomen ik heb zoveel verdriet sorry dat ik je liet gaan het spijt me echt mijn lieverdje, Joey vaarwel. Na aanleiding na een gedwongen abortus die ik tot de dag op vandaag nooit kan vergeten en nooit wil vergeten. Joey heb ik mijn kindje genoemd en Joey blijft ook voor altijd mijn eerste kindje. Ik mis het zwanger zijn verschikkelijk en ik haat de mensen die me hebben gedwongen tot zoiets. Nooit heb ik het eerlijk mijn gevoelens durven te vertellen mijn gedichten voor Joey laten horen/zien. Nu mijn vriend en ik bezig zijn met kinderen krijgen wil ik zo graag zover het kan dit achter me laten. Het was een hele stap om deze gedicht en deze uitleg erop te zetten. Ik denk dit dat het de eerste stap is om het achter me te laten. dit gedicht heb ik ook in mijn herinneringsdoos zitten samen met de echo een knuffel die ik al had gekocht en de zwangerschap test.
Heel mooi Laila, en heel goed van je dat je het hebt kunnen beschrijven. Trouwens een mooie gedachte dat Joey toch zijn plekje zal behouden bij je door middel van dit herinneringsdoosje. Ik vind het echt knap van je meid!!! Liefs Angela.
hoi vreselijk he een abortus.weet precies hoe jij je voelt.op mijn 16e was ik zwanger en heb dat kindje gehouden was toen tegen abortus.later toen ik een nieuwe vriend kreeg werd ik weer zwanger.de relatie liep al op z'n klippen dus besloten we een abortus.ik had er vrede mee en nog steeds.heb wel een gedenkteken voor het kindje en denk er ook nog vaak aan maar toch was dat voor mij toen het beste.spijt heb ik niet hoe hard misschien ook.dat zal anders bij jou liggen jij werd gedwongen voor de abortus kun je daar ooit vrede mee hebben?lijkt me heel moeilijk.nu heb ik net een miskraam gehad mar die pijn is heftig want hier kies je niet voor dat overkomt je.meid sterkte
@Laila, je gedicht raakt me echt meid! heel veel sterkte en knap hoe je ermee omgaat! je verdient een dikke knuffel en alle goeds en liefde!