Zonnebrand rossig kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Query, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Zoals het onderwerp al zegt; welke zonnebrand factor gebruiken jullie bij een rossig kindje met een bleke en gevoelige/droge huid?
    En factor 30 of echt factor 50?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik gebruik sowieso factor 50 voor mijn zoon. En goed door smeren gedurende de dag.

3. Filifjonka

Filifjonka Actief lid

13 jun 2012
    177
    1
    18
    NULL
    NULL
    Altijd factor 50, altijd een hoed/pet op en altijd bij buiten zwemmen een UV-pakje aan. Mijn man is zelf rossig en is er heel streng in, ook voor zichzelf. Hij weet hoe snel het toch fout kan gaan als hij even niet oplet.

4. Humava

Humava Niet meer actief

50 altijd. Mijn dochter is roodharig met een bleke huid, zoontje heeft iets donkerdere huid maar die krijgt ook 50. En idd een hoedje of petje op (als ze het ophouden).

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Niet twijfelen, gewoon factor 50! Dat huidje is zo kwetsbaar

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    50 en petje! Meestal ook nog kleding met mouwen en indien niet zo warm, zo lang mogelijk lange broeken en mouwen....

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor beiden factor 50. Oudste is rood, jongste donkerblond. Ik vind voor beiden optimale bescherming belangrijk :)

8. Factor 50 wordt toch geadviseerd voor alle kindjes dacht ik??

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jep :)

10. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf rossig en al sinds ik me kan herinneren smeer ik met factor 50 (en dan nog verbrand ik snel hoor) dus dat zou ik sowieso bij kleine kinderen ook doen. Verder zou ik een tshirt aantrekken en een zomerhoedje op. En vooral vaak opnieuw insmeren!

Een van onze dochters is ook rossig, als ze wat ouder is (is nog een baby) en het is zomer dan zal ik hetzelfde doen bij haar als wat mijn ouders vroeger deden. Veel smeren, regelmatig in de schaduw en een tshirt over de badkleding aan. Niet leuk, maar ik weet hoe erg ik altijd verbrandde (tot en met oorlellen en tussen de vingers aan toe) en hoe snel dat kan gaan!

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Wij gebruiken no ad factor 50 ook meteen zonder rotzooi. Te koop bij de kruidvat.

Uk heeft een gevoelige en bleke huid.

12. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Thanks! Had eerdere topics over zonnebrand gelezen en daar zag ik iets voorbij komen dat er niet veel verschil zit tussen factor 30 en 50 :(. Vandaar mijn twijfel.
    Gebruiken jullie trouwens ook zonnebrillen of is dit complete onzin?

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    smeren met factor 50 (gebruiken hier die van de Cien- Lidl omdat onze zoon voor deze niet allergisch is)

petjes op, zoveel mogelijk in de schaduw spelen en op hele hete dagen tussen 12 en 15 uur gewoon binnen blijven.

14. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik gebruik Vision factor 50, echt super. Je hoeft maar een of twee keer te smeren, stinkt niet en geen vlekken. Het beschermt echt met twee keer per dag, dit kon ik me eerst nooit voorstellen maar met vier kinderen is het niet meer bij te smeren :) dus toch maar eens geprobeerd vorige zomer.Smeer ook op hoofd /scheiding. Bij de groteren gebruik ikdaar van die transparante spray 50 Van Nivea voor.
    Ik geloof dat een zonnebril heel goed os, maar als die houden ze bij mij niet op. Petjes ook niet trouwens

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Altijd factor 50, zelf gebruiken wij die van La Roche Posay ivm gevoelige huid en zonallergie. Ook zonnebrillen zijn hier heel geliefd, je kunt het altijd proberen :) Toen dl het doorhad wilde ze hem graag op. Met zwemkleding altijd zo'n uv pakje, scheelt een hoop smeren en zo verbrand zo'n kleintje iig niet.

16. djee01

djee01 Lid

21 jan 2014
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik ben zelf ook rossig en gebruik voor mezelf ook factor 50, dat zou ik dus ook zeker voor je kindje doen. En inderdaad een t-shirtje aan over de bladkleding bij volle zon. En pas op, want ook wanneer het bewolkt is kan ene rossig kindje aardig verbranden (ik weet dat nog van vroeger, dat de blaren erop stonden)
    Ik merk zelf wel veel verschil tussen goedkope zonnebrandcreme en de duurdere zoals bijv vision en p20. Mijn vrienden zeggen dat het onzin in, maar het maakt echt verschil! Ik merk dat zelf heel erg goed

Deel Deze Pagina