Mijn zoon is dik 3,5 en heeft qua aankleding nog zijn babyspullen. Alleen heeft hij uiteraard wel al een groot bed. Nu wordt het langzaamaan tijd om er een meer jongensachtige kamer van te maken. Alleen... Ik hou dus helemaal niet van die typische kinderkamers, bijvoorbeeld helemaal op Cars gericht. Ik hou heel erg van de landelijke stijl, zoals je in het tijdschrift Wonen Landelijke Stijl ziet. Riviera Maison komt een beetje in de buurt. Maar ik wil mijn zoon natuurlijk ook zijn echte jongenskamer niet ontnemen. HOE ga ik dat nu aanpakken? Heeft iemand ideeën, tips of websites waar je leuke ideeën op kunt doen?
Ik zou het dan wat neutraal inrichten en met accesoires (van bijv Cars) aankleden. Als die fase weer voorbij is, hoef je niet een heel Cars behang van de muur te halen.
Precies. Dekbed, schilderijtje, lampje. Hier heb ik langs de muur een dun smal plankje waar alle auto's staan uitgestalt. Kun je later andere prul opzetten of fotolijstjes oid.
Wij hebben voor ons zoontje de muren met rood en op de andere kant grijs behang, verder stickers van cars erop geplakt. (alles bij kwantum ) Verder wat klein spul van cars zoals een schilderijtje en een spiegel. En steigerhouten meubels, is een stoer kamertje geworden! Succes ermee!
Wij hebben voor onze zoon 2 van de 4 muren koningsblauw daar op de muur (bij zijn bed) een mooie cars lamp die op batterijen werkt. kan hij zelf aan en uit klikken. aan de andere kant naast het raam hebben we 2 cars canvasdoeken die manlief en ik zelf hebben ingekleurd, en op de kasten hebben we een paar leuke cars stickers geplakt, van die dubbelzijdige dingen (eigenlijk voor op het raam ) deze kun je er ook zo weer afhalen.
ik heb ook een site gezien die hele mooie cars muur stickers heeft ook van takel 74 cm hahaha ............. maar dan ben je wel meteen klaar.............. je kunt ze er ook gewoon weer vanaf halen
Wij hebben een neutrale kamer, normaal behang, houten meubelen, effen gordijnen en vloerbedekking, met decoraties. Posters, twee leuke kleden, planken met spulletjes erop en van die 3d muurstickers. Zo is het neutraal, toch gezellig en de aankleding is makkelijk te veranderen. Ohja, en leuke dekbedovertrekken en slopen.
ik weet dat ze buiten die kitsch autootjes ook autootjes hebben van cars in een andere versie. Dus niet die felrode versie, maar een meer nostalgische..... tja ik weet even niet hoe ik het uit moet leggen Van winnie the pooh heb je al die felgele afbeeldingen, maar ook een mooie getekende versie, zoiets heb je van cars dus ook. Dat zou wel mooi passen in het soort kamer dat jij voor ogen hebt.
Heel veel dingen zijn al gezegd. Wij hebben een neutrale kamer in nijntje stijl. Een nijntje wandlamp en een paar van die nijntje foam decoraties niet te.
hier ookzo hoor, hij is helemaal gek van cars maar heb geen zin om nu een hele cars kamer te maken en over een paar maandjes weer iets heel anders. ik heb een soort van sprookjeskamer, behang van sloophout, houten bedje aan de muur een uit hout gesneden fabeltjeskrant figuur enz. cars komt terug in zijn speelgoed. grote autootjes, nachtlampje klokje enz. als hij het niet meer leuk vind haal ik ze er zo vanaf en doe ik iets anders.
ik zou 1 muur behangen met cars behang. de rest wat neutraler en dan bijvoorbeeld een dekbed en die mega coole wekker van Takel! die muur kan je dan over 2 jaar ofzo weer opnieuw behangen en zo heb je elke keer een andere kamer
Een stoere kamer kun je toch ook zonder Cars maken? Bijv. met steigerhout, een boomhutbed, een thema als bos, wilde dieren, de zee etc. of andere afbeeldingen van auto's of vliegtuigen, in een andere stijl. Hier komt er geen Cars-kamer hoor, ik hou daar persoonlijk echt niet van. In woonbladen zie ik ook regelmatig stoere kinderkamers zonder allerlei Disney-figuren.
Ik zou vooral de kleuren van bijvoorbeeld cars terug laten komen...eventueel wat afgezwakt zodat t meer nostalgisch wordt. En dan een aantal losse cars decoratie. Houd daar ook niet zo van hoor van die over the top kamers over een topic. Maar je kan ook de "leger" kleuren in je zoon zijn kamer verwerken dan wordt het wel een erg stoere jongens kamer. Of een reis om de wereld kamer...je hebt van die mooie wereldbollen in de kleur van oud papier (weet niet hoe ik t anders uitleg) en die kleuren dan in de kamer verwerken. Beetje route 66 er door heen en dan wordt het al lekker stoer en tegelijk redelijk richting landelijk!
Hier heeft Mr K een vliegtuigkamer, de muren zijn heel licht legergroen en de balken (hij slaapt op zolder) zijn een paar tinten donkerder. Voor de rest hangen er een paar blikkenplaten met daarop oude vliegtuigen. Ms K krijg ook een andere kamer maar hier houden we de muren creme kleurig. Ik ga wel op zoek naar gordijnen (meer in de Lief stijl) en wil 3 canvassen overtrekken met stof die dan weer bij de gordijnen passen. Wil ze dan later een andere aankleding is het een kwestie van nieuwe gordijnen en andere snuisterijen.