Oostenrijk...te veel keus, wie helpt?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kaatje80, 17 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Deze zomer willen we (voor het eerst) naar Oostenrijk, maar ik zie zooooveeel mooie, leuke dingen dat ik niet meer weet wat te kiezen. :) Wie heeft er nog tips?

Voor de beeldvorming:
    2-2,5 week willen we gaan
    Kids zijn dan 8, 5 & 3

Dilemma's:
    Hotel, appartement, vakantiepark, bij de boer of camping (stacaravan)?
    De hele periode op 1 plek blijven of verdelen over 2 locaties?
    Zoveel mooie gebieden, maar waar moet je nou echt zijn?

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik kan je gevoel alleen maar beamen. Het is ons favoriete vakantieland, ik kom er al minimaal 30 jaar, we proberen minstens 2 tot 3 x jaar te gaan. Voor ons kan er geen luxe all inclusive vakantie in een zonnig oord tegenop.

Echte aanraders voor een vakantie met kinderen in de door jou genoemde leeftijd zijn Serfaus Fiss Ladis, Wilder Kaiser Ellmau, Zillertal etc etc.
    Ik kan heel Oostenrijk wel aanbevelen behalve de regio Steiermark. Die vind ik zelf het minst kindvriendelijk.

Accommodatie keuze is natuurlijk geheel persoonlijk. Wij vinden het fijn om een appartement, pension, of kleinschalig hotel incl. ontbijt te nemen. Gewoonweg omdat veel Oostenrijkse ontbijtbuffetten gewoon ontzettend lekker en uitgebreid zijn. Je hoeft niet eerst zelf naar de bakker en daarna alles op te ruimen/ af te assen. Voor mij een no go tijdens een vakantie want dat doe ik de rest van het jaar thuis ook al.

Als je 2 weken gaat zou ik voor 1 locatie kiezen. Ga je 3 weken dan zou ik voor 2 locaties kiezen.

Voor concrete vragen over plaatsen en activiteiten mag je altijd een pb sturen. ;)

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Wij gaan ook bijna jaarlijks naar Oostenrijk, maar wij reizen met ons eigen reispaleis ;) en komen op kleinere boerencampings. Dit jaar gaan we weer naar een kindercamping Mobile Zoover
    Ze hebben één verhuurcaravan staan. De camping is echt top!!! De ongeving is ook super. Wij blijven een weekje hier en trekken dan weer door. Wij blijven nooit langer dan één week op een plek.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is Oostenrijk ook ons favoriete vakantieland. Ik vind het er heerlijk. Wij zitten vaak in Tirol...zillertal o.a. is een hele mooie omgeving.
    Qua accomodatie kan ik je niet echt helpen, wij hebben een eigen tent. Daarom ook maar op 1 plek, want ik vind die 1x opzetten voor 2 weken voldoende;)
    Onze kinderen houden ook niet zo van dat heen en weer reizen. De oudste moet altijd even wennen.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ook mijn favoriete vakantieland. Mijn voorkeur gaat uit naar Voralberg of Karinthië. Prachtige omgeving, heel kindvriendelijk en leuke activiteiten. Wij kamperen altijd met eigen vouwwagen, ook omdat dat stukken goedkoper is dan huren. Camping am waldbad in dallach im drautal is wel echt een aanrader met kinderen. Super mooi zwembad erbij en veel activiteiten/animatie. En je zit in de buurt van de weissensee, ook erg leuk. Zij verhuren ook ingerichte tenten en stacaravans

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij gaan altijd naar Westendorf. Perfecte plek om overal naar tote rijden mooie omgeving veel erlebniswelten voor de kinderen. Bij de onze is hexenwasser favoriet

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Wij gaan dit jaar een paar dagen, voor het eerst. Wij reizen daarna door naar kroatie.

Wij zitten bij zell am See op camping woferlgut. Ik had een andere gezien, maar die zal al helemaal vol.

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Vorig jaar voor het eerst naar Oostenrijk geweest. Super vakantie gehad. Wij hebben 3 weken gekampeerd op camping Mentl aan de Ossiachersee. Hele mooie omgeving. En met de karinthië kaart ook heel voordelig want super veel te doen met die kaart.
    Ik wilde er dit jaar weer heen maar mn man niet. Die vond dat het te vaak regende. Zelf niet zo ervaren (overdag hoosbuien maar uur erna weer droog). 2x een hele dag regen gehad. En vaak s avonds onweer en wat regen. Ze zeiden wel dat het voorgaande jaren droger was :)
    Dit jaar zitten we 45 minuten verder in Slovenië 😁

9. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Wij zijn twee jaar geleden in bregenz geweest. Erg mooi daar en zeker een aanrader!

10. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Wij gaan dit jaar voor de twee keer naar Westendorf en ook Hexenwasser staat met stip op nummer één bij de kinderen!

11. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij gaan elk jaar naar Oostenrijk, ideaal voor onze kinderen. Dit jaar zouden we eigenlijk niet gaan ivm verhuizing maar we konden het toch niet laten:D.
    Wij gaan altijd naar fiss. Heel veel te doen met kinderen in die leeftijd. Bij ons vinden ze het altijd weer leuk om te kijken voor murmeltieren als we weer in de kabelbaan zittenn;).
    Maar goed dat zou mijn tip dus zijn, ook omdat er in de regio veel te doen is...

12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dit staat inderdaad met stip op 1. Kan Hexenwasser niet aan tippen. Ben bij beiden meerdere keren op vakantie geweest.

13. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik vind oostenrijk fantastisch. Vaak in karinthie geweest. Ideaal met de karntencard vorig jaar in het montafondal geweest en ook enorm genoten. Was stukje korter rijden dam karinthie. Wij zitten altijd in een appartement met tuin want wil wel lekker buuten kunnen zitten en eten. Meestal ren met oven dan kunnen we voor t ontbijt makkelijk broodjes afbakken.

14. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Bedankt allemaal voor al jullie leuke reacties. Krijg steeds meer zin en ben geneigd om met de meivakantie alvast een voorproefje te gaan nemen. :p Geen idee hoe het weer dan is trouwens.

Van de week eens rustig al jullie opties bekijken.

Ben ooit toen ik zelf nog klein (long time ago;)) was 1x ergens in Karinthie geweest. Toen hadden we een appartement bij een boerderij. Mochten spelen op de hooizolder, mee met de tractor, helpen bij de koeien, zo leuk vonden wij dat toen.

All inclusive zal het zeker niet worden, daarvoor willen we teveel op pad.

Deel Deze Pagina