Een vraagje.. Kan je -als je fiscaalnpartner bent van elkaar- je zorgtoeslag apart aanvragen? Apart zouden mijn partner en ik namelijk wel recht hebben op zorgtoeslag, maar samen niet..
Lijkt mij niet dat dat apart kan, aangezien je fiscaal partner bent. Er wordt uitgegaan van het verzamelinkomen, niet de aparte inkomens. Anders zou iedereen dubbele toeslagen kunnen krijgen.
Leek mij ook inderdaad. Een vriend van mijn vriend zei dat het wel kom, maar daar twijfel ik sterk aan..
Je hebt tegenwoordig een site voor de toeslagen. Hier moet je aangeven wat je situatie is. Ik had eerst ook recht op toeslag, maar ben in Januari getrouwd. Hierdoor is mijn man mijn financieel partner. Hiervoor hadden we niets vast gelegd, ook geen samenlevingscontract, waardoor ik er nog wel recht op had. Nu is het herberekend en doordat we nu inderdaad fiscale partners zijn heb ik er geen recht meer op. Dus als je fiscaal partners bent heb je er helaas geen recht op, of je moet alsnog onder de inkomens grens verdienen.
Nee ik zou met mijn salaris wel in aanmerking komen maar mijn man verdient te veel. Dus ik heb er geen recht op..... Logisch.
Nee dat gaat niet wij hadden het in 2009 ook apart maar dat kunnen we nu dus allemaal terug betalen !!
Ik las in je andere topic hoeveel jullie verdienen. Dit is echt te veel om hiervoor in aanmerking te komen.
Nee, dit kan niet. Voor alle toeslagen is je fiscaal partner je toeslagpartner en moet je dus gezamenlijk aanvragen. In jou geval heb je er dan geen recht op helaas.
Oké dankjewel allemaal! Jullie bevestigen wat ik al dacht! Vrees dat die vriend van ons terug mag gaan betalen ..