Wat is dit nou in mijn ei!

Discussion in 'De lounge' started by Sukke, Apr 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ik vraag het me al een tijdje af en nu kwam ik er weer 1 tegen. Zie foto.

Dit kom ik vaak tegen in mijn eieren als ik taarten bak. Dan kan ik die vieze dingen eruit vissen maar dat zal in een gekookt ei ook zitten.
    Maar de grote vragen wat is het?

Weet iemand dat?

2. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Een embryo?
    Bevrucht ei dus jakkes.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Iehllll dat heb ik ook heel vaak vind dat zo goor

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Lijkt idd op een embryo'tje

5. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Nee echt????? Iiiiiiieeeehhh!
    Dat heb ik dus heel vaak!!!

Van de 8 eieren die ik net voor mijn beslag opende zat het denk ik in 6. Niet allemaal zo groot hoor. Ook rode puntjes ter grote van een speldenkop....

6. stayfunny

stayfunny Actief lid

Jan 25, 2012
    134
    0
    0
    Dat is een bloedspoor. En heeft niets te maken met bevruchting. Het ontstaat doordat het zakje waar dooier in groeit, te ver openscheurt en bloedvaatje raakt. In witte eieren zie je het trouwens een stuk minder.

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Ik heb wel eens wat rode puntjes oid in een eitje, maar zo erg nog nooit!
    Waar koop jij je eieren dan? Normaal gesproken lopen er toch geen hanen bij de kippen, dus hoe zou het dan bevrucht worden?

8. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Dat is ook zo ja.
    Nja toch is t vies ik eet niet zoveel eieren dus nooit gehad maar als ik dit vind in mijn ei hoef ik t niet meer

9. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Zo groot heb ik het nog nooit gezien! Maar die bloeddingetjes in een ei komen wel van een.bevruchting, deze heeft zich alleen niet kunnen ontwikkelen omdat ze niet verder uitgebroed zijn. Je ziet dit daarom ook vaker bij scharrel/ vrije uitloop eieren en niet bij de legbatterij kippen, is mij althans pasgeleden door een kippenkenner verteld.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ga er maar niet van uit dat er in die grote kippenschuren hanen lopen dus ik durf eigenlijk voor 1000% zekerheid te zeggen dat je geen bevruchte eieren tegen zult komen hoor :D

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Komen NIET van een bevruchting. Bij commerciële eieren (legbatterij, scharrel of vrije uitloop) komt geen intacte haan aan te pas!

Deze bloedpuntjes zijn afkomstig van de hen zelf en IS GEEN EMBRYO!!! (Tenzij je je eieren bij de hobbyboer haalt, die een haan heeft rondlopen).
    Wanneer haar eierstokken zich klaar maken om een eicel los te laten kan er een adertje knappen zodat er wat bloed in het ei terrecht komt.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Er komt echt geen haan in de buurt van de kippen die in een fabriek zitten hoor... Uitgesloten :)

13. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    De eieren die mijn kippen leggen zijn bijna 100% zeker wel bevrucht (koko, onze haan die lust er wel pap van ;) hihi) en die hebben bijna nooit zo'n sliertje, denk dus niet dat het een embryo is hoor!

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Wat ik me dan afvraag: krijgen die kippen dan veel hormonen toegediend? want ik

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik koop alleen biologische eieren en heb zoiets nog nooit gezien. Denk dat het bij onze boer vaker voorkomt dat eieren bevrucht worden, dus als dit supermarkteieren zijn kun je er zeker van zijn dat het geen embryo is.

16. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik zie dat ook vaak en vind het echt te goor.. Ik haal het er dan ook altijd uit, net als die dikke witten sliertklonten.. Brrrrr...

17. Jel

Jel Niet meer actief

Ojee ik dacht al, wat komt er voor foto, ik zag de titel en dacht dat het om jouw ei zou gaan. (van de ovulatie....) ;)

18. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ja ik zie het ook regelmatig in m'n (gekookte) eieren en vroeg me ook al af wat het was. Een bloedspoortje dus.. Bah, haal het er ook altijd uit.

19. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Hahahaha!!!!

20. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Dus geen mini embryo. Dat scheelt... Een bloedspoor vind ik ook geen smakelijk idee maar goed.

En die witte dikke slierten, wat is dat dan?

Share This Page