We hebben sinds kort een buggy. Heel handig, als je ook weet hoe je die in en uit moet klappen natuurlijk. De gebruiksaanwijzing bevat alleen plaatje die we niet echt kunnen duiden, dus uiteindelijk zijn we zelf maar gaan kijken. Inmiddels krijg ik de buggy makkelijk uitgeklapt en de ene keer wel, en de andere keer niet ingeklapt. Achterop zit een soort metalen vierkantje war je met je voet op moet trappen om hem uit te klappen. Om hem in te kleppen duwen we deze dus naar boven. Maar af en toe moet je dan echt kracht zetten, en liefst schoenen aanhebben want op sokken wordt het erg pijnlijk. Vandaar dus dat ik denk dat ik iets vergeet of niet goed doe, want het lijkt me dat zo'n buggy ook makkelijker moet werken dan alleen met grof geweld ... Wie heeft dezelfde en heeft een tip? Want kleine dreumes hier kijkt het tafereel aan van papa die zijn best doet en roept nu steeds: 'boem, boem...'.
Ja als je het vierkantje een stukje naar boven hebt gedrukt zit aan de rechterkant van de buggy een wat langwerpige ding en die kan je dan met je voet aandrukken. Dan klapt ie in.
Idd, middelste vierkant achterop omhoog duwen met je voet en dat ding aan de rechterkant intrappen en dan klapt ie in. Wij hebben in het begin ook staan tobben hoor
Dit dus.. Eerst het blokje aan de zijkant naar beneden trappen en dan het middenstip met je voet mee omhoog liften..
Lang leve deze site! Inmiddels hebben we onze eerste expeditie naar het winkelcentrum met twee kinderen overleefd, met kinderwagen EN buggy dus! Het was hier net een column van Sylvia Witteman vandaag. Papa die een wagen probeert in te klappen, een dreumes die er enthousiast omheen dartelt, al roepend: 'Boem! Boem!' Terwijl hij ondertussen zijn appelsap omgooit, dus papa gaat op jacht naar een doekje, terwijl op dat moment de kleinste zijn verschoonkussen inclusief mijn handen onderpoept en ik net op dat moment het allerlaatste luierdoekje uit de doos trek... En ik dus volledig in een lachstuip schiet. Hilarische taferelen hier dus . KORTOM: bedankt voor de tips!