Sinds een paar hebben wij een tent en gaan wij met ons gezin kamperen in Zuid-Frankrijk. Voor ons en de kinderen enorm genieten! Deze zomervakantie hebben wij als het goed is een baby van 3 maanden oud erbij. Het liefst zou ik gaan kamperen, maar zie nogal wat beren op de weg. Ik wil zeker geen mede kampeerders storen bij hun nachtrust met een huilende baby. 1000 km rijden vind ik ook niet echt een optie met zo'n kleintje, en te warm of te nat is ook geen succes.. Misschien dat we iets willen huren, maar dan wel met bepaald comfort. We zijn met 5 kinderen. Iemand ideeën/ervaring met vakantie met zo'n kleintje. We willen wel graag naar het buitenland en vakantieparken spreken ons niet aan. Alvast dank voor ideeën!
Een jaartje thuisblijven? Nu is mijn zoon niet heel makkelijk, maar geen haar op mijn hoofd dat ik met hem nu in een tent zou bivakeren
Ik zou afwachten met boeken en kijken hoe jij je voelt en hoe het met de baby gaat. Tent zonder wc,douche,water etc zou ik niet zo snel doen. Wij huren deze zomervakantie een stacaravan op een camping en willen max 6 uurtjes rijden.
Dat er geen wc/douche in de tent is, vind ik geen probleem, ook niet met baby. Water hebben we standaard in flessen in tent. Ik zie het nadeel daar niet van in, tenzij je vijf minuten moet lopen naar toiletgebouw, maar wij kiezen altijd voor kleine campings. Wij hebben standaard teil bij deze kan prima fungeren als babybad. Mijn probleem is eigenlijk meer dat als de baby in de nacht huilt dit storend kan zijn voor medekampeerders, ik wil zeker geen overlast bezorgen. Verder zie ik niet al te veel problemen.
Ik zou het idd vreselijk irritant vinden een huilende baby inde tent naast me, zou daar niet gezelliger van worden op vakantie. Wij slapen door verl herrie heen, maar een huilende baby maakt (denk ik) de meeste moeders en vaders wakker. Verder ligt het idd denk ik aan jezelf hoe makkelijk je bent en hoe makkelijk je kindje is. Met mijn dochter had het gekund... Sliep snel door en was een rustige relaxe baby. Toch had ik er nooit voor gekozen, omdat ik met die leeftijd nog een hoge hygiene nodig vind. Maar dat is alles... Ik zou ook geen problemen zien in het missen van de 'luxe'.
Wij zijn toen op vakantie geweest in een huisje met me vriendin en der man en baby van 3 maanden en het was echt hel!! Kind sliep de nacht door zei ze maar die week niet hoor! Het was 24/7 ellende! Alleen als de kleine sliep was het even rust en zaten we met z'n 4en helemaal uitgeput op de bank.. Misschien toeval maar ik zou zelf wachten tot een half jaartje ofzo Maar kamperen lijkt me geen handig plan met een kind onder de jaar maar dat is mijn persoonlijke mening..
Wij zijn op vakantie geweest met een baby van nog geen drie maanden. Op een leuke camping in een stacaravan. Ging prima. Afstand was wel wat ver, rond de 800 km. Dat was het enige nadeel. Verder heerlijke vakantie gehad. Tja en de kleine heeft heus wel eens gehuild dat anderen het hoorden, maar ja dat heb je nu eenmaal met baby's.
Ik zou ook niet gaan kamperen met zo'n kleintje, lijkt me niet handig. Sowieso boeken voordat hij geboren is vind ik niet slim. Je weet nog helemaal niet hoe je kindje is, misschien huilt hij wel veel of is hij het liefst in zijn vertrouwde omgeving. Ik zou zeker niet boeken voordat hij geboren is, maar wil je dat toch perse, dan zeker niet op een camping.
Wij gaan het wel doen als alles goed gaat. We boeken niet en gaan met onze caravan. Onze dochter was 7 maanden toen we voor het eerst met haar gingen. Zij sliep ook alles behalve de nachten door. Ze werd wakker en sliep daarna bij ons verder net als thuis. Het ging prima. Ik wacht het dit keer wel af maar als het geen huilbaby is of andere problemen heeft gaan wij gewoon dit jaar weer naar Italië.
Wij zijn met onze baby van 2 maanden naar noord Frankrijk geweest en n peuter van net 2... Ging prima. We hadden wel rustig meisje en ze kreeg bv, dus dat was heel makkelijk. Gewoon bij ons in de tent in de kinderwagenbak, ging prima.. Niet gereserveerd overigenS. In eerste instantie zouden we zuidelijker gaan, maar ik wilde opeens niet verder dan 1 dag rijden van huis..., dus denk ook aan je eigen hormonen
Wij willen ook weggaan in september.. Maar dan in een huisje ipv tent. Zou het ook niet relaxed vinden voor de buren Ik denk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen. Iedereen heeft z'n eigen mening wat betreft vakantie vieren met kleine baby's. Ik denk dat het namelijk ook niet veel verschilt van thuis. Alleen je zit nu in een mooiere en warmere omgeving. Ik wil dus ook op vakantie met 2 jonge baby's (3mnd) , maar ook vanuit mijn omgeving word ik raar aangekeken hoor. We boeken overigens wel last minute, want ik heb totaal geen idee hoe het straks zal zijn.
Ik zou het gewoon doen. Wij zijn vorig jaar geweest met 3 kids en een baby van 6 weken. We zijn zelf heel makkelijk en relaxed in zulke dingen. Zijn naar duitsland geweest maar de tweede week. Doorgereden naar frankrijk. Was echt heerlijk. En de grote plus is: je hoeft geen huishouden of klussen te doen, en je bent steeds met zn tweeen. Dus juist alle tijd om met de kleine te relaxen. Moest de kleine meer huilen, plant je hem toch gewoon op je schoot en dan kom je vakantie wel relaxed door dacht ik zo
Grappige is voordat ik een baby had had ik zeker gedacht oh joh boeiend wat maakt dat nou uit? zelfde als thuis alleen zit je in een andere omgeving. Maar mijn zoontje bleek de eerste 14 weken enorm prikkelbaar te zijn, huilbaby etc. Vakantie leek mij ineens de hel op aarde dus ik ben ook blij dat we niets geboekt hadden! Nu hij 5 maanden en rustig is zou ik het zo doen ook naar een camping. Ik zou met zo'n kleintje niet nu al van alles vast leggen. En ik zou kiezen voor iets meer comfort. Inderdaad omdat je baby de boel wakker kan houden maar ook in verband met hygiëne, warmte, kou.... Misschien is een chalet op een park iets?